اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلب مادر بار دیگر به تپش درآمد



 

قلب مادر باردیگربه تپش درآمد

 

در اقدامی خداپسندانه، قلب و كلیه های زن ۴۰ ساله ای به ۳ بیمار نیازمند اهدا شد.شامگاه روز پنجشنبه عضو یك خانواده با چشمانی اشكبار آخرین نگاه حسرت بارشان را به صورت زن ۴۰ ساله ای دوخته بودند كه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سینا آرام خوابیده بود، دختر و پسر نوجوان بی قراری می كردند و پدر خانواده نیز زیرلب آرام زمزمه می كرد و احساسش این بود كه آخرین نجواهای او را همسرش ـ كه پزشكان از او قطع امید كرده اند ـ می شنود.

 

دقایقی پس از امضای برگه های رضایت اهدای عضو، زن ۴۰ ساله به اتاق جراحی منتقل و قلب و كلیه های او به ۳بیمار نیازمند ـ كه با این اهدای عضو، روزنه امید به زندگی برای آنها گشوده شده بود ـ هدیه شد.

 

پس از پایان جراحی، دختر و پسر جوان سر در شانه های پدر آرام آرام می گریستند و خوشحال بودند كه قلب مادر بار دیگر در سینه ای به تپش درآمده است.

 

آخرین لبخند مادر وقتی به كما رفت، با خاطرات ۳ عضو خانواده پیوند خورد. پدر، دو فرزندش را در آغوش كشید و به یكباره بغض فروخورده اش تركید... مادر آسمانی شد.

 

به دنبال سردرد شدید زن ۴۰ ساله ای به نام خدیجه مسكوت، وی ۲۲ خرداد به بیمارستان سینا منتقل و با معاینات اولیه معلوم شد دچار خونریزی مغزی شده است. پس از اقدامات درمانی، تلاش پزشكان جراح مغز و اعصاب به نتیجه نرسید و زن ۴۰ ساله مرگ مغزی شد.

 

در پی این ماجرا، مسوولان بیمارستان در تماس با خانواده زن ۴۰ ساله، شرایط بیمار را توضیح داده و بیان كردند، هیچ امیدی به نجات بیمار از مرگ مغزی وجود ندارد.

 

بستگان بیمار؛ همسر دختر و پسر او گفتند خدیجه به آنها وصیت شفاهی كرده است در صورتی كه مشكلی برایش پیش آمد، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شود.

 

پس از این اظهارات، دكتر پورمند رئیس بیمارستان و رئیس بخش پیوند، دكتر ضرغام احمدی، دكتر طالب نژاد، دكتر خواجوی و دكتر ساناز دهقانی شامگاه روز ۲۷ خرداد با انتقال بیمار مرگ مغزی به اتاق جراحی، ۲ كلیه و قلب او را به ۳ بیمار نیازمند كه در انتظار دریافت عضو بودند، پیوند زدند.


ویدیو مرتبط :
دلایل و علت های تپش قلب - نحوه درمان تپل قلب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا «تپش قلب» می‌گیریم؟



 

چرا «تپش قلب» می‌گیریم؟

 

تپش قلب در اكثر موارد به دلیل بیماری قلبی نیست. اضطراب، بی‌خوابی، خستگی و كم‌خونی می‌تو‌اند‌ سبب تپش قلب شود.

 


بابك شریف كاشانی به فارس گفت: تپش‌ قلب می‌تواند به دلیل درگیری‌های قلبی باشد اما همیشه تپش قلب، به دلیل بیماری قلبی نیست.

 


وی گفت:‌ تنگی نفس در حالت خوابیده، ورم اندام‌ها، كبود شدن سر انگشتان و لب‌ها از علائم بیماری قلبی هستند.

 


شریف كاشانی اضافه كرد: پایین نگاه داشتن سطح فشار خون، دریافت رژیم غذایی كم‌چرب، كاهش وزن اضافی، ترك سیگار و تغییر در نحوه زندگی از عوامل پیشگیری‌كننده تپش قلب است.

 


وی گفت: وزن بالا، فشار بر روی قلب را افزایش می‌دهد و در برخی موارد كاهش وزن تنها درمانی است كه مورد نیاز است. انتخاب یك رژیم درمانی سالم و رژیم غذایی بخصوص كاهش سدیم مواد غذایی مصرفی می‌تواند مفید باشد و فرد حداقل باید ۳۰ دقیقه در روز حركات ورزشی متوسط انجام دهد.

 


این متخصص قلب و عروق گفت: علائم بیماری‌های قلبی‌ و عروقی، درد سینه است و با فعالیت و كار سنگین تشدید می‌شود و اگر استرس سبب تشدید درد سینه شود، می‌توان احتمال داد فرد بیماری قلبی و عروقی دارد.

 


وی اضافه كرد: علامت سنگینی نفس بین بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های ریوی و بیماری‌های عضلانی و گاهی بیماری‌های گوارشی مشترك است كه نمی‌تواند علامت دقیقی باشد.