اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كشف اختلاس میلیاردی در بانكی در چهارمحال و بختیاری



 

كشف اختلاس میلیاردی در بانكی در چهارمحال و بختیاری

 

رییس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری از كشف اختلاس پنج میلیارد ریالی در یكی از بانك های استان و دستگیری متهم خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ برزویی رییس پلیس آگاهی استان چهارمحال و بختیاری درباره این پرونده اظهارداشت: در پی كسب خبری مبنی بر این كه شخصی اقدام به اختلاس میلیاردی در یكی از شعب بانك های شهرستان بن كرده است موضوع در اختیار كارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از احراز موضوع، تعدادی از اسناد و مدارك موجود رویت شد، پرونده به نظر مرجع قضایی رسید و با همكاری آن بانك اسناد موجود جمع آوری و اقدامات تحقیقاتی انجام گرفت.

وی گفت: در بررسی اسناد و مدارك موجود مشخص شد كه متهم به عنوان كارمند شعبه شهرستان بن و سپس شهرستان فرخ شهر اشتغال داشته و برخلاف قوانین و مقررات و با سوءاستفاده از موقعیت شعلی در چندین مرحله و با انجام اعمال غیرقانونی در سیستم بانكی، مبالغی از مشتریان تحت عنوان فروش اوراق مشاركت و افتتاح سپرده اخذ و با تعیین سود برای اوراق و اسناد فرضی با درج مهر بانك به مشتریان رسید داده استكه این وجوه در حساب های بانك منعكس نشده است.

وی با بیان اینكه كارآگاهان طی عملیاتی موفق به دستگیری متهم شدند، افزود: متهم اقرار كرد كه در قبال دریافت وجوه مشتریان، رسید صادر و سود آن را به طور كامل پرداخت می كرده است و اصل پول را در درصورت كه طلب می كردند به آنان بازمی گرداند.

به گفته سرهنگ برزویی، متهم مدعی شده كه مبلغ اختلاسی را كه بالغ بر پنج میلیارد ریال است را گوسفند خریداری و اكنون نیز می تواند گوسفندان را فروخته و تمامی مبلغ را پرداخت كند.

رییس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری در خاتمه خاطرنشان كرد كه متهم بیان كرده این اعمال مجرمانه را به تنهایی انجام داده و مسئولان بانكی نیز به هیچ وجه در جریان موضوع نبوده اند.

لازم به ذكر است متهم پس از تكمیل پرونده با صدور قرار قانونی راهی زندان شد..... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف اختلاس 7 میلیاردی در لرستان



اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,اختلاس

فرمانده انتظامی ازنا در استان لرستان از دستگیری فردی كلاهبردار و كشف مبلغ 7 میلیارد تومان اختلاس در این شهرستان خبرداد.

 به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ روح الدین پاریاد گفت: در پی ارجاع یك فقره پرونده اختلاس به پلیس آگاهی ازنا در یكی از موسسات بانكی این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی اظهار كرد: در این پرونده مشخص شد كه رئیس موسسه مالی از موقعیت شغلی خود سوء استفاده كرده و با روش های متقلبانه مبلغ 70 میلیارد ریال اختلاس كرده است.

به گفته وی ماموران پلیس آگاهی ازنا با انجام كارهای اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی متهم را شناسایی و دستگیركردند.

فرمانده انتظامی ازنا با بیان این كه متهم در بازجویی به عمل آمده به جرم خود اعتراف كرده است، تصریح كرد: پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

اخبار حوادث - ایرنا