اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قهرمان شمشیر بازی ایران گروگان گرفته شد


چهار شنبه شب اشرار مسلح به خودروی "حامد صداقتی" قهرمان شمشیر بازی ایران حمله ور شده و با کشتن یکی از سرنشینان خودرو وی را به همراه دوستش ربوده و متواری شدند.

صبح بخیر باشگاه خبرنگاران جوان: چهار شنبه شب اشرار مسلح به خودروی "حامد صداقتی" قهرمان شمشیر بازی ایران حمله ور شده و با کشتن یکی از سرنشینان خودرو وی را به همراه دوستش ربوده و متواری شدند.

چهار شنبه محمد علی غفاری، حامد صداقتی(قهرمان شمشیر بازی ایران در اسلحه اپه) و مهدی حسینی(وکیل) برای سفر به چابهار با یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس به راه افتادند.
 
در محور ایرانشهر-خاش ساعت حدود 20 ناگهان مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفتند که بر اثر این حمله محمد علی غفاری 29 ساله به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر و پا جان خود را از دست داد و دو سرنشین دیگر این خودرو از جمله حامد صداقتی به گروگان گرفته شدند.

سرهنگ عطار رئیس پلیس آگاهی استان سیتان و بلوچستان درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: این خودرو در شامگاه چهارشنبه توسط اشرار مسلح مورد حمله قرار گرفت و تا کنون اطلاعی از سرنوشت دو سرنشین ربوده شده آنها در دست نیست.


ویدیو مرتبط :
سریال رضا10 قهرمان جدید/قسمت8/پارت1/یلدا گروگان می شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل گروگانگیری قهرمان شمشیر بازی ایران همچنان درهاله ای از ابهام



اخبار,اخبار اجتماعی ,گروگانگیری قهرمان شمشیر بازی ایران

 

اخبار اجتماعی - دلایل گروگانگیری قهرمان شمشیر بازی ایران همچنان درهاله ای از ابهام

این اتفاق در حالی رخ می‌داد که چند ماه قبل از این حادثه پنج مرزبان ایرانی در حوالی همان‌جا توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل گروگان گرفته شده‌ بودند. گروگان گرفته شدن مرزبانان ایرانی موجی ملی در ایران به راه انداخت تا همه از هر تریبون خواستار آزادی مرزبانان ایرانی شوند.

بیش از یک ماه از ربوده شدن حامد صداقتی، قهرمان شمشیربازی ایرانی در سیستان و بلوچستان می‌گذرد و به طرز عجیبی نه‌تنها هیچ خبری از او به گوش نمی‌رسد که حتی هچ خبری از مسئولان هم برای پیگیری وضعیت او به گوش نمی‌رسد.

به گزارش انتخاب، چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال بود که خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که از حمله اشرار به چند شهروند ایرانی و گروگان‌گیری آن‌ها خبر می‌داد. فرمانده نیروهای انتظامی شهرستان خاش در استان سیستان وبلوچستان خبر از پیدا کردن خودرویی می دهند که تعدادی گلوله به آن شلیک شده بود و یک جسد در کنار آن کشف شده است. بعد از آن مشخص شد که جسد متعلق به "محمدعلی غفاری" است و دو نفر همراه او به نام‌های "حامد صداقتی، عضو سابق تیم ملی شمشیربازی"، "مهدی حسینی" ناپدید شده اند.

این اتفاق در حالی رخ می‌داد که چند ماه قبل از این حادثه پنج مرزبان ایرانی در حوالی همان‌جا توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل گروگان گرفته شده‌ بودند. گروگان گرفته شدن مرزبانان ایرانی موجی ملی در ایران به راه انداخت تا همه از هر تریبون خواستار آزادی مرزبانان ایرانی شوند.

از صفحات فیس‌بوک مردم گرفته تا اظهار نظر مسئولان و براه اندازی کمپین‌های مختلف مجازی و غیرمجازی! هنرمندان پتیشن براه انداختند و عادل فردوسی‌پور در برنامه نود از مردم خواست تا با مشارکت اس‌ام‌اسی کمکی برای ایجاد فشار رسانه‌ای برای آزادی مرزبانان بیاورند.

اما به فاصله چند ماه از این ماجرا وقتی یک قهرمان ملی در حادثه مشابهی گروگان گرفته شد به طرز عجیبی هیچ حرکت مردمی و غیر مردمی برای  آزادی این فرد ایجاد نشده و تنها یک کمپین در فیس‌بوک برای آزادی این ورزشکار تشکیل شد که آن هم بعد از یک ماه نزدیک به هزار عضو دارد و نتوانسته چندان در ایجاد فضای رسانه‌ای موثر باشد.

ماجرا چه بود؟
اما ماجرا از ابن قرار بود که محمدعلی غفاری، حامد صداقتی و مهدی حسینی سه سرنشین خودروی پژو پارس که دهم اردیبهشت ماه سال جاری از تهران به بندر چابهار سفر کرده بودند در 60 کیلومتری شهرستان خاش مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفتند که در این حمله محمدعلی غفاری جوان 29 ساله تهرانی به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر جان خود را از دست داد و دو سرنشین دیگر ربوده شدند.

با قتل یکی از سرنشینان این خودرو و ناپدید شدن دو تن دیگر در دهم اردیبهشت ماه سال جاری پرونده‌ای در پلیس آگاهی شهرستان خاش تشکیل و تحقیقات پیرامون این حادثه آغاز شد.

رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در گفتگو با مهر در خصوص علت این حادثه اظهار داشت: بررسی صحنه جرم حاکی از شرارت افرادی ناشناس به قصد گروگان‌گیری است.سرهنگ

محسن عطار بیان داشت: کارآگاهان انتظامی تحقیقات گسترده ای را به منظور ردیابی و اطلاع از سرنوشت دو سرنشین این خودرو آغاز کرده‌اند و تمامی سرنخ ها حاکی از آدم ربایی به قصد اخاذی است.

موضوع شخصی است یا خیر؟
در حالی که ربایش این دو جوان تهرانی همچون بسیاری از پرونده ‌های مفتوح در سیستان و بلوچستان انگیزه اخاذی را به گفته رییس پلیس آگاهی به اذهان متبادر می‌کرد موضع گیری قائم مقام وزیر کشور در برابر رسانه ها ماجرا را به گونه‌ای دیگر مطرح کرد.

در این راستا امیری سخنگوی وزارت کشور پیش از این گفته بود: قراین و شواهد نشان می‌دهد که موضوع ربایش حامد صداقتی یک موضوع شخصی است و این پرونده در سیستان و بلوچستان و در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.وی مدعی شد شورای تامین استان این موضوع را در حال بررسی دارند و تا به امروز نتیجه مشخصی از این بررسی‌ها گرفته نشده است.

حامد با شخصی خصومت داشت؟
در همین حال وکیل خانوادگی حامد صداقتی نیز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: حامد در طول زندگیش با شخصی خصومت شخصی نداشت و حتی دوستان وی هم با کسی اختلافی نداشته‌اند که منجر به چنین اتفاقی شود.

وی همچنین با ابراز گلایه از صدا سیما اظهار داشت: گلایه داریم که چرا باید درباره اتفاقی به این مهمی که قهرمان ملی یک کشور دزدیده شود حتی یک خبر هم از صدا سیما پخش نشد تا مردم در جریان کار قرار بگیرند.

اسماعیل غنیان شوهر خاله حامد صداقتی نیز که از سوی خانواده صداقتی مسئولیت اطلاع رسانی درباره این موضوع را بر عهده گرفت درباره آخرین وضعیت حامد صداقتی عضو سابق تیم ملی شمشیر بازی ایران اظهار داشت: این سفر کاملا یک سفر شخصی بوده و سه دوست به منظور تفریح به بندرعباس، قشم و سپس چابهار رفتند که مورد حمله اشرار قرار گرفتند.

وی افزود: در خصوص حامد می‌دانیم اولین باری بوده که به این منطقه سفر کرده است و تا آنجایی که از خانواده آن دو عزیز دیگر هم پیگیر شدیم آنها هم همین صحبت را مطرح کردند.غنیان درباره اینکه صداقتی با کسی خصومت نداشته یا تهدید نشده بود نیز ابراز داشت: حامد در کار ورزشی بود و معمولا با باشگاه‌ها قرارداد می‌بست و به مسائل دیگر هم کاری نداشت.

وی با اشاره به نظر وزارت کشور درباره شخصی بودن قضیه نیز پیش از این بیان کرده بود: ما در رسانه ها خواندیم که ظاهرا نظر وزارت کشور این است که مسئله شخصی بوده و لذا ما این موضوع را تکذیب می کنیم اما به دلیل اینکه در کارشان خللی ایجاد نشود ترجیح دادیم فعلا در خصوص این موضوع سکوت کنیم اما با این نظر موافق نیستیم و چنین چیزی بعید است.

ردپایی از گروهک جیش‌العدل دیده نمی‌شود
در همین راستا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفته: گروهک تروریستی جیش‌العدل هیچ ارتباطی با ربودن عضو تیم ملی شمشیر بازی و وکیل دادگستری ندارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی بیان داشت: تحقیقات قضایی امنیتی در این زمینه ادامه دارد و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی اعلام کنیم اما آنچه مسلم است این آدم ربایی هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی ندارد.

حالا باید منتظر ماند و دید بالاخره تکلیف این ورزشکار چه خواهد بود؟
اخبار اجتماعی - پارسینه