اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كالاهای افغانی در ایران



 

 

 

سفیر ایران در افغانستان بر لزوم حضور سرمایه گذاران افغانی در ایران تاکید کرد.

 

به گزارش ایسنا، فداحسین مالکی در همایش توسعه‌ روابط تجاری ایران و افغانستان با اشاره به برگزاری چند نمایشگاه تجاری از سوی ایران در افغانستان گفت: با وجود فراز و نشیب‌های تجارت و اقتصاد در دنیا روابط اقتصادی ایران و افغانستان در سال گذشته و سال جاری بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

 

او با بیان این‌که در سال جاری با حضور هیات‌های تجاری دو کشور بخش عمده‌ای از موانع موجود میان روابط اقتصادی برطرف شد گفت: در قالب کمیسیون‌های مشترک در طی سه روز 80 نفر از صاحبان فکر در زمینه‌های مختلف با هم نشستند و موانع موجود را بر طرف کردند.

 

مالکی با اشاره به سفر هیات بلند پایه‌ای از سوی کشور افغانستان به ریاست معاون اول رییس جمهور به ایران بسیاری از موضوعات بررسی و حل شد گفت: شرایط پیش روی دو کشور بسیار خوب است و فرصت‌های مناسبی نیز برای همکاری مشترک وجود دارد.

 

سفیر ایران در افغانستان با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک محصولات کشور افغانستان را در ایران خواهیم دید، گفت: تمام موانع دولتی در این زمینه بر طرف شده است. خشکبار و مرکبات افغانستان از بهترین‌ها در دنیاست و دلیلی ندارد که از آنها در ایران استفاده نشود.

 

او گفت که پیشنهاد شده این محصولات کشور افغانستان از طریق بندرعباس و بندر چابهار به سایر کشورها صادر شود.

 

مالکی همچنین با اشاره به این‌که شرکت‌های مختلفی از کشورهای متعدد دنیا در ایران حضور یافته و پروژه اجرا می‌کنند، گفت: من اعلام می‌کنم که در پروژه‌های آینده باید از حضور سرمایه گذاران افغانی نیز در ایران استفاده شود چرا که این عده هم توان و هم مدیریت وتخصص لازم برای اجرای پروژه‌های مختلف در کشور را دارند.... / تحلیل : عصر ایران



ویدیو مرتبط :
درخواست مردم اروپا برای تحریم كالاهای شهرك نشینان صهیونیست / ابنا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایجاد شعب بانکهای افغانی در ایران



 

 

 

بانکهای افغانی

 

 

سفیر افغانستان گفت: بعد از امضای تفاهم نامه همکاری اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان مقرر شد، شعب بانک های معتبر افغانستان در برخی از شهرهای ایران دایر شوند.

به گزارش موج، عبیدالله عبید در ایران تصریح کرد: امضای تفاهم نامه همکاری اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان برای مردم کشور ما تبعات بسیار خوبی را به همراه داشت، چرا که در رابطه با توسعه و گسترش همکاری میان دو کشور تصمیمات جدیدی اتخاذ شد که می تواند در آینده به اتحاد بیشتر دو کشور منجر شود.

وی با اشاره به تلاش مسئولان افغانستان برای ایجاد روابط تجاری بیشتر با ایران خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در تفاهم نامه همکاری تجاری و اقتصادی ایران و افغانستان به ایجاد دروازه گمرکی اشاره شده که این موضوع می تواند سبب افزایش صادرات میان دو کشور شود.

وی افزود: موافقت جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری بیشتر در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با کشور افغانستان نیز از دیگر دستاوردهای این تفاهم نامه همکاری بود.

سفیر افغانستان درایران در خصوص ثبت نام مجدد از 35 هزار دانش آموز افغانی در مدارس ایران اذعان داشت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای گسترش تعلیم و تربیت جوانان افغانی قول مساعد داده اند و اجازه تحصیل 35 هزار دانش آموز افغانی در ایران را صادر کرده اند..../تحلیل:تابناک