اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت دارو در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,قیمت دارو

 

اخبار اجتماعی - رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
احتمال افزایش قیمت دارو در نیمه دوم سال

رئیس سازمان غذا و دارو از احتمال افزایش قیمت دارو در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: البته باید مراقب فشار بر مردم و بیمه‌گر باشیم و نباید از تولیدکنندگان غفلت کنیم.

  به گزارش فارس، رسول دیناروند در حاشیه گردهمایی مدیران و رؤسای بیمارستان‌های کشور در مورد معرفی اسامی شرکت‌های متخلف لبنی گفت: بعضی از شرکت‌های معتبر تنها در یک فرآورده خود دچار تخلف شده‌اند.

وی افزود: فرض کنید ما به خاطر این یک فرآورده نام کارخانه را به مردم بگوییم، چه اتفاقی می‌افتد جز اینکه کل تولیدات آن آسیب می‌بیند و کارخانه نابود می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: مردم مطمئن باشند که پروانه تولیدات متخلفان باطل می‌شود و اسامی آنها به دستگاه قضا فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم جرم باید با جریمه متناسب باشد، گفت: مگر ما جریمه‌ای سنگین‌تر برای متخلفان در نظر بگیریم تولید داخلی لطمه می‌خورد.

به گفته دیناروند، در این موضوع دو نوع تخلف صورت گرفته که اولی مربوط به استفاده از مواد غیرمجاز در محصولات خوراکی است که با مردم سر و کار دارد که در این بخش سازمان غذا و دارو نظارت کرده و وظایف خود را انجام می‌دهد اما بخش دوم مربوط به کلاهبرداری است که در این زمینه قوه قضاییه به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: روغن پالم یک روغن خوراکی است که مصرف اندک آن صدمه‌ای به بدن وارد نمی‌کند اما مصرف زیاد این روغن است که به بدن انسان صدمه می‌رساند. سیاست کلی وزارت بهداشت نیز کاهش مصرف روغن پالم در کشور است.

رئیس سازمان غذا و دارو به مردم اطمینان داد که لبنیات موجود در بازار از سلامت کافی برخوردار هستند و به مردم بار دیگر توصیه کرد مصرف لبنیات و شیر را متوقف نکنند.

دیناروند در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد افزایش قیمت داروها در نیمه دوم سال گفت: نیمه اول امسال افزایش قیمت نداشتیم اما سیاست ما این است که تولید داخل با توجه به تورم ضربه نخورد بنابراین قیمت‌ها برای نیمه دوم سال اصلاح می‌شود.

وی یادآور شد: اصلاحات طوری انجام می‌شود که به مردم و بیمه‌گر فشار وارد نشود ضمن اینکه تولید کننده نیز با تولیدات دارو ضرر نکند.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد فهرست دوم داروهایی که قرار است تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، گفت: فهرست دوم هنوز مورد توافق قرار نگرفته است البته مشکلات اکثر بیماران در زمینه داروها برطرف شده و فقط تعداد کمی از بیماران هستند که خواهان استفاده از داروی خارجی هستند که در این میان سیاست وزارت بهداشت این است که برای کسی که می‌خواهد داروی خارجی استفاده کند یک اختلاف قیمت ناچیز پرداخت شود.
اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
سال آینده، قیمت حامل های ارژی بدون افزایش قیمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مجدد قیمت خودرو در نیمه دوم سال؟



اخبار,افزایش مجدد قیمت خودرو


اخبار اقتصادی - افزایش مجدد قیمت خودرو در نیمه دوم سال؟

میرخانی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، كاهش قیمت خودرو امكانپذیر نیست ولی اگر دولت یا مجلس در این رابطه دستوری صادر کنند قطعا ما اطاعت امر می كنیم.

مشاور دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینكه احتمال كاهش قیمت خودرو بر اساس محاسبات منطقی وجود ندارد گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، كاهش قیمت خودرو امكانپذیر نیست ولی اگر دولت یا مجلس در این رابطه دستوری صادر کنند قطعا ما اطاعت امر می كنیم.

میرخانی رشتی در گفت‌وگو با پول‌نیوز، با بیان اینكه تورم شش ماهه امسال در فرمول شورای رقابت نادیده گرفته شده است، گفت: طبق برنامه شورای رقابت هر شش ماه باید تورم بخشی بازنگری شده و بر اساس آن قیمت های جدید اعلام شود كه متاسفانه قیمت های فعلی در اردیبهشت ماه و بر اساس تورم سال 92  تعیین شده و قاعدتا باید قیمت خودرو مجدد  بر اساس نرخ تورم شش ماه اول امسال بررسی و تعیین شود و بر این اساس قطعا در ابتدای سال 94 افزایش قیمت خواهیم داشت و این درخواست از سوی خودروسازان به شورای رقابت ارسال شده است.

مشاور دبیر انجمن خودروسازان در رابطه با كاهش قیمت خودرو افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه بند 2 ماده 101 مقرر شده كه دولت موظف است مابه التفاوت قیمت تكلیفی و قیمت روز را به تولید كنندگان بپردازد ولی در طول 2 سال گذشته خودروسازان ما به جهت عمل به قیمت های تحمیلی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان ضرر كرده اند و تاكنون هیچگونه ما به التفاوتی نیز به خودروسازان پرداخت نشده است.


وی ادامه داد: ما خواهان این مسئله هستیم كه اگر دستوری هم صادر می شود با نگاه به اجرای درست قانون صورت پذیرد.

میرخانی رشتی در آخر  با توجه به اعتراض ها در رابطه با قیمت های تعیین شده از جانب شورای رقابت گفت: قیمت های تعیین شده به هیچ عنوان بالا نبوده و خودروسازان به حاشیه سود دهی هم نرسیده اند. این در حالی است كه در حال حاضر  شركت خودروسازی سایپا  محصولاتش را با ضرر می فروشد و این در شرایطی است كه سود متعارف برای صنعت باید بالای 10 درصد باشد.

اخبار اقتصادی - پول نیوز