اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت امروز ارز در مركز مبادلات ارزی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

قیمت امروز ارز در مركز مبادلات ارزی

امروز در مرکز مبادلات ارزی نرخ دلار ۲۴۵۵۹ و یورو ۳۲۶۹۹ ریال اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نرخ سایر ارزها به شرح زیر است:

پوند انگلیس ۳۸۸۷۲ ریال  

 فرانک سوئیس ۲۶۴۰۳ ریال

کرون سوئد ۳۷۷۰ ریال    

 روپیه هند ۴۵۸ ریال

درهم امارات ۶۶۸۶ ریال

یکصد ین ژاپن ۲۷۷۰۰ ریال

لیر ترکیه ۱۳۸۸۰ ریال     

روبل روسیه ۸۱۲ ریال

ریال قطر ۶۷۷۳ ریال  

یوآن چین ۳۹۴۹ ریال

یک هزار وون کره جنوبی ۲۳۰۰۰ ریال


ویدیو مرتبط :
تغییر قیمت ها در بازار ارز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ جدید انواع ارز در مركز مبادلات ارزی؛دلار 2399 تومان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نرخ جدید انواع ارز در مركز مبادلات ارزی؛دلار 2399 تومان

قیمت انواع ارز در اتاق مبادلات ارزی بر اساس نرخ گذاری امروز شنبه بانک مرکزی اعلام شد.

مركز مبادلات ارزی طبق روال چند روز گذشته پذیرای وارد‌كنندگان كالا با اولویت‌های 3، 4 و 5 متقاضی دریافت ارز بوده است و متقاضیان ارز با اولویت‌های یاد‌شده باید با در دست داشتن فرم ثبت سفارش به مركز مبادلات ارزی مراجعه كنند.

به گزارش ایسنا، براساس برآورد مسوولان مركز مبادله‌ی دارندگان و متقاضیان ارز نرخ دلار دو درصد زیرقیمت بازار آزاد 23992 ریال برآورد شده است.

قیمت انواع ارز در اتاق مبادلات ارزی براساس نرخ‌‌گذاری بانك مركزی امروز شنبه هشتم مهرماه هر دلار 23992 ریال، یورو 30844 ریال، درهم 6532 ریال، لیر 13356 ریال، روبل 769 ریال، روپیه 454 ریال، یوان 3818 ریال، ین 308 ریال، وون كره 22 ریال است.

گفتنی است؛ در این مركز سفارش وارد‌كنندگان پس از اقدام به ثبت سفارش كالا در كارگروهی مورد بررسی قرار گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس اولویت‌های كالایی آنها را برای دریافت ارز به بانك‌های عامل هدایت می‌كند.

مبادله 34 میلیون دلار

همچنین تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه ششم مهرماه در مجموع 34 میلیون دلار عملیات در مركز مبادلات ارزی از شروع به كار این مركز انجام شده و متقاضیانی كه ارز می‌خواستند توانستند ارزشان را تامین كنند.

به گزارش خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مركز كه قرار است ارز متقاضیان واردات كالا را تامین كند، با استقبال مردم مواجه شد و بانك مركزی بر آن شد كه این كار را توسعه دهد. ابتدا قرار بود در این مركز ارز متقاضیان واردات تامین شود، اما بلافاصله موضوع خرید و فروش به صورت اسكناس و فروش ارز‌های خرد در آن راه‌اندازی شد.

این مركز از امروز از ساعت 8 صبح تا ساعت 20 به ارائه‌ی خدمات می‌پردازد. بانك مركزی این تصمیم را با هدف تسهیل مبادلات و رسیدگی به تقاضاهای وارد‌كنندگان اتخاذ و اعلام كند كه مركز مبادلات ارزی از امروز شنبه به صورت تمام‌وقت به متقاضیان خدمات ارائه می‌كنند و از 8 صبح تا 8 شب فعالیت دارد.

به دانشجویان بورسیه و بیماران دارای تاییدیه ارز به نرخ مرجع فروخته می‌شود. هم‌چنین بانك مركزی در اطلاعیه‌ای از خرید و فروش ارز در بانك‌ها برای مصارفی مانند مسافرت خبر داد.

بر این اساس فروش ارز به نرخ مرجع کماکان برای دانشجویان بورسیه (مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و پزشکی) همچنین بیماران دارای تاییدیه شورای عالی پزشکی و زائران حج تمتع 1391 امکان‌پذیر خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است؛‌ کلیه بانک‌ها مجازند ارز متقاضیان را (اعم از حواله و اسکناس) به نرخ غیرمرجع(مبادله‌ای) که روزانه توسط اداره بین‌الملل بانک مرکزی اعلام می‌شود خریداری كنند.

همچنین کلیه بانک‌های عامل می‌توانند ارزهای خریداری شده به شرح بند(2) فوق را به نرخ غیرمرجع(‌مبادله‌ای) به علاوه یک درصد (با احتساب کارمزد) بابت مصارف خدماتی (به‌ استثنای ارز مسافرتی) و در چارچوب مقررات به فروش برسانند.

از دیگر تصمیم‌های ارزی بانك مركزی درباره مسافران است كه بر این اساس مسافران خارج از کشور می‌توانند ارز مسافرتی موردنیاز خود را به نرخ غیر مرجع(مبادله‌ای) به علاوه یک درصد (با احتساب کارمزد) در چارچوب مقررات از بانک‌های ملی ایران یا ملت تامین كنند./ایسنا