اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كره جنوبی سرانجام تسلیم آمریكا شد: تعلیق فعالیت مهم ترین بانك ایرانی در شرق آسیا



 

كره جنوبی سرانجام تسلیم آمریكا شد: تعلیق فعالیت مهم ترین بانك ایرانی در شرق آسیا

كره جنوبی سرانجام تسلیم آمریكا شد: تعلیق فعالیت مهم ترین بانك ایرانی در شرق آسیا

دو هزار شرکت کره ای دارای روابط بازرگانی با ایران، تحت تاثیر تعطیل شدن شعبه سئول بانک ملت قرار می گیرند.

کره جنوبی فعالیت بانک ملت در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت نظارت بر فعالیت های بانکی کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد فعالیت شعبه بانک ملت در سئول را به حال تعلیق درآورده است.

هیئت خدمات مالی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: فعالیت های شعبه سئول بانک ملت ایران به دلیل نقض قانون تبدیل ارز، از 11 اکتبر جاری تعلیق می شود!

تعطیلی بانك ملت شعبه سئول كه عهده دار فعالیت های مالی ایران در منطقه شرق آسیاست ،‌ از درخواست های اصلی آمریكا از دولت كرده جنوبی بوده كه تا كنون دولت سئول زیر بار آن نمی رفت. از این رو ، ‌اتهام نقض قانون تبدیل ارز ،‌ صرفاً‌ بهانه ای برای تعلیق فعالیت این شعبه است.

یک مقام مسول در این هیئت نیز گفته است: فعالیت های شعبه سئول بانک ملت  تقریبا به صورت کامل متوقف خواهد شد زیرا اکثر فعالیت های آن مربوط به تبدیل ارزهای خارجی است.

خبرگزاری فرانسه در این باره می نویسد: بانک ملت یکی از بزرگترین بانک های ایران است و شعبه سئول آن تنها شعبه این بانک در خارج از خاورمیانه و اروپاست.

این خبرگزاری اضافه می کند: دو هزار شرکت کره ای دارای روابط بازرگانی با ایران،  تحت تاثیر تعطیل شدن شعبه سئول بانک ملت قرار می گیرند.

تحریم های کره جنوبی

کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که تمامی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را اعمال می کند اما پس از آن تحت فشارهای بسیار آمریکا، سئول نیز  از اعمال تحریم های مستقلی علیه تهران خبر داد.

تعطیلی شعبه سئول بانک ملت یکی از مهمترین خواسته های مقامات آمریکایی از کره جنوبی بود.

با این حال چندی پیش مقامات بانک مرکزی کره جنوبی از توافق با همتایان ایرانی خود برای افتتاح حساب ارزی مشترک برای تبادلات مالی میان دو کشور خبر داده بودند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
مبارزه امیر ولی پور و كره جنوبی (نونهالان قهرمانی آسیا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از سرگیری فعالیت بانك ملت در كره جنوبی



 

 

 

از سرگیری فعالیت بانك ملت در كره جنوبی

 

بر اساس گزارش یك روزنامه چاپ كره جنوبی، شعبه بانك ایرانی ملت در سئول از 10 دسامبر گذشته میلادی ( یك ماه پیش ) فعالیت های خود را از سر گرفته است.

روزنامه كره ای" جونگ آنگ دیلی " با انتشار گزارشی درباره فعالیت های شعبه كره ای بانك ملت می نویسد این بانك پس از دو ماه تعطیلی ( از 11 اكتبر تا 10 دسامبر 2010 ) بار دیگر فعالیت های خود را از سر گرفته است.

دولت كره جنوبی در 19 مهر ماه سال جاری برای پیوستن به تحریم های فزاینده ایالات متحده آمریکا علیه ایران و نیز برای عمل به قطعنامه تحریمی 1929 علیه این كشور ، فعالیت های بانك ملت در سئول را متوقف كرده بود.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت دو ماه، دولت سئول با این شرط كه هر گونه انتقال وجوه بالای 40 هزار دلار باید با اطلاع و مجوز بانك مركزی كره باشد اجازه از سرگیری فعالیت های بانك ملت را داده است.

ناظران دلیل عقبگرد دولت سئول از تصمیم به تعطیلی شعبه بانك ملت در سئول علی رغم فشارهای آمریكا و اتحادیه اروپا را نیاز تجار كره ای طرف معامله با ایران به فعالیت این بانك ایرانی در سئول می دانند.

ایران بزرگ ترین شریك تجاری كره جنوبی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

مقامات بانك مركزی كره جنوبی به این روزنامه كره ای گفته اند كه علی رغم از سرگیری فعالیت بانك ملت در كره از یك ماه پیش، این بانك هنوز نقل و انتقال بیش از 40 هزار دلار به انجام نرسانده تا آن را به اطلاع بانك مركزی كره جنوبی برساند.

با وجود از سرگیری فعالیت شعبه بانك ملت، یك دیپلمات كره ای به روزنامه "جونگ آنگ دیلی" گفت كه تجار كره ای انگیزه زیادی برای انجام كارهای بانكی شان از طریق بانك ملت ندارند چرا كه توقف دو ماهه این بانك و تحریم آن برای انجام معاملات بالای 40 هزار دلار، عملا انگیزه تجار كره ای برای تعامل با این بانك ایرانی را از بین برده است.

این منبع كره ای به این روزنامه می گوید كه فعالیت شعبه بانك ملت در كره برای دولت ایران صرف نظر از موضوعات اقتصادی اهمیت سیاسی دارد.

بنا بر این گزارش یك مقام مطلع كره ای به این روزنامه می گوید كه دولت سئول از نزدیك تحركات و فعالیت های بانك ملت ایران را در نظر دارد...../تحلیل:عصرایران