اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قضیه تعطیلی پنجشنبه ها ادامه دارد


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره تعطیلی مدارس در دوره راهنمایی و دبیرستان مدیر مدرسه با توجه به برنامه‌های موجود برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: در حال حاضر در درسهای این دو مقطع "پنجره خالی" وجود دارد و مدیران مدارس می‌توانند به طور داوطلبانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که روزهای پنج‌شنبه کلاس نداشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره تعطیلی مدارس در دوره راهنمایی و دبیرستان مدیر مدرسه با توجه به برنامه‌های موجود برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: در حال حاضر در درسهای این دو مقطع "پنجره خالی" وجود دارد و مدیران مدارس می‌توانند به طور داوطلبانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که روزهای پنج‌شنبه کلاس نداشته باشند.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی در حاشیه آیین تجلیل از صبح بخیری سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران، درباره سرانجام هدفمند‌سازی سرانه‌‌های مدارس ابه خبرنگاران گفت: نرم‌افزاری را طراحی و به استانها ارسال کرده‌ایم و حداکثر تا 20 مهر یک نوبت سرانه بر اساس این نرم‌افزار به حساب مدارس واریز می شود.

وی درباره حداقل و حداکثر سرانه تعریف شده در این نرم‌افزار، افزود: این رقم را نمی‌گویم اما به طور کلی هنرستانها، برخی مدارس در مناطق محروم و مجتمعهای آموزشی و پرورشی روستایی تعاریف خاص و هزینه‌های ویژه دارند که به آنها توجه شده است.

حاجی بابایی گفت: همچنین ممکن است با هدفمند شدن پرداخت سرانه‌ها، یک مدرسه خاص اعتبارات خوبی داشته و نیاز به سرانه نداشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به دلایل تعطیلی پنجشنبه‌ های مدارس راهنمایی و دبیرستان با وجود عدم تثبیت این طرح در دوره ابتدایی، اظهارداشت: این طرح در دوره دبستان، در روستاها از اول مهر سال قبل به طور آزمایشی اجرا شده است و از اول مهر امسال نیز به طور سراسری اجرا می‌شود.

حاجی‌بابایی افزود: در خصوص مقطع راهنمایی و دبیرستان نیز مدیر مدرسه با توجه به برنامه‌های موجود، برنامه‌ریزی می‌کند. در حال حاضر در درسهای این دو مقطع "پنجره خالی" وجود دارد و مدیران مدارس می‌توانند به طور داوطلبانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که روزهای پنجشنبه کلاس نداشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال مهرماه بهتری را از جهت نیروی انسانی متخصص و ساماندهی فضاهای آموزشی خواهیم داشت.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه 10 هزار مدرسه در سراسر کشور بدون اینکه تراکم افزایش یابد، از نوبت عصر به صبح منتقل شده‌اند، افزود: مبلغ 20 میلیارد تومان نیز برای تجهیز این مدارس در اختیار استانها قرار گرفته است و بزودی نیز بخشنامه‌ای به استانها ارسال می‌شود تا فهرست مدارسی که در اختیار دستگاههایی غیر از آموزش و پرورش است، مشخص شود تا بر اساس آن بتوانیم تمام مدارس خود را در نوبت صبح ساماندهی کنیم.

وی درباره فشردگی یا کاهش ساعات آموزش با این طرح گفت: در هر صورت با تعطیلی پنجشنبه‌ها یا انتقال از نوبت عصر به صبح، ساعات درسی تغییر نمی‌کند و میزان اضافه‌کارها و حق‌التدریسها نیز هیچ کاهشی نخواهد داشت و تنها حدود نیم درصد از کل ساعات آموزش تحت عنوان "برنامه‌های تجمعی" برای کارهای عملی تعریف شده است.

حاجی‌بابایی در ادامه درباره وضعیت اجرای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان افزود: نه بودجه‌ای برای این کار داریم و نه بر اساس قانون می‌توانیم برای بازنشسته پیش از موعد نیرویی را جایگزین کنیم.

وی افزود: تنها راه موجود، "بازنشستگی عادی" است که بر این اساس زنانی که بیش از 25 سال سابقه کار دارند و مشکلاتی مانند بیماریهای خاص یا مشکلات همسرانشان را داشته باشند، می‌توانند به شرط آنکه در آن رشته مشکل ویژه‌ای نداشته باشیم، با تشخیص مدیران کل به طور عادی بازنشسته شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این حالت نیاز به پرداخت مبلغی به صندوق بازنشستگی کشوری نیست و امکان استخدام جایگزین نیز وجود دارد.

منبع : مهر


ویدیو مرتبط :
‫افزایش مرگ و میر بیماران با ادامه تعطیلی فرودگاه صنعا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی مدارس ابتدایی در پنجشنبه ها تصویب شد



 

 تعطیلی مدارس ابتدایی در پنجشنبه ها تصویب شد

 

طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.به گزارش واحد مرکزی خبر ، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش قدردانی از برگزیدگان عرصه پرورشی شهرستان های تهران در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این طرح پس از تصویب برای امضا به رئیس جمهور داده شده است.

 

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه این طرح مراحل قانونی خود را برای اجرا طی می کند اضافه کرد: این طرح از ابتدای مهر امسال در روستاها به شکل آزمایشی در حال اجراست.

وی افزود: طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه طرحی خوب و کارشناسی شده است و پس از امضای رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن به سمت اجرای آن می رویم..../واحد مرکزی خبر