اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قصه ساختگی متهم به قتل برای فرار از مجازات



قصه ساختگی متهم به قتل برای فرار از مجازات

مرد جوانی که طی یک نزاع فرد دیگری را با تبر کشته بود در بازسازی صحنه جنایت، با اظهارات متناقض و اتفاقات ساختگی قصد داشت صحنه قتل را طوری جلوه دهد، که مرتکب جنایت نشده است!

به گزارش خراسان، متهم این پرونده جنایی که در روستای اره آبمال از توابع مشهد مرتکب جنایت با تبر شده بود، در حالی که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی حفاظت می شد در برابر قاضی ویژه قتل عمد به بازسازی صحنه قتل پرداخت و گفت: سامان (مقتول) برایم پیامک های تهدید آمیز با محتوای ناسزا ارسال می کرد تا این که روز حادثه با تبری در دست به طرف منزل ما آمد و سر و صدا راه انداخت و در حالی که فریاد می کشید با تبر به در و دیوار منزل ما می کوبید.

آن روز من در حیاط منزل گالن های نفت را پر می کردم تا در مخزن بخاری بریزم. دیدم او از بالای دیوار به داخل حیاط ما نگاه می کند، وقتی برای صحبت با او بیرون رفتم دیدم دستش خالی است ولی او تبر را پشت سرش پنهان کرده بود. به همین دلیل هم درگیری بین ما شروع شد و او چند ضربه به من زد.

متهم افزود: او تبر را به چپ و راست می چرخاند اما در یک لحظه که تبر را بالا برد من دستش را گرفتم، چون تیغه تبر به سمت خودش بود آن قدر فشار دادم که تیزی تبر به لبش رسید و آن جا را زخمی کرد. پس از این حادثه او را رها کردم و به سمت منزلم بازگشتم او هم به مسیر خودش رفت و به دیوار تکیه داد که بعد از آن فهمیدم او مرده است!

وی در پاسخ به سوال قاضی موحدی راد که پرسید اما علت مرگ وی اصابت تبر به زیر بغل مقتول بوده و او بر اثر خون ریزی ناشی از پارگی رگ جان باخته است، متهم پاسخ داد: آن ضربه کار من نبود، او تیزی تبر را به سمت خودش گرفته بود و بعداز آن تبر به زیر بغلش اصابت کرده است.

در این هنگام مقام قضایی میله ای شبیه تبر را به دست متهم داد تا چگونگی وقوع حادثه را توضیح دهد، متهم پس از آن که مدتی مکث کرد که متوجه شود مقتول چپ دست بوده یا راست دست! میله را گرفت اما هر کاری کرد نتوانست طوری به خودش ضربه بزند که به زیر بغلش اصابت کند!!وی در حالی که درمانده شده بود، گفت: اما آن ضربه را من نزدم!قاضی ویژه قتل عمد در ادامه تحقیقات از او پرسید: تبر مال چه کسی بود؟ او پاسخ داد: تبر مال سامان بود و با آن به در و دیوار منزل ما می کوبید.

در همین حال مقام قضایی از او خواست تا آثار ضربات تبر روی در و دیوار را نشان بدهد که او هر کاری کرد نتوانست آثاری از ضربات تبر پیدا کند.

قاضی ویژه قتل عمد سوال کرد: اگر تبر مال مقتول بود چرا همسرت او را برداشت و مخفی کرد؟ متهم گفت: به خاطر این که دعوا نکنیم!گزارش خراسان حاکی است: در ابتدای بازسازی صحنه این جنایت، کارآگاه محمدی (رئیس اداره قتل پلیس آگاهی خراسان رضوی) توضیحاتی را درباره اعترافات متهم در دایره جنایی آگاهی و همچنین چگونگی وقوع حادثه و دستگیری متهم ارائه کرد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده، احتمالا انگیزه اصلی نزاع اختلافات مالی بین متهم و مقتول بوده است. شایان ذکر است، پس از اعترافات متهم، مقام قضایی دستور پایان بازسازی صحنه جنایت را صادر کرد و متهم به قتل برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سابقه خبر

بیست و پنجم آذرماه گذشته، ماموران پاسگاه انتظامی آبروان در تماس با قاضی موحدی راد، وی را در جریان وقوع قتل با ضربات تبر قرار دادند. با حضور مقام قضایی در محل ارتکاب جنایت، مشخص شد که سامان (مقتول) در فاصله حدود ۲۰ تا ۳۰متری منزل متهم در کنار یک دیوار سیمانی جان باخته است. متهم که حدود ۲۷سال دارد با دستور مقام قضایی دستگیر شد و به درگیری و وارد آوردن ضربات با تبر اقرار کرد، همسر متهم نیز که مورد بازجویی قرار گرفته بود، گفت: وقتی سامان با تبر به منزل ما آمد، من در را به روی همسرم قفل کردم تا دوباره بیرون نرود اما او یک سیلی به صورتم نواخت و رفت.

بنابر این گزارش، در بازرسی از منزل متهم نیز، آلت قتاله (تبر) که داخل یک پلاستیک پیچیده شده و زیر آب گرمکن قرار داشت کشف شد این در حالی بود که متهم ادعا می کرد پس از آن که در محل درگیر شدیم فردی با موتورسیکلت آمد و تبر را با خودش برد./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
متهم ردیف اول قتل 4 نفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار دو متهم به قتل از زندان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فرار دو متهم به قتل از زندان

دو زندانی متهم به قتل با شكستن میله‌های زندان از زندانی در ایالت «آركانزاس» آمریكا گریختند.

ایسنا: به گفته مقامات زندان، این دو متهم روز گذشته با استفاده از اره آهن‌بر توانسته‌اند راه فراری برای بیرون پیدا كنند و فراری شوند.

این دو زندانی 23 و 36 ساله بین ساعت 3 و 4 بامداد روز گذشته به وقت محلی برای آخرین بار در سلول‌هایشان دیده شده‌اند، اما پس از آن نقشه فرارشان را عملی كردند.

بنابر اعلام مسئولان زندان، دو متهم با استفاده از اره آهن‌بر میله‌های فلزی پنجره‌ كوچكی كه در بالای سلولشان وجود داشت را بریده و فرار كردند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبكه خبری فاكس‌نیوز، پلیس با اعلام اینكه مشخص نیست اره آهن‌بر چگونه به سلول آنان راه پیدا كرده است، اعلام كرد: تیمی برای دستگیری این دو فراری تشكیل شده است./ایسنا