اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كارت زرد جبهه پیروان خط امام و رهبری به رییس جمهور



 

كارت زرد جبهه پیروان خط امام و رهبری به رییس جمهور

 

شفاف : نحوه عزل وزیر امور خارجه برغم برخی تلاش های دولتی ها ، همچنان بازتاب گسترده ای در میان فعالان سیاسی دارد . به گزارش سرویس سیاسی «شفاف» برکناری منوچهر متکی از وزارت امور خارجه در حالی انجام شد که وی در حین انجام ماموریت و انتقال پیام رییس جمهور به سنگال بود، این برکناری که انتقادات فراوان تمام طیف های سیاسی و شخصیت ها را در پی داشت حتی با انتقاد جبهه پیروان خط امام و رهبری كه از حامیان اصلی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بود نیز همراه شد.

 

مریم بهروزی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از نحوه برکنار وزیر امور خارجه، به «شفاف » گفت: انتظار بیشتری از آقای احمدی نژاد در این ماجرا داشتیم.

وی رفتار سیاسی در برکناری متکی را اخلاقی و در شان وزیر خارجه ندانست و خطاب به رییس جمهور گفت:شما باید با برخورد متناسب با شخصیت ها، اخلاق اسلامی و تقوای سیاسی را به نمایش گذارید.

ابوالقاسم رئوفیان عضو دیگر این جبهه نیز نوع برکناری متکی را حرکت شبه انتحاری سیاسی در عرصه بین الملل دانست و به «شفاف» گفت: اتخاذ این روش در برکناری وزیر از لحاظ اخلاق سیاسی هیچ توجیهی ندارد چراکه هم سبب لطمه به جایگاه سیاست خارجی و دیپلماسی نظام شد هم اینكه نوعی اهانت به کشور میزبان هم به حساب می آمد.

وی با بیان اینکه این تصمیم ناپخته، زلزله سیاسی بر پیکره کشور و خصوصا جبهه بزرگ اصولگرایی پدید آورد، تصریح کرد: در حالی که اقداماتی در وحدت اصولگرایان در حال شكل گیری است و در حالی که جامعتین در ایجاد وحدت بیانیه صادر می کنند و زمانی که رهبر انقلاب بر یکپارچگی و انسجام تاکید می کنند، این حرکت دور از انتظار را شاهد شدیم.

این فعال سیاسی اقدام رییس جمهور را عاملی بازدارنده در مقابل تحقق استراتژی وحدت خواند و افزود: پیکره اصولگرایان متاثر از این ترکش ها مجروح است و باید طبیب حاذقی مانند رهبری تدبیری بیندیشند تا دیگر شاهد اینگونه رفتارهای غیر دیپلماتیک نباشیم.

همچنین سید كمال‌الدین سجادی سخنگوی این جبهه اظهار داشت: شیوه غیرمعمول و غیر متعارف در بركناری و عزل وزیر امور خارجه‌ سابق، موجب اعجاب و شگفتی شد و انعكاس نامطلوب در داخل و خارج از كشور را به دنبال داشت.

وی معتقد است: عزل و نصب وزیران از اختیارات رییس‌جمهور است، اما عزل وزیر امور خارجه‌ای كه در حال مذاكره و انتقال پیام كشورمان به رییس جمهور سنگال بود، در واقع موجب هتك حرمت شخصیت ایشان به عنوان یك عضو دولت جمهوری اسلامی و یك انسان مسلمان و خدوم همچنین مایه ایجاد تردید در ثبات سیاست‌های خارجی ایران در مجامع بین‌المللی است.

وی در گفت و گویی عنوان كرده است  "ما هرگز از آقای احمدی‌نژاد انتظار این رفتار را نداشتیم" ، جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن احترام به آقای رئیس جمهور از نحوه عزل آقای متكی اظهار تاسف می‌كند و این رفتار را خلاف اخلاق و عرف رایج سیاسی و دیپلماتیك و موجب به چالش كشیدن حیثیت و وجهه‌ی نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی كه انقلاب اسلامی آن انقلاب حفظ ارزش‌ها بوده است، می‌دانیم.

سجادی همچنین با بیان این‌كه ما برای آقای احمدی‌نژاد در این راستا یك پیشنهاد هم داریم، گفت: ‌پیشنهاد می‌كنیم هرطور كه خود صلاح می‌داند، این هتك حرمت و رفتار خارج از عرف را جبران كند و در واقع در این‌باره جبران مافات داشته باشد.

گفتنی است جبهه پیروان خط امام و رهبری بزرگترین مجموعه اصولگرایی است كه 14 تشکل اصلی از اصولگرایان را زیر مجموعه خود دارد و در انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم به حمایت از محمود احمدی نژاد برخواست و تمام فعالیت های خود را به پیروزی وی متمایل کرد.

این برای دومین بار است که جبهه پیروان به مخالفت از رییس جمهور بر می خیزد و وی را نقد می کند. پیش از این نیز این جبهه در مقابل اظهارات رییس جمهور مبنی بر اینکه مجلس دیگر در راس امور نیست، بیانیه انتقادی خود را منتشر کرده بود.../شفاف


ویدیو مرتبط :
رییس جمهور:امام حسین با عمر سعد مذاکره کرد!«پاسخ رهبری»

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ولایتی گزینه نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری



ولایتی گزینه نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری

ولایتی گزینه نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری

علی اکبر ولایتی به اتفاق اکثر آراء به عنوان کاندیدای نهایی این جبهه انتخاب شد که این کاندیدای ریاست جمهوری حمایت این جبهه را در دوران تبلیغات خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اعضای این جبهه در نشست امشب خود ولایتی را به عنوان کاندیدای نهایی خود انتخاب کرد گفت: جبهه پیروان در انتخابات 92 از علی اکبر ولایتی حمایت خواهد کرد.

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه امشب اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخاب کاندیدای نهایی این جبهه در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای علی اکبر ولایتی به اتفاق اکثر آراء به عنوان کاندیدای نهایی این جبهه انتخاب شد که این کاندیدای ریاست جمهوری حمایت این جبهه را در دوران تبلیغات خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: دبیران کل تمامی احزاب و تشکل های جبهه پیروان  در جلسه امشب گزاررشی از جلسات داخلی شورای مرکزی خود برای انتخاب کاندیدای مورد حمایتشان ارائه دادند که علی اکبر ولایتی توانست در میان کاندیداهای موجود بیشترین رای را کسب کند.

دبیر کل نمایندگان جامعه اسلامی ادوار خاطرنشان کرد: به زودی این تصمیم جبهه پیروان در اطلاعیه ای به عموم ملت ایران خواهد رسید./مهر