اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمـت دلار 2500تومـان اســت



قیمت ارز ,بازار ارز

قیمـت دلار 2500تومـان اســت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان رئیس بانک مرکزی به جای نگرانی از کاهش قیمت ارز باید نگران بی‌ثباتی بازار ارز باشد، گفت: قیمت واقعی دلار حدود 2500 تومان است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در با انتقاد از اظهارات و رفتار رئیس کل بانک مرکزی درباره کاهش قیمت ارز گفت: رفتار آقای سیف درباره ارز، درست نیست چرا که ایشان به جای نگرانی درباره کاهش قیمت ارز باید نگران بی‌ثباتی بازار ارز باشد.

وی با بیان اینکه ثبات نرخ ارز برای کشور بسیار مهم است، افزود: اگر دولت بخواهد با نگاه انتفاعی خودش به مسائل نگاه کند ممکن است بگوید اگر قیمت ارز بالا باشد نقدینگی بیشتری برای تأمین منابع بودجه به دست می‌آورد اما باید توجه داشته باشند که بالا بودن نرخ ارز به معنای تورم بیشتر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بالا بودن قیمت ارز موجب رکود در اقتصاد کشور می‌شود، خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی کشور وابستگی شدیدی به مواد اولیه و قطعات خارجی دارد و بر همین اساس افزایش قیمت ارز موجب افزایش هزینه تولید در کشور می‌شود و این به معنای تورم ناشی از افزایش قیمت ارز می‌شود.

قادری در پاسخ به این سؤال که قیمت واقعی دلار چقدر است، تصریح کرد: من فکر می‌کنم قیمت دلار نه 3 هزار تومان است و 1226 تومان. در شرایط کنونی قیمت واقعی دلار می‌تواند حدودا 2500 تومان باشد لذا انتظار داریم دولت محترم یاری کند تا قیمت دلار فورا به قیمت واقعی‌اش برسد. /فارس

 


ویدیو مرتبط :
دختــــر اســت دیـــگــــــــــر .... !!! یا متعال !!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلار امروز ۱۰۰۸ تومان شد.



 

 

قیمت دلار امروز در بازار تهران به ۱۰۰۸ تومان رسید.

 


قیمت دلار امروز

 


به گزارش خبرنگار مهر، امروز هر دلار آمریکا در بازار تهران ۱۰۰۸ تومان فروخته و ۱۰۰۰ تومان توسط صرافی ها خریداری شد.

 


صرافی‌های تهران دلیل عمده افزایش قیمت دلار در بازار را فرارسیدن ماه ژانویه و تعطیلات کریسمس کشورهای حوزه آمریکا و اروپا عنوان می کنند.

 


روز گذشته نیز قیمت هر دلار آمریکا در بازار تهران ۱۰۰۵ تومان فروخته شد. قیمت دلار در بازار طی حداقل یک سال گذشته همچنان ثابت و کمتر از هزار دلار معامله شده است.

 


همچنین قیمت هر یورو نیز برای فروش یکهزارو ۴۴۵ تومان و برای خرید یکهزارو ۴۳۸ تومان بود. قیمت هر پوند انگلیس نیز برای فروش در صرافی ها یک هزارو ۶۳۵ تومان و برای خرید یک هزارو ۶۱۰ تومان اعلام شد.

 


قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در بازار امروز تهران ۲۶۶ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۲۶۵ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۱۳۶ هزار تومان و ربع سکه ۶۹ هزار تومان است.

 


پس از متعادل شدن قیمت سکه در بازار داخلی، حال نوبت به افزایش قیمت دلار رسیده است، این در حالی است که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که این بانک همواره بر بازار سکه و ارز نظارت دارد و در صورت مشاهده نوسانات آن را مدیریت می کند.

 


بهمنی مطرح کرده است که قیمت ارز و سکه را بازار تعیین می کند و قیمت آن تابعی از عرضه و تقاضا است، در عین حال بانک مرکزی بر تعیین نرخ ارز بر اساس قیمت شناور آزاد تاکید دارد. وی یکی از موفقیتهای بانک مرکزی را پائین نگهداشتن نرخ دلار در کمتر از هزار تومان عنوان کرده است.