اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت جهانی نفت كاهش یافت



 

 

قیمت جهانی نفت كاهش یافت

 

فارس- به دنبال مطرح شدن پیشنهادی در خصوص كناره گیری معمر قذافی از قدرت در لیبی قیمت جهانی نفت امروز سه شنبه برای نخستین بار در سه روز اخیر كاهش یافت .

 

شبكه الجزیره اعلام كرد پیشنهادی به قذافی ارائه شده است كه در صورت تامین امنیت وی و خانواده اش از قدرت كناره گیری كند . در پی اعلام این خبر قیمت جهانی نفت 0.9 درصد كاهش یافته است . جاناتان بارت كارشناس ارشد انرژی تاكید كرد احتمالاتی در خصوص كاهش تنشهای سیاسی در لیبی وجود دارد كه این مساله موجب برقراری آرامش در بازار جهانی انرژی خواهد شد . اگر تنشهای سیاسی در خاور میانه كاهش یابد قیمت نفت به كمتر از 85 دلار خواهد رسید .

 

بر اساس این گزارش قیمت هر بشكه نفت سبك آمریكا در بازار نیویورك برای تحویل در ماه آوریل با 56 سنت كاهش به 104.88 دلار رسید . قیمت نفت روز گذشته با 1.02 دلار افزایش به بیش از 105.44 دلار رسیده بود . قیمت نفت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 28 درصد رشد داشته است .

 

در بازار لندن نیز هر بشكه نفت برنت با 45 سنت كاهش به كمتر از 114.59 دلار رسید .

 

بر اساس آمارهای بلومبرگ میزان ذخایر انرژی آمریكا در هفته گذشته با یك میلیون بشكه افزایش به بیش از 346.4 میلیون بشكه رسیده است .

 

سازمان بین المللی انرژی اعلام كرد تولید نفت لیبی بیش از یك میلیون بشكه در روز كاهش یافته است . عربستان با اقدامی یك جانبه اقدام به افزایش تولید نفت خود بدون هماهنگی با اوپك نموده است ولی این مساله تا كنون تاثیر چندانی بر قیمت نفت نداشته است . كارشناسان انرژی به شدت نگران گسترش بحران سیاسی خاور میانه به سایر كشورهای منطقه هستند .... / تحلیل :عصر ایران 



ویدیو مرتبط :
بهای جهانی نفت کاهش یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت جهانی نفت و طلا كاهش یافت



 

قیمت جهانی نفت و طلا كاهش یافت

 

 

قیمت هر بشکه نفت سبك آمریكا در روز دوشنبه با ۳۲ سنت كاهش به ۱۰۵.۰۸ دلار و هر اونس طلا با ۱.۳ دلار كاهش به ۱۴۲۶ دلار رسید.

 

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس قیمت جهانی نفت در آغاز معاملات هفته طی روز دوشنبه با كاهش نسبی مواجه شد.

قیمت نفت سبك آمریكا در این روز با ۳۲ سنت كاهش نسبت به روز جمعه مواجه شد و به ۱۰۵.۰۸ دلار در هر بشكه رسید.

هر بشكه نفت برنت دریای شمال نیز با ۱۵ سنت كاهش قیمت مواجه شد و به ۱۱۵.۴۴ دلار رسید. اعلام آمادگی قطر برای فروش نفت تولیدی لیبی در مناطق آزاد شده به دست انقلابیون یكی از علل كاهش قیمت نفت در این روز عنوان شده است.

قیمت جهانی نفت از زمان بروز ناآرامی های سیاسی در منطقه خاورمیانه عربی به شدت رو به افزایش گذاشته است اما از چند هفته گذشته تاكنون بین ۹۵ تا ۱۰۵ دلار در نوسان بوده است. به عقیده تحلیلگران با فروكش كردن تحولات سیاسی خاورمیانه عربی قیمت نفت رو به كاهش خواهد گذاشت اما نمی توان چشم انداز مشخصی برای فروكش كردن این تحولات ترسیم كرد. حركت رو به رشد اقتصاد جهانی و كاهش ارزش دلار نیز از دیگر علت های افزایش قیمت نفت عنوان شده است.

در میان كشورهایی كه درگیر ناآرامی های سیاسی شده اند لیبی بزرگترین تولید كننده نفت است كه به دنبال حوادث اخیر تولید این كشور از ۱.۶ میلیون بشكه در روز به كمتر از نیم میلیون بشكه در روز كاهش یافته است.

عربستان به عنوان بزرگترین تولیدكننده اوپك تاكنون با خیزش اقلیت شیعی خود مواجه شده است اما اهل تسنن كه اكثریت جمعیت این كشور را تشكیل می دهد تاكنون واكنش مهمی از خود در برابر تحولات سیاسی خاورمیانه نشان نداده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا نیز در روز دوشنبه با ۱.۳ دلار كاهش نسبت به روز جمعه مواجه شد و به ۱۴۲۶ دلار در هر اونس رسید.../فارس