اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطر بزرگترین خریدار دولتی املاک در اروپا



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قطر بزرگترین خریدار دولتی املاک در اروپا

گزارش های یک شرکت پژوهشی نشان می دهد قطر در دوازده ماه اخیر بزرگترین خریدار دولتی املاک در اروپا بوده و سه و نیم میلیارد یورو (معادل چهار میلیارد و سیصد میلیون دلار) در هشت معامله از جمله خرید دهکده المپیک لندن و یک مرکز خرید در خیابان شانزلیزه پاریس هزینه کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، محاسبات رویترز نشان می دهد برای قطر که بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی مایع در جهان است این مبلغ که در دوازده ماه منتهی به نیمه اوت هزینه شده است معادل فقط شش هفته صادرات گاز طبیعی مایع این کشور است.

صندوق های سرمایه گذاری دولتی، املاک ممتاز را بهترین سرمایه گذاری با توجه به بحران مالی جهانی می دانند. جوزف کیلی مدیر تحلیل بازار در شرکت رویال کاپیتال آنالیتیکس معتقد است، صندوق های سرمایه گذاری دولتی مثل موسسه سرمایه گذاری قطر، هدف از خرید املاک را حفظ ثروت می دانند نه کسب درآمد.

تحلیلگران بازار گاز تخمین می زنند قطر که حدود دویست و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد در سال 2011 سی و شش میلیارد دلار از فروش گاز طبیعی مایع کسب درآمد کرده است.

بر اساس گزارش شرکت رویال کاپیتال آنالیتیکس، در بین کل سرمایه گذاران در بخش املاک اروپا، قطر بعد از شرکت سرمایه گذاری بلاکستون که چهار میلیارد یورو در نوزده معامله برای خرید ساختمان های اداری و واحدهای صنعتی در اروپا هزینه کرده است، در جایگاه دوم قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، قطر از سال 2007 پنج میلیارد و هفتصد میلیون یورو برای خرید املاک در اروپا سرمایه گذاری کرده که هشتاد درصد این املاک در لندن و پاریس بوده است. قطر هزینه ساخت برج شارد را که بلندترین آسمان خراش در کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود و ماه گذشته در لندن افتتاح شد پرداخته است.

قطر همچنین مالک فروشگاه زنجیره ای هارودز است و بیست و هفت درصد سهام شرکت سونگبرد استینس را در اختیار دارد که مالک بخش اعظم محله مالی «کناری وورف» در لندن است. قطر همچنین بخشی از سهام شرکت های مختلف از جمله شرکت خودروسازی آلمانی پورشه و بانک بارکلیز و شرکت کالاهای لوکس ال.وی.ام.اچ را خریده است تا به این ترتیب ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهد.

قطر فقط برای امسال بیش از سی میلیارد دلار سرمایه گذاری پیش بینی کرده است و حسین عبدالله عضو هیئت مدیره موسسه سرمایه گذاری قطر در ماه آوریل گفت راهبرد خرید این موسسه بر اساس «بهره برداری از فرصت ها» است. وی در پاسخ به این سئوال که آیا موسسه سرمایه گذاری قطر دارایی هایی به ارزش یکصد میلیارد دلار دارد؟ گفت: بله و حتی خیلی بیشتر از این رقم./واحدمرکزی خبر

 

قطر بزرگترین خریدار دولتی املاک در اروپا


ویدیو مرتبط :
آموزش ثبت ملک رایگان در سایت املاک خانه شما مخصوص مشاورین املاک و دلال و کاسبان ملک و املاک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توپ فوتبال با قطر ۱۵ متر در آفریقای جنوبی، بزرگترین توپ دنیا شد



 

بزرگترین توپ دنیا

 

پرتوریا - توپ فوتبال هتل "امپرورز پالیس" (کاخ امپراطور) ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی که به مناسبت بازی های جام جهانی ساخته شده است، در فهرست بزرگترین توپ جهان در کتاب "گینس" جای گرفت.

 

این توپ که قطر آن ۶۶/۱۵ متر است ۶۵۰ کیلو گرم وزن دارد و روز دوشنبه بطور رسمی در بخش "ترین" های جهان کتاب گینس ثبت شد.

 

"رابرت مولی" ارزیاب کتاب گینس، با حضور در محل استقرار این توپ در میدان منتهی به هتل امپروروز پالیس در مجاورت فرودگاه "الیورتامبوی" ژوهانسبورگ، خبر قرار گرفتن این توپ در فهرست برترین ها را در جمع فوتبال دوستان آفریقای جنوبی اعلام عمومی کرد.

 

وی رکورد قبلی بزرگترین توپ را با قطر ۵/۱۰ متر در سودان عنوان کرد و گفت: اما توپ آفریقای جنوبی همچون توپ های معمولی و کاملا شبیه توپ جام جهانی ۲۰۱۰ است و در عین حال براحتی قابل بادکردن و خالی کردن و حتی قابل غلطاندن بر روی زمین است.

 

با این وجود توپ امپرورز پالیس ۷۰ برابر بزرگتر از "جبولانی" توپ جام جهانی تولید آدیداس بوده و یک هزار و ۵۰۰ برابر سنگین تر از آن است و در ضمن با ابزار و وسایل بومی آفریقایی ساخته شده است.

 

هزینه ساخت این توپ را نیز هتل امپروز پالیس و "کیا موتور" کره جنوبی در آفریقای جنوبی تقبل کرده اند.