اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرائتی: سایت خنده حلال و ستاد ازدواج را راه می‌اندازم



 

 


قرائتی

 

 

 

حجت‌الاسلام قرائتی در مراسم گرامیداشت خود جای سایت خنده و ستاد ازدواج را در کشور خالی دانست و گفت: اگر زنده باشم سایت خنده حلال و حکیمانه و ستاد ازدواج را راه می‌اندازم.

به گزارش مهر مراسم پاسداشت حجت‌الاسلام شیخ محسن قرائتی شب گذشته چهارشنبه هشتم دیماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، تعدادی از نمایندگان مجلس، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام رئیسی معاون قوه قضائیه، سرلشکر فیروزآبادی، دکتر صالحی، عسگر اولادی و.... در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال کم‌نظیر مردم و مسئولان همراه بود، حجت‌الاسلام قرائتی در پایان سخنرانی چند تن از مسئولان، ضمن سپاسگزاری از برگزاری این مراسم اظهار امیدواری کرد که شایسته سخنانی که در توصیفش بیان شد، باشد و گفت: این جلسه "یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح" است. از خداوند می‌خواهم آنچه امروز مردم درباره من گفتند، مرا بهتر از خیال آنها قرار دهد و صفاتی که در ما کم یا ضعیف است را در ما ایجاد فرماید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه علمای اسلام که آثار و مجاهدت آنها زمینه پرورش مبلغان دینی شده است، تأکید کرد: در کنار منی که مطرح شدم صدها و هزاران نفری هستند که کار کردند و مطرح نشدند و من از آنها سپاسگزارم.

حجت‌الاسلام قرائتی در مقابل درخواست دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای که در این مراسم از وی خواست یک کار عملیاتی در حوزه قرآن و امور دیپلماسی انجام دهد، گفت: آقای صالحی با بحث " الله نور السماوات...." می خواهند مرا به انرژی هسته‌ای ببرند! بنده چهار قرارداد بستم که ما را بس است. یکی با ریاست دانشکده علوم قضایی که یکی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) 2700 نکته حقوقی را از تفسیر نور استخراج و نظامند کرد و منتشر شد.

وی افزود: یک قراردادی با پرفسور مولانا برای کتاب "قرآن و ارتباطات بین الملل" و یک قرار داد با نام" قرآن و آیات سیاسی" دارم که خب همه کارها را که نمی توانم بکنم. تازه امروز هم می‌گویند ستاد ازدواج راه بینداز. البته ستاد ازدواج را دیگر حالا می‌شود راه انداخت چون تا حالا از خانمم می‌ترسیدم اما حالا دیگر به ما اجازه دادند؛ اما من نمی‌توانم چون همه ثوابها را که نمی توانم ببرم. یک کسی هر بچه سید خوشگل بود می‌بوسید به او گفتند بس است این کار زیاد درست نیست می‌گفت اولاد پیغمبر است یکبار یک کچل آوردند گفتند خب این را هم ببوس گفت همه ثوابها را من ببرم؟

وی با اشاره به فعالیت مثبت ستاد مهدویت، نماز و زکات تأکید کرد: حدود 30 طلبه فاضل متخصص مهدویت تربیت شده‌اند و بحث زکات که در کشور هیچ بود سال گذشته 70 میلیارد تومان داشت و 700 مسجد بین راهی ایجاد شد که برای 1400 نفر هم ایجاد شغل گردید. البته من و شاه عباس یکجوریم نه او کاروان سرا ساخت نه من مسجد اما تبلیغ کردیم و ساخته شد. بحث دیگر نماز ظهر عاشورا است که تا خیابانهای نیویورک کشیده شد.

وی تأکید کرد: خداوند می‌فرماید وانه هو اضحک و ابکی خدا هم می‌خنداند و هم می‌گریاند. ما روضه‌خوان هستیم و به آن افتخار می‌کنیم اما چرا ما 50 درصد قضیه را گرفتیم. ابکی داریم اما اضحک نداریم. به یکی گفتند شنا بلدی گفت 50 درصد گفتند چطوری گفت شیرجه می‌رم اما بیرون نمی‌آیم.

حجت الاسلام قرائتی در پایان دو موضوع را در کشور خالی دانست و گفت: یکی سایت خنده و دیگری ستاد ازدواج است. متأسفانه ما به جای اینکه با هم بخندیم به هم می‌خندیم. باید یک سایت خنده حلال و حکیمانه راه بیفتد و چون کسی زیر بارش نرفت تصمیم گرفتم آن را راه بیندازم.

در پایان این مراسم پر ازدحام، آخرین تابلوی نقاشی استاد فرشچیان با نام" پرچمدار حق" از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و چند تابلو و تقدیرنامه از سوی آیت الله مقتدایی رئیس حوزه علمیه قم و برخی دیگر از مراکز پژوهشی دانشگاهی و حوزوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محسن قرائتی به پاس بیش از 40 سال تلاش قرآنی اهدا شد..../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
قرائتی / خنده حلال - حکمت - ازدواج زنان بی همسر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرائتی: حوزه سایت خنده راه اندازی کند


بسیار از افراد را می‌توان از راه بیان گفته‌های حکیمانه جذب کرد که جا دارد حوزه علمیه در این راستا سایت خنده را راه اندازی کند زیرا خنده و گریه به اندازه هم قابلیت جذب دل‌ها را دارد.

خبرگزاری مهر:  رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه روحانیت باید در خنداندن مردم هم تلاش کند، افزود: بسیار از افراد را می‌توان از راه بیان گفته‌های حکیمانه جذب کرد که جا دارد حوزه علمیه در این راستا سایت خنده را راه اندازی کند زیرا خنده و گریه به اندازه هم قابلیت جذب دل‌ها را دارد.

 حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، با بیان اینکه 300 فارغ التحصیل این مرکز می‌توانند کارهای فراوانی انجام دهند افزود: باید از فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد و هر طلبه باید در طی مدت تحصیل خود در حوزه یک دوره تفسیر قران و یک دور تفسیر نهج البلاغه را سپری کند.


وی با بیان اینکه باید تعطیلات حوزه کم و ساماندهی شود افزود: آیت الله مکارم شیرازی از فرصت‌های تعطیلی بهترین استفاده را کردند و تفسیر نمونه را در ایام فراغت نوشتند که ایشان می‌توانند الگوی خوبی برای سایر طلاب در زمینه استفاده از اوقات فراغت باشند.

این مفسر قرآن کریم در خصوص تحصیلات خود در حوزه علمیه ابراز داشت: بنده دوره سطح و دو سال درس خارج را گذرانده‌ام و طلاب باید بدانند که حوزه همانند خورشید است که باید از آن بهترین بهره برد ولی نباید به آن خیره شد.

وی عنوان کرد: بنده از ابتدای انقلاب تا کنون یک فیلم کامل ندیده‌ام و طلاب هم باید تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه و سایر کارهای فرعی را به حداقل ممکن برسانند و بیشتر وقتشان را به تحصیل مشغول باشند.

حجت الاسلام قرآئتی با بیان اینکه معاونتی باید در حوزه ایجاد شود تا ظرفیت‌های موجود در حوزه و طلاب را شناسایی کنند، افزود: طلاب نباید در عمر خود در زمینه تحصیل بدنبال تقلید باشند و در این راستا نباید درگیر عناوینی همچون کار‌شناس و دکتر شوند.

وی با بیان اینکه نباید برای مدرک درس خواند افزود: گاهی اوقات طلاب و روحانیون در منبر‌ها و خطابه‌های خود از الفاظ و عبارات سنگین و پیچیده استفاده می‌کنند که باید توجه داشته باشند در عین اینکه محتوای مطلب را در نظر دارند باید روان، ساده و بی‌تکلف حرف‌هایشان را برای مردم بیان کنند.

قرآن در جامعه ما مهجور است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه امروز قرآن در جامعه ما مهجور است، افزود: در حوزه علمیه هم اکنون 450 کرسی درس مکاسب و رسائل برقرار است اما دروس تفسیر قرآن و نهج البلاغه از 100 کلاس بیشتر نمی‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مورد غفلت در حوزه علیمه اظهار داشت: هم اکنون 20 هزار طلبه غیر ملبس در حوزه وجود دارند که باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

حجت الاسلام قرآئتی ابراز داشت: تعداد 400 هزار دانشجو از خانواده‌های ایثارگر در کشور مشغول به تحصیل هستند که حوزه با توجه به بنیه مذهبی آن‌ها می‌تواند از این افراد استفاده کند.

حوزه سایت خنده راه اندازی کند

وی با بیان اینکه روحانیت باید در خنداندن مردم هم تلاش کند افزود: بسیار از افراد را می‌تواند از راه بیان گفته‌های حکیمانه جذب کرد که جا دارد حوزه علمیه در این راستا سایت خنده را راه اندازی کند، چرا که خنده و گریه به اندازه هم قابلت جذب دل‌ها را دارد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: از دیگر ظرفیت‌هایی که حوزه علیمه از آن‌ها غفلت کرده است استفاده از فرزندان تحصیل کرده طلاب در زمینه‌های مختلف و دانشجویان بسیجی دانشگاه است که باید برای آن‌ها برنامه‌های جدی داشت.

کمبود طلاب مفسر برای برپایی دوره‌های تفسیر در دانشگاه‌ها

وی عنوان کرد: مراکز دانشگاهی آمادگی دارند تا دوره‌های تفسیر قران از سوی حوزه علمیه برای د انشجویان برگزار شود که متاسفانه با کمبود طلابی که توانایی تفسیر قرآن را داشته باشند مواجه‌ایم.

حجت الاسلام قرآئتی گفت: بنده با وجود تجربیات فراوانی که در خصوص تبلیغ دارم اما تاکنون نهادهای تبلیغی در این زمینه از بنده مشورتی نخواستند در صورتی که از سراسر دنیا برای کسب این تجربیات به بنده مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون باید رابطه خود را با نسل جوان تقویت کنند، افزود: تبیلغ را باید از خانواده‌ها و بچه‌های محل آغاز کرد و طلاب باید جلساتی هفتگی را برای جوانان محل برگزار و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم تا در پادگان‌ها در کنار تیراندازی برنامه شنا هم که از تاکیدات اسلام است گنجانده شود افزود: آموزش شنا باید در حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد و باید برنامه‌ای تنظیم شود تا طلاب در کنار تحصیل این ورزش را هم فرا بگیرند.