اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت طلا افزایش می‌یابد


رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: در روزهای آینده با احتمال افزایش قیمت طلا مواجه هستیم.

خبرگزاری ایسنا:  رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: در روزهای آینده با احتمال افزایش قیمت طلا مواجه هستیم.

باقر معبودی نژاد با اشاره به اینکه هر اونس جهانی طلا شاهد افزایش 20 دلاری بوده است، افزود: اوایل هفته گذشته شاهد کاهش شدید قیمت در بازار طلا و سکه بودیم که دلیل آن کاهش 80 دلاری انس جهانی بود.

وی ادامه داد: با افزایش 20 دلاری قیمت اونس در پایان هفته، قیمت طلا و سکه دوباره افزایش یافت و احتمال افزایش بیش از این را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

معبودی نژاد با بیان اینکه بازار طلا و سکه فعلا شاهد ثبات نسبی در قیمت‌هاست، خاطرنشان کرد: به طور کلی بازار کساد است، اما خرید و فروش انجام می‌شود، در حال حاضر خریدار در بازار سکه و طلا بیشتر است اما هفته گذشته با کاهش شدید قیمت‌ها فروش بیشتر در بازار رونق داشت.


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت شمش و سنگ آهن منجر به افزایش چشمگیر قیمت فرآورده‌های آهنی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت طلا به...



 

 

 

قیمت طلا

 

 

موسسه تحقیقاتی سی ام سی پیش بینی كرد با افزایش نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان، قیمت طلا در سه ماهه چهارم ۲۰۱۰ به ۱۳۳۰ دلار در هر اونس برسد.

در حالی كه قیمت طلا طی هفته های اخیر روندی نزولی داشته است برخی كارشناسان پیش بینی می كنند این رقم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۰ به ۱۳۳۰ دلار در هر اونس برسد.

یك كارشناس موسسه سی ام سی در این باره گفت: با افزایش نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و خودداری بیش از پیش سرمایه داران از سرمایه گذاری در بورس ها به نظر می رسد سرمایه ها به سمت بازار طلا گسیل خواهد شد.

وی افزود: بنابراین پیش بینی می شود قیمت طلا تا سه ماه آینده یعنی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۰ به ۱۳۳۰ دلار برسد.

در معاملات روز چهارشنبه كه هم اكنون جریان دارد قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۲۲۴ دلار رسیده است كه این رقم نسبت به روز گذشته یك دلار افزایش داشته است.

در عین حال قیمت طلا طی سی روز گذشته ۴۰ دلار و طی یك سال گذشته ۲۸۶ دلار در هر اونس افزایش داشته است.

بسیاری از كارشناسان سال ۲۰۱۰ را سالی طلایی برای بازار طلا دانسته اند. این افراد با توجه به تزریق ۵ هزار میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد جهانی برای مقابله با بحران اقتصادی و با فرض گرفتن رو به رشد بودن اقتصاد جهان، بروز تورم و در نتیجه افزایش شدید قیمت طلا را طی این سال پیش بینی كرده اند. در عین حال بر خلاف انتظار این افراد اقتصاد كشورهای غربی حركت مطمئنی به سمت احیا نداشته است..../تحلیل:فارس