اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قصاص فرجام شرط‌بندی خونین




اخبار حوادث - قصاص فرجام شرط‌بندی خونین

پسر جوانی که در جریان شرط‌بندی با دوستش دچار اختلاف شده و او را به قتل رسانده بود، به قصاص محکوم شد.  این پرونده دو سال قبل با کشف جنازه پسری جوان به نام محسن در باغی در شیراز به جریان افتاد.

کارآگاهان جنایی وقتی به آنجا رفتند مشاهده کردند محسن با ضربه چاقو که به شاهرگش اصابت کرده، جان باخته است. سرنخ‌های موجود حکایت از آن داشت که محسن شب حادثه همراه چند نفر از دوستانش به آن باغ رفته بود. تحقیق از افراد مطلع سبب شد پلیس به یکی از دوستان مقتول به نام آرش ظنین شود. آرش که از زمان وقوع جنایت متواری شده بود، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شد و به ارتکاب قتل اقرار کرد.

او همچنین به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. سپس پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فارس ارجاع داده شد. نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به این پرونده ضمن تشریح واقعه برای متهم درخواست مجازات قانونی کرد و در ادامه اولیای‌دم مقتول گفتند خواسته‌شان قصاص آرش است. 

 

متهم وقتی در جایگاه قرار گرفت تا از خودش دفاع کند، اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «آن شب در باغ بودیم و سگی را در آنجا با زنجیر بسته بودند. محسن گفت هرکسی بتواند زنجیر سگ را باز کند 200‌هزارتومان به او می‌دهد. ما آن شب مشروب خورده بودیم و حالت طبیعی نداشتیم.

من برای بازکردن سگ داوطلب شدم و این کار را انجام دادم اما وقتی از محسن خواستم 200‌هزارتومان را بدهد زیر حرفش زد و گفت پولی نمی‌پردازد همین مساله باعث شد با او درگیر شوم.» آرش در ادامه گفت: «چاقویی را که همراه داشتم بیرون کشیدم اما محسن آن را از دستم درآورد و مرا از باغ بیرون انداخت.

دقایقی بعد دوباره به آنجا برگشتم و آنقدر در زدم تا اینکه محسن باز کرد وقتی داخل باغ رفتم هر طور که بود چاقو را از دستش درآوردم و ضربه‌ای به او زدم بعد هم به سرعت فرار کردم.» متهم به قتل در ادامه از ارتکاب قتل ابراز پشیمانی و تکرار کرد زمان حادثه به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی قرار نداشت.  بنابر این گزارش هیات قضات بعد از اتمام جلسه دادگاه وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.
اخبار حوادث - روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
کلیپ امیر فرجام استارا عاشق وطرفدارواقعی امیر فرجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چوبه‌ دار، فرجام عکاسی خونین از دختران



چوبه‌ دار، فرجام عکاسی خونین از دختران

مردی که هنگام عکس‌گرفتن از دو دختر مرتکب قتل شده است در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.

حوادث - به گزارش شرق:  کارآگاهان جنایی استان فارس تحقیق پیرامون این پرونده را از روز 24خرداد سال 87 آغاز کردند. آنها در آن روز باخبر شدند مردی به قتل رسیده و جسدش در منطقه‌ای غیرمسکونی رها شده است. وقتی ماموران به آنجا رفتند پیکر غرق در خون جوانی به نام هاشم را مشاهده کردند که بر اثر اصابت یک گلوله از پا درآمده بود. 

 

جنازه به پزشکی‌قانونی منتقل شد و متخصصان با انجام آزمایش‌های لازم اعلام کردند هاشم به علت خونریزی شدید ناشی از اصابت گلوله فوت شده است. کارآگاهان در ادامه با تحقیق از آشنایان و مطلعان پی بردند دو برادر در ماجرای تیراندازی مرگبار دست داشته‌اند.

 

پلیس دو برادر را بازداشت کرد و یکی از آنها به نام منصور در جریان بازجویی‌ها به تیراندازی اعتراف کرد و مدعی شد به دلیل ورود احشام مقتول به مزرعه او دست به سلاح برده و تیراندازی کرده است.

 

چنین ادعایی در شرایطی مطرح شد که تحقیقات پلیس نشان می‌داد قتل به دلیل مسایل ناموسی رخ داده است و قاتل روز حادثه در حال عکاسی از خواهران مقتول بود.  منصور در بازجویی‌ها به این موضوع اعتراف نکرد اما گفت قتل را خودش انجام داده و برادرش بی‌گناه است. 

 

به این ترتیب پرونده منصور تکمیل و برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده نماینده دادستان جرم منصور را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد. اولیای‌دم نیز خواسته خود را مبنی بر قصاص مطرح کردند.

 

یکی از برادران هاشم در جلسه دادگاه گفت: «روز حادثه منصور داشت از خواهرانم عکس می‌گرفت که هاشم متوجه موضوع شد و سر این موضوع با او مشاجره کرد. منصور و برادرش با هاشم درگیر شدند و در نهایت منصور با شلیک گلوله وی را به قتل رساند و حالا هم باید مجازات و به دار آویخته شود.»

 

وقتی نوبت به منصور رسید تا از خودش دفاع کند، گفت: «من روز حادثه گلوله‌ای را به سمت هاشم شلیک کردم اما نمی‌دانم تیر به وی اصابت کرد و من باعث قتل شدم یا اینکه گلوله دیگری به وی خورد.»

 

متهم ادامه داد: «موضوع عکاسی به هیچ عنوان صحت ندارد. روز حادثه احشام هاشم وارد مزرعه من شدند و به همین دلیل نیز با او درگیر شدم.» هیات قضات بعد از شنیدن دفاعیات متهم وارد شور شدند و منصور را گناهکار شناختند. بعد از اینکه حکم قصاص علیه قاتل صادر شد او به رای اعتراض کرد و پرونده برای بررسی نهایی در اختیار قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت. دیوانعالی کشور چند روز قبل رای صادره را تایید کرد و به این ترتیب منصور به یک‌قدمی چوبه دار رسید ./شرق