اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطع دست یك سارق در مشهد



 

 

دادستان مشهد با اعلام اجرای یك مورد حكم قطع ید گفت: این آخرین حكم نیست كه اجرا می‌شود و در آینده نیز دست سارقانی كه شرایط سرقت مستوجب قطع ید را داشته باشند، قطع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمود ذوقی در نشست خبری كه دیروز در محل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینكه برای جرم سرقت مقرون به آزار یا زورگیری، یك بازپرس ویژه در مجتمع شهید قدوسی مشهد مستقر شده است، گفت: به نیروی انتظامی تاكید كرده‌ایم كه این نوع پرونده‌ها را به هیچ وجه به مجتمع‌های دیگر نفرستد.

ذوقی خاطرنشان كرد: به قضات ویژه ابلاغ كرده‌ایم كه اگر سارقی دستگیر شد، اصل را در صدور كیفر خواست بر قطع ید قرار دهند و اگر شرایط وجود نداشت به سراغ انواع سرقت‌های تعزیری بروند.

وی افزود: چون این افراد به مال و امنیت مردم رحم نمی‌كنند، ما به عنوان مدعی‌العموم و حافظ منافع عمومی مردم، رحمی در قبال آنها نخواهیم كرد و برای آنها امتیازاتی در نظر نخواهیم گرفت.

ذوقی تاكید كرد: حدود یك سال است كه این افراد را از مرخصی محروم كرده‌ایم و به هیچ وجه با آزادی مشروط آنها موافقت نشده است.

وی با بیان اینكه ما در مقام تعارض مصلحت جامعه و افراد، اصل را بر مصلحت جامعه گذاشته‌ایم، گفت: اجرای حكم قطع ید، در مقابل تعدادی از زندانیانی بود كه مرتكب جرم سرقت شده‌اند تا آنها نیز عبرت بگیرند.

دادستان در ادامه در خصوص پرونده این اجرای حكم قطع ید اظهار داشت: این فرد با یك نفر دیگر، اتهام شركت در دو فقره سرقت را داشته‌اند، به گونه‌ای كه در یك مورد شبانه وارد مغازه‌ای شده‌اند و با شكستن گاو صندوق اسناد، مدارك و پول‌ها را سرقت كرده‌اند.

ذوقی در خصوص سرقت دیگر این افراد نیز گفت: این سارقان با پوشاندن صورت خود شبانه وارد منزلی می‌شوند و پس از اطلاع صاحبخانه از ورود آنها، وی را تهدید به قتل می‌كنند و پس از بستن دست و پای صاحبخانه و همسرش، با اتومبیل وی وسایل را به سرقت می‌برند.

وی افزود: این پرونده در مرحله تجدید نظر نیز رسیدگی شد و با احراز شرایط صدور قطع ید، حكم قطعی صادر شد و این در حالی است كه این افراد در زندان خواهند بود، تا اموال ربوده شده را مسترد كنند.

 



ویدیو مرتبط :
قطع وحشیانه دست سارق توسط داعش !!(+18)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای حکم قطع دست یک سارق در مشهد


حکم قطع دست یک سارق حرفه ای که از منازل مردم سرقت می کرد، سپیده دم امروز در مشهد اجرا شد.

روزنامه خراسان: حکم قطع دست یک سارق حرفه ای که از منازل مردم سرقت می کرد، سپیده دم امروز در مشهد اجرا شد.
 
این سارق حرفه ای و سابقه دار، اعمال مجرمانه خود را از حدود سال ۱۳۸۷ آغاز کرده بود که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر و در سال ۱۳۸۹ روانه زندان شد.

پرونده این مرد ۳۰ ساله که در اوایل شب به اموال مردم در مناطق مختلف شهر دستبرد می زد، در شعبه ۱۳۳ دادگاه عمومی و جزایی مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
سارق مذکور که به ۵۲ فقره سرقت اعتراف کرده بود در بازجویی ها اظهار داشت: بیشتر اموال باارزش، دلار، طلا و جواهرات و وجوه نقدی مردم را سرقت می کردم.
 
در حالی که اعمال مجرمانه این سارق، موجب ایجاد احساس ناامنی در شهروندان شده بود، وی از سوی دادگاه به قطع ید محکوم شد که این رأی مورد تأیید دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی نیز قرار گرفت.
 
پرونده سارق مذکور به اجرای احکام دادسرای مشهد ارسال شد که پس از فراهم شدن مقدمات، این حکم سپیده دم امروز در زندان مشهد اجرا می شود.
 
شایان ذکر است رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی و دادستان مشهد از چندی قبل بر اجرای قاطع احکام و حدود الهی از سوی دستگاه قضایی تأکید کرده بودند.