اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت اسکناس نو در آستانه عید غدیر خم



قیمت اسکناس نو  ,عید غدیر خم

قیمت اسکناس نو در آستانه عید غدیر خم

با نزدیکی به ایام عید مانند عید نوروز، عید قربان و عید غدیر حجم سروصدای" اسکناس نو، اسکناس نو" فضای میدان فردوسی که یکی از مراکز اصلی خرید و فروش اسکناس و ارز به حساب می‌آید را به شدت پر می‌کند.

 با نزدیکی به عید غدیر حجم فروشندگان اسکناس نو در میدان فردوسی به شدت افزایش یافته است و این مورد در چند وقت گذشته بی‌سابقه بوده زیرا در اکثر اوقات فروشندگان ارز، سکه و اسکناس نو در خیابان فردوسی و در نزدیکی میدان سکه به دادو‌ستد می‌پردازند.

در حال حاضر اسکناس نو 200 تومانی، 500 تومانی، 1000 و 2000 تومانی در بازار موجود است که به ترتیب هر بسته 100تایی آن‌ها 22 هزار تومان، 53 تا 56 هزار تومان، 107 هزار تومان و 206 و 220 هزار تومان به فروش می‌رسد.

عرضه این چنینی اسکناس نو در حالی صورت می‌گیرد که شعب بانک‌ها در شب عید سال نو به هر فرد با ارائه‌ی کد ملی مبلغ 300 هزار تومان آن هم با اسکناس‌های 1000 و 2000 تومانی پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر اکثر شعب بانک‌ها اسکناس نو به افراد عادی برای رفع نیاز خود در عید غدیر اعطا نمی‌کنند.

در رابطه با خرید و فروش اسکناس نو معیارهایی هم‌چون شماره ردیف، امضاء وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی و هم‌چنین طرح روی اسکناس جزو مولفه‌های تاثیر‌گذار بر تعیین قیمت اسکناس به حساب می‌آید.

یکی از فروشندگان خیابان فردوسی در این باره گفت: مولفه‌ی عکس، امضاء و شماره ردیف اسکناس در خرید‌های کوچک و برای رفع نیاز شب عید آنچنان تاثیر‌گذار نیست و عرضه و تقاضا عامل اصلی تعیین قیمت است.

وی ادامه داد: این مولفه‌ها زمانی تاثیر‌گذار هستند که حجم خرید بالا بوده و برای کلکسیون خرید صورت گیرد.

او تاکید کرد: در حال حاضر هر بسته 100تایی 200 تومانی چاپ قدیم که طرح تظاهرات ملی روی آن کار شده است، 80 هزار تومان به فروش می‌رسد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
نماهنگ بسیار زیبا ویژه عید غدیر خم (عید اهل آسمان و....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت اسکناس‌ نو در بازار در آستانه عید غدیر



اخبار,اخباراقتصادی, قیمت اسکناس‌ نو در بازار

 
اخباراقتصادی - قیمت اسکناس‌ نو در بازار در آستانه عید غدیر

در شرایطی که هر سال بانک مرکزی با معرفی بانک‌های عامل و شعب منتخب توزیع اسکناس‌ نو سعی در پاسخ به این تقاضا در آستانه عید غدیر می‌کرد امسال با رویکرد جدید و به عبارت بهتر به صورت چراغ خاموش اسکناس‌های نو در بانک‌ها توزیع شد.

  معمولا در سال‌های گذشته بانک مرکزی نزدیک عید غدیر و نوروز اقدام به عرضه اسکناس نو از طریق بانک‌های عامل عرضه می‌کند.

امسال برخلاف همه سال‌ها هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای توسط بانک مرکزی صادر نشد و بانکی به عنوان بانک عامل توزیع اسکناس نو معرفی نشد. با این حساب متقاضیان دریافت اسکناس نو برای عید غدیر خم که سادات هستند، باید اسکناس نو را از بازار آزاد و با نرخی بیشتر تهیه کنند.

یک مقام مسئول در شبکه بانکی در این باره به خبرنگار ما گفت: تصمیم‌گیری درخصوص توزیع اسکناس نو توسط اداره نشر و ریالی بانک مرکزی اتخاذ می‌شود و به نظر می‌رسد امسال رویکرد این نهاد تغییر کرده است.

وی افزود: بانک مرکزی همانند سال‌های گذشته به بانک‌ها سهمیه‌ای برای توزیع اسکناس نو اختصاص داده اما خلاف سال‌های گذشته اطلاعیه صادر نکرد تا دیگر صف‌های طویل برای دریافت اسکناس در شعب منتخب بانک‌‌ها ایجاد نشود.

این مقام مسئول گفت: در برخی سال‌ها کسانی که نیازی به اسکناس نو برای دادن عیدی هم نداشتند متقاضی دریافت اسکناس نو می‌شدند و همین مساله در مدت کوتاهی تقاضای پول نقد و اسکناس نو را افزایش می‌داد. به نظر می‌رسد به همین دلیل بانک مرکزی امسال اطلاع‌رسانی برای نحوه توزیع اسکناس نو نکرده است.

وی تاکید کرد: توزیع اسکناس مطابق سال‌های گذشته توسط بانک مرکزی برای عید غدیر انجام شده است.

به گزارش فارس، هم‌اکنون در بازار قیمت هر بسته اسکناس نو ۵۰۰ تومانی ۷۵ هزار تومان، بسته اسکناس ۱۰۰۰ تومانی ۱۱۰ هزار تومان، بسته اسکناس ۵ هزار تومانی ۵۲۰ هزار تومان، بسته اسکناس ۱۰ هزار تومانی یک میلیون و بیست هزار تومان، بسته اسکناس ۱۰۰ تومانی ۳۰ هزار تومان، بسته اسکناس ۲۰۰ تومانی ۴۰ هزار تومان و هر بسته اسکناس ۵۰ تومانی ۴۵ هزار تومان به فروش می رسد.

 

 اخبار اقتصادی - فارس