اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت خرید خانه با متراژ "50 تا 200" متر



قیمت خرید خانه با متراژ "50 تا 200" متر

در منطقه صادقیه واحدی 95 متری نوساز متری 5 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.

 قیمت ها به شرح زیر است:

 

قیمت مسکن,قیمت مسکن درتهران

دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات اجرای مالیات بر خانه‌های خالی اعلام شد پرداخت 200 هزار تومان مالیات در ازای هر 50 متر



اجرای مالیات بر خانه‌های خالی, مالیات, طرح مالیات ,اخبار



بر اساس طرح مالیات بر خانه‌های خالی كه در راستای كاهش و تعدیل قیمت مسكن اجرایی می‌شود، به ازای هر 50 متر، 200 هزار تومان مالیات دریافت خواهد شد كه این طرح در صورت ابلاغ قانونی قابلیت اجرا دارد.

 با وجود این‌كه هر ساله در فصل و انتقالات با حجم زیادی از جابه‌جایی‌ها مواجه هستیم ولی با توجه به ركود در بازار فعلی مسكن امسال بازار خرید و فروش و رهن و اجاره رونق چندانی نداشته است.

به دلیل بالا بودن قیمت در بازار خرید مسكن سیل تقاضا به سمت بازار اجاره‌بها حركت كرد و موجب شكل‌گیری تورم در آن شد. در این راستا شاهد برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌هایی برای كنترل بازارا مسكن از سوی سیاست‌گذاران نظیر طرح مالیات بر خانه‌های خالی بودیم.

این طرح در حالی در حال اجرا است كه قرار است بر اساس آ‌ن به ازای هر متر از خانه خالی چهار هزار تومان مالیات گرفته شود بر این اساس برای هر 50 متر خانه خالی باید مبلغ 200 هزار تومان مالیات پرداخت شود.

بسیاری از مسئولان و سیاست‌گذاران در این عرصه معتقد هستند با اجرای این طرح قیمت مسكن كاهش یافته و واقعی می‌شود.

در دو ماهه پایانی سال قبل و شش ماهه اول سال جاری قیمت مسكن از تغییراتی برخوردار بوده از این رو حتی اگر مالكان در راستای اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی تا میزان 40درصد قیمت‌های مسكن را كاهش دهند بازهم توان خرید در متقاضیان به وجود نخواهد آمد.

به گزارش ایسنا، می‌توان پیش‌بینی كرد كه در آینده با اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی كه بر اساس آن مالیات 200 هزار تومانی برای هر 50 متر خانه خالی یا به عبارتی برای هر متر چهار هزار تومان مالیات دریافت می‌شود، مسكن دیگر یك كالای سرمایه‌ای نیست و هیچ كس به جز زمان رفع نیاز به سراغ خرید خانه نمی‌رود.

البته بر اساس طرح كمیسیون اقتصادی مجلس علاوه بر اجرای مالیات 200 هزار تومانی برای هر 50 متر، در پایان هر فصل به صورت تصاعدی با نرخ پنج درصد از خانه‌های خالی مالیات دریافت می‌شود.

در این راستا، رییس سازمان امور مالیاتی كشور درباره اجرای این طرح معتقد است مالیات بر خانه‌های خالی قیمت مسكن را كاهش دهد.

به گفته‌ وی این سازمان برای اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی آمادگی كامل داشته و مجری قانون خواهد بود./ایسنا