اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرائتی: پافشاری در اعطای مسئولیت به شخصی که مراجع مخالفش هستند خصوصیت بی‌دین‌ها است



حجت‌‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی,انتخابات ایران

قرائتی: پافشاری در اعطای مسئولیت به شخصی که مراجع مخالفش هستند خصوصیت بی‌دین‌ها است

تسنیم نوشت:

حجت‌‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع کارکنان ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری، اظهار داشت: جمهوری اسلامی به سادگی و برمبنای کودتا توسط برخی نظامیان به دست نیامده است که به سادگی و راحتی از دست برود.

وی ادامه داد: دشمنان آرزوی فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد و علیرغم وجود مشکلات و بعضی ضعف‌های اجرائی، مردم ایران اسلامی همواره از انقلاب اسلامی تا پای جان دفاع خواهند کرد و از توطئه‌های دشمنان نیز سربلند بیرون می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به فرمایشات گوهربار حضرت امام صادق(ع) در میزان اهمیت حفظ آبروی مومنان و با تاکید بر لزوم اخلاق مداری در انتخابات آینده تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد و همچنین برخی رسانه‌ها در رعایت آبروی افراد دقت لازم و کافی را رعایت نمی‌کنند و به سادگی به افراد تهمت‌های ناروا و نادرست می‌زنند.

وی افزود: افترا، تهمت‌زدن و ریختن آبروی مومنین از مشخصه‌های افراد بی‌دین است و بر مسلمین واجب است از این کار اجتناب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر توجه عملی به اصول دین داری و همچنین عدم توجه به ظواهر و شعارهای عوام فریبانه برخی افراد گفت: برخی افراد ممکن است اقدام به سردادن شعارهای عوام فریبانه‌ای در حمایت از رهبری و حضرت ولی عصر(عج) کنند اما در باطن این افراد هیچ التزام عملی به اصول اسلام و دین داری ندارند.

وی ادامه داد: پافشاری دائم برای گرفتن مسولیت اجرائی برای شخصی که مراجع و خیل کثیری از مومنین مخالف این مهم هستند از دیگر مشخصه‌های افراد بی دین است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به فعالیت برخی از ستادهای انتخاباتی کاندیداها اظهار داشت: معامله با اشخاص و نامزدها در راستای رای آوردن آنها قطعاً خیانت به شهدا است، زیرا که باید با نیت خالصانه و تنها برای خدا وارد این عرصه‌ها شد./تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
استاد دانشمند:مسئولیت های شخصی انسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح قرائتی درباره بی‌ دین شدن در 30 ثانیه


اگر 300 فرد معتاد به تریاک را در یک منطقه‌ای قرار دهیم، سال بعد تعداد آنها 600 نفر می‌شود ولی 300 نمازخوان را در یک منطقه قرار دهیم سال بعد تعدادشان 400 نفر هم نمی‌شود!

فارس: رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: متاسفانه امروزه فرزندانمان 30 ثانیه‌ای بی‌دین می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی طی سخنانی در شانزدهمین همایش کوثر ولایت که در دانشگاه آزاد واحد کرج برگزار شد، تصریح كرد: اگر مومنی خلاف کند خدا زود او را گوش‌مالی می‌دهد ولی اگر در کانادا فساد می‌شود و باران هم می‌آید، خدا می‌خواهد آنها را روز قیامت به سزای عملشان برساند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه فرزندان ما 30 ثانیه‌ای بی‌دین می‌شوند، افزود: یک مدیر می‌گوید من فوق لیسانس دارم و خجالت می‌کشم که اذان بگویم. این فرد چگونه می‌خواهد تحول ایجاد کند؟ اگر 300 فرد معتاد به تریاک را در یک منطقه‌ای قرار دهیم، سال بعد تعداد آنها 600 نفر می‌شود ولی 300 نمازخوان را در یک منطقه قرار دهیم سال بعد تعدادشان 400 نفر هم نمی‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: آیا این افراد معتاد، اینترنت و بودجه و سند تحول داشته‌اند که تعدادشان دو برابر شده است؟ خیر؛ این افراد خونه به خونه تریاکی پیدا می‌کنند.

قرائتی تاکید کرد: کتاب‌ها باید بررسی شود و هر چیزی که مفید است باقی بماند. باید در آموزش و پرورش مسائلی آموزش داده شود که برای فرد و جامعه مفید باشد و یا واجب و مستحب باشد.

وی اضافه کرد: هیچ مسئله تربیتی وجود ندارد که در نماز به آن اشاره نشده باشد. اگر فردی توانست موردی پیدا کند به او جایزه می‌دهم.

رییس ستاد اقامه نماز در پایان تصریح کرد: معلمان نباید نیت پول داشته باشند و درس‌هایی که می‌دهند برای دانش‌آموزان باید مفید باشد.