اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كشف تجهیزات ماهواره‌ای در تونل ۵۰ متری



 

 

كشف تجهیزات ماهواره‌ای در تونل ۵۰ متری

 

اعضای یك باند از واردكنندگان تجهیزات ماهواره‌ای كه با حفر تونل ۵۰ متری در زیر ۵ دستگاه ساختمان، این تجهیزات را انبار می‌كردند، دستگیر شدند.



از چندی پیش ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی تهران با گزارش‌های مردمی اطلاع یافتند یك متهم سابقه‌دار مقادیر قابل توجهی از انواع تجهیزات ماهواره‌ای را وارد تهران كرده است.



در پی این گزارش و تحقیقات مقدماتی مشخص شد متهم به نام مجید از مجرمان سابقه‌دار در زمینه واردات و توزیع تجهیزات ماهواره‌ای و قاچاق كالاست كه چندی پیش دستگیر و با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است. ادامه این تحقیقات مشخص كرد، متهم بلافاصله پس از آزادی فعالیت خود را از سرگرفته است.



سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در ارتباط با پیگیری این پرونده به «جام‌جم» گفت: پس از جمع‌بندی اطلاعات اولیه در مرحله بعدی مخفیگاه متهم در شرق تهران شناسایی و با تحقیق از همسایه‌ها مشخص شد در ساعات پایانی شب خودروهای نیسان حاوی بار پس از ورود به چند ساختمان همجوار، بار خود را خالی كرده و اوایل بامداد یا نیمه‌شب محل را ترك می‌كنند.



محمدیان افزود: با به دست آمدن این اطلاعات، موضوع به مرجع قضایی گزارش و دستور قضایی برای ورود به مخفیگاه قاچاقچی حرفه‌ای صادر شد.



ماموران با ورود به مخفیگاه قاچاقچیان، هیچ كالایی مشاهده نكردند و در این هنگام متوجه یك دیوار كاذب شدند كه پس از پیدا كردن راه ورودی به پشت دیوار كاذب ـ كه درون یك كمد دیواری تعبیه شده بود ـ ماموران متوجه یك تونل بزرگ را كشف كردند.



رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه كرد: ماموران پس از ورود به تونل، مقادیر قابل توجهی انواع تجهیزات ماهواره‌ای شامل رسیور، دیش، ال.ان.بی و تجهیزات جانبی كشف و ضبط كردند.



با كشف این میزان كالا سركرده باند به اتفاق ۳ نفر از همدستانش دستگیر شدند و مشخص شد این تونل در زیر ۵ دستگاه ساختمان، به طول ۵۰ متر حفر‌شده است.



محمدیان تصریح كرد: در تحقیق از متهم معلوم شد ۵ دستگاه ساختمان متعلق به سركرده باند است و تنها در یكی از این ساختمان‌ها چند نفر به عنوان مستاجر متهم اصلی پرونده سكونت دارند.



سرهنگ محمدیان یادآور شد: در حال حاضر متهم با صدور قرارقانونی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته است و تحقیق از وی برای شناسایی دیگر حلقه‌های قاچاق ادامه دارد.... / جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گل زدن از فاصله ۵۰ متری !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف تونل مواد مخدر و ۲۵ تن انواع مواد مخدر در مكزیك



 

كشف تونل مواد مخدر و ۲۵ تن انواع مواد مخدر در مكزیك

 

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مكزیك از كشف تونلی در مرز این كشور با ایالات متحده آمریكا خبر داده و اعلام كردند كه از این تونل ۲۵ تن انواع مواد مخدر نیز كشف شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر مكزیك در مصاحبه ای با رسانه های دولتی این كشور، عنوان كرد: ماموران پلیس موفق شدند با حمله به یك انبار در منطقه «سن دیگو» در مرز این كشور با آمریكا به یك تونل، به طول ۵۴۸ متر و ارتفاع یك متر و دو سانتی متر كه محل اصلی نقل و انتقال مواد مخدر است، ۲۵ تن انواع مواد مخدر به ویژه «حشیش» را كشف و ضبط كنند.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: كشف این میزان مواد مخدر در طول تاریخ منطقه «سن دیگو» بی سابقه بوده است.

بر اساس گزارش دپارتمان پلیس این كشور این تونل برابر با شش زمین فوتبال وسعت دارد و دارای تهویه مطبوع و روشنایی كافی است.

به طوری كه قاچاقچیان به راحتی می توانستند از آن برای انتقال مواد مخدر به ایالات متحده آمریكا بهره ببرند..../ خبرگزارى ایسنا