اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كشف رودخانه‌ای عظیم در زیر جنگل‌های آمازون



 

 

كشف رودخانه‌ای عظیم در زیر جنگل‌های آمازون

 

رصدخانه ملی برزیل در بیانیه‌ای اعلام كرد: این رودخانه زیرزمینی "Hamza" نام گرفته و در واقع یكی از دو سیستم مجزای فاضلابی طبیعی برای جنگل‌های بارانی در این منطقه وسیع محسوب می‌شود.

 

متخصصان برزیلی یك رودخانه زیرزمینی به طول تقریبا 4 هزار متر را در عمق حدود 3900 متری زیر زمین‌های برزیل كشف كرده‌اند كه از غرب به شرق این كشور جریان دارد و مانند یك كانال آبی عظیم و طبیعی عمل می‌كند.

 

به گزارش ایسنا رصدخانه ملی برزیل در بیانیه‌ای اعلام كرد: این رودخانه زیرزمینی "Hamza" نام گرفته و در واقع یكی از دو سیستم مجزای فاضلابی طبیعی برای جنگل‌های بارانی در این منطقه وسیع محسوب می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دانشمندان با مطالعه روی 241 چاه حفر شده توسط یك شركت بزرگ نفتی داخلی به این نتیجه دست یافته‌اند.

 

این منطقه همچنین رودخانه دیگری دارد كه همین مسیر را طی می‌كند اما دو رودخانه با هم تفاوت‌هایی دارند. برای مثال رودخانه زیرزمینی با سرعت پایین‌تری در جریان است و به آب‌های اقیانوسی در اعماق زمین می‌ریزد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
هجده اسكلت عظیم الجثه كشف شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف جسد بی‌سر از رودخانه در انگلیس



 

اعضای یك خانواده انگلیسی به اتهام قتل و مثله كردن جسد یكی از بستگانشان دستگیر شدند.


گزارش شبكه اسكای نیوز حاكی است؛ در پی كشف جسد بی‌سر یك جوان انگلیسی در بركه بدفوردشایر انگلیس، خانواده او به اتهام این جنایت دستگیر شدند.



جیمز وات، ناتاشا الد فیلد، نامزد قربانی و نیكل روبرتز، نامزد برادر قربانی به اتهام قتل دستگیر شدند.


این در حالی بود كه پدر و مادر قربانی و تعدادی دیگر از بستگان این مرد به اتهام قتل او دستگیر شده بودند كه اكنون برخی به قید ضمانت و برخی با رد اتهام آزاد شدند.



در حال حاضر ۳ متهم نامبرده به عنوان مظنونان اصلی پرونده دربازداشت و تحت بازپرسی هستند.


انگیزه قتل مشخص نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد...../ جام‌جم آنلاین