اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كادرسازی شرط بقای سلسله احمدی نژادی ها



مدیرانی با برند «Made In AhmadiNejad»

كادرسازی شرط بقای سلسله احمدی نژادی ها

چندی پیش نیز شنیده شده بود كه دولت در نظر دارد تا پایان سال 91 دویست نفر را بورس تحصیلی مقطع دكترا در خارج از كشور بفرستد تا این نیروها در خارج از كشور با تحصیل در رشته های اقتصاد و جامعه شناسی، بتوانند سربازان مفیدی برای لشكر احمدی نژاد باشند

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

.

به گزارش نیمروز،  با نزدیك شدن به پایان دولت دهم و اتمام دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، گمانه زنی های فراوانی برای آینده سیاسی رئیس جمهور تصور میشود. اما همه به خوبی میدانند كه رئیس جمهور مرد پارلمان نشینی و حضور در مجمع تشخیص نبوده  و دل در گرو كوچه پاستور دارد. اما یكی از ویژگی های احمدی نژاد عدم وابستگی به دولت های اصلاحات و سازندگی و رابطه سرد وی با این دو جریان بود. سردی همین رابطه از عمده ترین دلایلی است كه كمتر كارشناسی را میتوان یافت كه برای احمدی نژاد در دولت های احتمالی اصلاح طلب و دیگر اصولگرایان، جای خاصی را متصور باشد. و حالا این رئیس جمهور است كه باید خودش برای خودش دولت دیگری فراهم كند و سلسله احمدی نژاد را استمرار بخشد.

پیش از این رئیس جمهور بر این باور بود كه دولت وی فقط یك سردار نیاز دارد و باقی وزرا و نیروهای وی باید صرفا یك سرباز باشند. اما آیا سرباز ها میتوانند جایگزین سردار مهروزی شوند؟ پس بدون شك ارتقا درجه سربازها و تبدیل سربازان دیروز به سرداران امروز و جذب سربازان تازه نفس، رمز بقای لشكر احمدی نژاد خواهد بود. لشكری كه این روزها تشنه كادرسازی است.

حضور 8 ساله در راس قوه مجریه و آرزوی های بلند برای آینده سبب میشود كه هر دولتی بخواهد با لشكر سازی های خود، آینده سیاسی اش را تضمین كند. پیش از این نیز در دو دوره پس از جنگ و پایان دوران اصلاحات شاهد آن بودیم كه مدیران جوان زیادی چمدان خود را به قصد ادامه تحصیل و بورسیه بستند و رفتند تا یك روز در قامت آقای دكتر برگردند كشورشان را آباد كنند. كاری كه از دوران قاجار مُد و مدیران فرنگ رفته، از آن زمان تا امروز همواره به جای منجی به مردم تحمیل میشوند.

چندی پیش نیز شنیده شده بود كه دولت در نظر دارد تا پایان سال 91  دویست نفر را بورس تحصیلی مقطع دكترا در خارج از كشور بفرستد تا این نیروها در خارج از كشور با تحصیل در رشته های اقتصاد و جامعه شناسی، بتوانند سربازان مفیدی برای لشكر احمدی نژاد باشند.

احمدی نژاد دولت نهم با احمدی نژاد دولت دهم متفاوت بود، چون نیروهای متفاوتی داشت. احمدی نژاد دولت دهم از احمدی نژاد دولت نهم، احمدی نژادی تر شد، چون در این چهار سال دوم دولتش جایی برای غیر احمدی نژادی ها نداشت و بسیاری از نیروهایی كه به وی نزدیكی كمتری داشته، بیرون گذاشته شدند و نیروهایی جایگزین آنان شدند كه به وضوح میشد عبارت «Made In AhmadiNejad»  را بر پیشانی شان مشاهده كرد. اما برای دولت آرمانی احمدی نژاد، نیروی كافی وجود دارد؟

اما پیش از آن باید توجه داشته كه شرط استفاده از این نیروهای جدید، بقای قدرت است و شرط بقای دولت ها مردم هستند. و نزدیكان رئیس جمهور به خوبی میدانند كه تا فضای پس از سال 84 را تداوم نبخشند و روحیه عدالتخواهی سال 84 را زنده نكنند، نمی توانند امیدوار باشند كه یك احمدی نژاد دیگر از صندق های رای خارج شود.

البته تثبیت روحیه عدالتخواهی مستلزم چند نكته است: اول گفتمان طراحی شده، همان گونه كه مردم را در سال های 84 و 88 بسیج كرد تا آنها به توصیه سیاسیون بی توجه باشند، حال در سال 92 نیز باید همین روند را تكرار كنند.

روند تهیه منابع مالی و رسانه ای دیگر دغدغه های همان شرط بقای در قدرت است. احمدی نژاد ثابت كرده است كه خود به تنهایی یك رسانه است، اما وی به خوبی میداند كه رسانه های دولتی اش هیچگاه نمی توانند این جای خالی را برای وی پر كنند. چندی پیش شنیده شد كه رئیس جمهور در جلسه ای در میان حامیان خود با اشاره به این موضوع گفته است: باید فعالیت های خود را بدون اتصال به دولت و تحت حمایت آن جلو ببریم. زیر ساخت ها به ما این امكان را می دهد كه فعالیت های سیاسی را به گونه ای تعریف كنیم كه هیچ ارتباطی با دولت نداشته باشد. ما در حال حاضر با بحران رسانه روبرو هستیم و رسانه های فعلی طراحی شده اند تا علیه ما فعالیت كنند و در مواقع حساس نتوانیم صدای خود را به گوش مردم برسانیم. البته من تا حدودی خلاء نبود رسانه را پر كرده ام اما باید مواظب باشید ایجاد تشكل مانع ارتباط شما با مردم نشود و هنگامی كه با مردم ارتباط می گیرید حتما به آنها بگویید كه اگر دولتهای نهم و دهم نبودند مشكلات صد چندان می شد.

باید منتظر ماند و دید آیا دولت بعدی نیز از این سلسله انتخاب میشود و یا اینكه سلسله خدمتگزارن نیز مانند كارگزاران و اصلاحاتی ها پس از 8 سال منقرض خواهد شد./نیمروز

 


ویدیو مرتبط :
سید حسن خمینی: حفظ امنیت شرط اساسی بقای یک جامعه است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار با احمدی نژاد شرط آزادی اتباع آلمانی



 

دیدار با احمدی نژاد شرط آزاacدی اتباع آلمانی

 

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری آلمان این مطلب را درباره برخی انتقادات در این کشور از دیدار وزیر امور خارجه آلمان با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در تهران مطرح کرد.

منابع دولتی در آلمان همچنین گفتند که انگلا مرکل صدراعظم آلمان از برنامه وزیر امور خارجه این کشور برای دیدار با احمدی نژاد مطلع نبود.

سخنگوی دولت آلمان هم در این باره تنها به این جمله اکتفا کرد که مرکل از سفر "گیدو ووسترله" وزیر خارجه آلمان به تهران آگاه بود و از آزادی دو خبرنگار آلمانی بسیار خرسند شد.

"اندریاس بیشکه" سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم درباره سفر ووسترله به تهران گفت: این سفر با هدف انسان دوستانه صورت گرفت. دیدار وزیر خارجه آلمان با احمدی نژاد برای اعلام موضع سیاسی نبود.

وزیر امور خارجه آلمان شنبه شب گذشته در سفری بدون برنامه ریزی قبلی، به تهران آمد و ساعت های پایانی همان روز با احمدی نژاد دیدار کرد.

وی پس از این دیدار و گفت وگو با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران، در ساعت های ابتدایی بامداد یکشنبه به همراه دو خبرنگار آلمانی آزاد شده از بازداشت ، تهران را به سمت برلین ترک کرد.

سایت دویچه وله آلمان به نقل از روزنامه اتریشی "کلاینه سایتونگ" نوشت: ساعاتی پیش از آزادی دو خبرنگار آلمانی در تهران، به وستروله گفته شد که تنها در صورت دیدار وی با احمدی‌نژاد، با خروج خبرنگاران از ایران موافقت خواهد شد.

این دو خبرنگار حدود چهار ماه پیش در هنگام مصاحبه با وکیل سکینه آشتیانی زن ایرانی محکوم به سنگسار در شهر تبریز، بازداشت شدند.../عصر ایران