اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت طلا باز هم دچار افت خواهد شد



قیمت سکه و ارز دربازار تهران,قیمت طلادربازارجهانی

ارزیابی سردبیر کیتکو از بازار فلزات گران‌بها و عوامل موثر بر آن
قیمت طلا باز هم دچار افت خواهد شد

سردبیر یک سایت تخصصی طلا گفت: قیمت طلای آتی باز هم کاهش خواهد یافت، اما زیان‌ اولیه این کاهش قیمت با افزایش تقاضا برای خرید ارزان، تنها برای مدت کوتاهی جبران خواهد شد.

سردبیر سایت کیتکو در مقاله به تحلیل بازار فلزات گران بها پردخت و نوشت: قیمت طلای تحویل در ماه دسامبر بورس کامکس نیویورک با کاهش قیمت اندکی در معاملات بعد از ظهر سه شنبه معامله شد.

قیمت ها از سطوح پایین تر آغاز و به علت جبران هرچند دیر هنگام و کوتاه مدت ضرر ناشی از کاهش قیمت و چانه زنی ها برای خرید ارزان تر رو به بالا حرکت کرد.

طلای آتی برای تحویل در ماه دسامبر کامکس با کاهشی 1.60 دلاری به 1325.20 در هر اونس (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) رسید.

شاخص قیمتی طلا در آخرین اعلام با 3.10 دلار افزایش به 1325.75 صعود کرد.

نقره تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.067 دلار کاهش 21.79 دلار در هر اونس معامله شد.

در این میان مقامات رسمی بانک مرکزی اروپا پیشنهاد کردند که این بانک در صورتی که اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا نتوانند به شکل مطلوبی دورنمای رشد اقتصادی خود را ارائه دهند،بتواند سیاست مالی جدید برای تسهیل عملکردها را پیاده سازی کند که این اقدام می تواند به ایجاد فشار قیمت نزولی بر ارز یورو و همچنین کاهش علاقه برای خرید طلا بیانجامد.

همچنین آمارهای اقتصادی ایالات متحده روز سه شنبه منتشر شد که دو گزارش ضریب اطمینان مصرف کنندگان و نظر سنجی بانک فدرال ریچموند را شامل می‌شد. هر دوی گزارشات اذعان کردند که انتظارات و دنباله روی ها از الگوی اقتصادی ایالات متحده کاهش پیدا کرده است و ادامه آن نامشخص ارزیابی شده است.

این الگو طرفدار سیاست‌های کاهشی بانک فدرال رزرو برای مدت طولانی تری است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
افت قیمت سنگ آهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت طلا باز هم افزایش یافت



 

 

 

معاملات فلزات گرانبها در بورس نیویورک در حالی امروز به کار خود پایان داد که هر اونس طلا در این بازار به بالاترین میزان خود در چند دهه اخیر رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، همزمان با پایان معاملات فلزات گرانبها در بازار بورس نیویورک هر اونس طلا با حدود چهار دلار افزایش در مقایسه با معاملات روز گذشته در این بازار، با قیمت هزار و سیصد و شانزده دلار و بیست و پنج سنت داد و ستد شد.

قیمت طلا در پایان معاملات بورس لندن به هزار و سیصد و چهارده دلار پنجاه سنت رسیده بود.

همچنین در این بازار هر اونس نقره با قیمت بیست و یک دلار و نود و دو سنت معامله شد که در مقایسه با معاملات روز گذشته اندکی کاهش نشان می دهد.در این معاملات هر اونس طلای سفید (پلاتین) نیز به یکهزار و ششصد و هفتاد و دو دلار و پنجاه سنت به فروش رفت.

کاهش ارزش دلار در برابر پول واحد کشورهای اروپایی (یورو) و سایر ارزهای معتبر جهان و به تبع آن تضعیف اقتصاد آمریکا مهمترین علت افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی اعلام شده است..../تحلیل:عصرایران