اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قراداد پسرعموی چاوز با ایران/تهران در نزدیکترین نقطه ی ونزوئلا به آمریکا پایگاه موشکی احداث می کند



نیروی هوایی سپاه , پسرعموی چاوز

 

روزنامه اسپانیایی زبان النوئو هرالد ادعا کرد: "اسدروبال چاوز" پسرعموی رئیس جمهور ونزوئلا از طرف  نیروی دریایی این کشور در سال 2010 بین با با شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی برای گسترش تاسیسات کشتی سازی آستیناو در ایالت فالکن قرداد بسته است.

دولت ونزوئلا به ایران اجازه استفاده از تاسیسات کشتی سازی در  ایالت فالکن را داده است و ایران هم از آن به عنوان بندری اختصاصی برای وارد کردن تجهییزات خود استفاده می کند.ایران همچنین موشک های میان برد به آستیناو منتقل کرده است.

آستیناو نزدیکترین نقطه ونزوئلا به امریکا و کانال پاناما است.

منابع ادعا می کنند، در حالی که کارمندان ونزوئلایی این تاسیسات به خانه فرستاده شدند و هرگز اجازه بازگشت به محل کار را پیدا نکردند اما حقوق خود را دریافت می کنند. از طرفی پرسنل ایرانی هرگز انجا را ترک نکرده اند.

یک منبع مدعی شد: این قراداد پوشش است و تنها اقدامی برای توجیه حضور پرسنل ایرانی است. از لحظه ای که این قرداد در سال 2010 امضا شده، ایران کنترل کامل بندری مستقل در ونزوئلا را در دست گرفته است.

وی اضافه کرد: آنجا تاسیسات کشتی سازی است اما همه نوع تجهییزاتی وجود دارد، بنابراین دیگر به اسلکه نیازی نیست.

منبع دیگری در نیروی دریایی ونزوئلا مدعی شد: تعداد زیادی از کانتینرهای ایران در آستیناو تخلیه شده است.

ایران در ونزوئلا چندین عملیات نظامی مخفیانه از جمله ساخت و توسعه هواپیمای بدون سرنشین را هدایت می کند.

بنابر ادعای این روزنامه اسپانیایی زبان، ایران و ونزوئلا قراردادی محرمانه برای ساخت پایگاه موشکی در آستیناو امضا کرده اند.

براساس این قرار داد،  تاسیسات کشتی سازی توسط پرسنل نظامی ایران مدیریت می شود و ایران می تواند از موشک هایش علیه امریکا استفاده کند.

این پایگاه دارای موشک های میان برد است .  براساس گزارش یک روزنامه المانی، گروهی از مهندسان قرارگاه خاتم الانبیا چندین بار از تاسیسات بازدید کرده اند.

یکی از این بازدیدها در ماه فوریه بود انجام گرفت. در این سفر فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران هم حضور داشت. وی با همتای ونزوئلایی خود طرح ها را تایید کرد.

ایران قصد ساخت تجهیزات ضدهوایی و مرکز کنترل و فرماندهی در این تاسیسات را دارد.../انتخاب


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به ادعای اقدام ایران برای احداث پایگاه موشکی در عراق



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی,وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ادعای رسانه های وابسته به عربستان درباره اقدام ایران در احداث پایگاه موشکی در خاک عراق واکنش نشان داد.

به گزارش میزان،جان کربی، سه شنبه شب به وقت تهران در یک نشست خبری گفت: ما نمی خواهیم که حتی نزدیکترین همسایه‌ های عراق در این کشور مداخله کنند.
 
وی  که در کنفرانس خبری روزانه خود صحبت می کرد در پاسخ به پرسشی در خصوص ادعای برخی رسانه های وابسته به عربستان در خصوص ایجاد یک پایگاه موشکی توسط ایران در عراق گفت: این نخستین باری است که چنین حرفی را می شنوم اطلاعی در این خصوص ندارم و بهتر است از مقام‌های ایرانی بپرسید.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای اینکه ما می دانیم که از زمان جنگ علیه گداعش در عراق، ایران در این کشور حضور دارد مدعی شد: اطلاع داریم که آنها تلاش دارند تا نفوذ خود را در عراق افزایش دهند.