اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلب مردم کدام کشورها بیشتر می گیرد؟


مشکلات و بیماری های قلبی جزو مهمترین عوامل مرگ و میر در دنیاست.

خبرآنلاین: مشکلات و بیماری های قلبی جزو مهمترین عوامل مرگ و میر در دنیاست.

 این بیماری ها در میزان مرگ و میر با ایدز رقابت می کنند به نحوی که چیزی حدود 50 درصد کل مرگ های دنیا به علت بیماریهای قلبی عروقی است که 80 درصد این مرگها در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.

در واقع بر خلاف تصور عمومی ، کشورهای توسعه یافته و اروپایی به دلیل چاقی و گاه الگوهای غلط زندگی دارای درصد بالاتری از مرگ به دلیل بیماری های قلبی هستند.

البته عدم گزارش بیماری و علل مرگ در در کشورهای عقب مانده دراعتبار نسبی این آمار موثر است اما جدول زیر بیانگر کشورهایی است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی دارای بالاترین آمار مرگ و میربر اثر بیماریهای قلبی هستند.

البته در مورد کشور ما ایران گرچه آمار درستی در دست نیست اما طبق گفته وزیر بهداشت درخبرآنلاین روزانه حدود 300 نفر در کشور ما بر اثر بیماریهای قلبی می میرند که با محاسبات روی کاغذ مقام ما را تا رتبه سوم و یا چهارم جدول بالا می برد یعنی کشور ما جزو کشورهایی است که دارای بالاترین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی است.

ردیف

کشور

مرگ و میر در هر صد هزار نفر

1

اسلواکی

216

2

مجارستان

192.1

3

ایرلند

156.2

4

جمهوری چک

148.6

5

فنلاند

143.8

6

نیوزلاند

127.3

7

انگلیس

122

8

ایسلند

115.4

9

نروژ

112.5

10

استرالیا

110.1


ویدیو مرتبط :
کشورها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اهدای قلب ( عاشقانه )



 

 

پسر به دختر گفت اگه يه روزي به قلب احتياج داشته باشي اولين نفري هستم كه ميام تا قلبمو با تمام وجودم تقديمت كنم.دختر لبخندي زد و گفت ممنونم تا اينكه يك روز اون اتفاق افتاد.حال دختر خوب نبود.نيازفوري به قلب داشت.از پسر خبري نبود.دختر با خودش مي گفت:ميدوني كه من هيچوقت نميذاشتم تو قلبتو به من بدي و به خاطر من خودتو فدا كني.ولي اين بود اون حرفات.حتي براي ديدنم هم نيومدي.شايد من ديگه هيچوقت زنده نباشم.آرام گريست و ديگر چيزي نفهميد...

چشمانش را باز كرد.دكتر بالاي سرش بود.به دكتر گفت چه اتفاقي افتاده؟دكتر گفت نگران نباشيد پيوند قلبتون با موفقيت انجام شده.شما بايد استراحت كنيد.درضمن اين نامه براي شماست..!

دختر نامه رو برداشت.اثري از اسم روي پاكت ديده نميشد. بازش كرد و درون آن چنين نوشته شده بود:

سلام عزيزم.الان كه اين نامه رو ميخوني من در قلب تو زنده ام.از دستم ناراحت نباش كه بهت سر نزدم چون ميدونستم اگه بيام هرگز نميذاري كه قلبمو بهت بدم.پس نيومدم تا بتونم اين كارو انجام بدم.اميدوارم عملت موفقيت آميز باشه.(عاشقتم تا بينهايت)

دختر نميتوانست باور كند..اون اين كارو كرده بود.اون قلبشو به دختر داده بود.

آرام اسم پسر را صدا كرد و قطره هاي اشك روي صورتش جاري شد.و به خودش گفت چرا هيچوقت حرفاشو باور نكردم.