اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قذافی سفارت آمریکا را بمباران هوایی می کند



 

 

 

اختلالات در اینترنت کشور؛ مگر کاربران نمونه آزمایشگاهی هستند؟!

 

 

منابع دیپلماتیک روز چهارشنبه گفتند، معمر قذافی دو روز قبل سفارت آمریکا در طرابلس را تهدید به بمباران هوایی کرده است. این در حالیست که برخی منابع خبری نیز امروز گزارش دادند ،اقدامات قذافی برای سرکوب مردم با استفاده از نیروی نظامی و بمباران هوایی به دستور مستقیم پنتاگون و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) صورت می گیرد.

 

یک دیپلمات غربی در یکی از کشورهای منطقه امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا موضوع بمباران سفارت آمریکا در طرابلس را فاش کرد.

وی گفت ، این تهدید قذافی پس از هشدار حدود یک هفته پیش وی به اوباما صورت گرفته است.

گفته می شود، قذافی به اوباما هشدار داده است چنانچه به &#۰۳۹;دو رویی&#۰۳۹; های خود ادامه دهد، اسنادی که حاکی از دخالت های واشنگتن علیه مردم لیبی و حتی ملت های عرب و مسلمان منطقه است را افشا خواهد کرد.

این دیپلمات غربی افزود: دستور تغییر مسیر ناو هواپیما بر آمریکا و حرکت آن به سمت آب های نزدیک لیبی با توجه به تهدید جدی قذافی بوده است.

در همین حال یک خبرنگار بخش فارسی بی بی سی نیز به خبرنگار ایرنا در یکی از کشورهای آسیایی گفت: آمریکا و متحدانش به این نتیجه رسیده اند که حمایت از مردم و سرنگونی بن علی در تونس و مبارک در مصر یک اشتباه راهبردی بوده است.

این خبرنگار فارسی زبان که حدود دو سال است با بی بی سی همکاری می کند، اظهارداشت، شنیده است آمریکا برای بمباران مردم لیبی نه تنها مجوز بلکه به قذافی دستور اکید داده است.

وی افزود: راهبرد آمریکا فقط تامین امنیت انرژی است و این در حالیست که قیام ها در منطقه به سمتی میل می کند که دست غرب از منابع انرژی قطع خواهد شد.

وی که خواست نامش افشا نشود،گفت: شبکه های غربی از جمله رادیوهای وابسته به دولت آمریکا دستور گرفته اند که رویدادهای لیبی را با هماهنگی مقام های سیا و پنتاگون پیگیری کنند.

مقام های آمریکا در راستای تلاش برای حفظ منافع راهبردی خود در لیبی این کشور را تحت محاصره دریایی و هوایی قرار داده اند.

تحلیلگران سیاسی می گویند، وضعیت به شکلی است که قذافی هر لحظه ممکن است دست به اقدامات پیش بینی نشده ای بزند

حرکاتی که می تواند با برنامه ریزی آمریکا برای ایجاد زمینه دخالت در امور داخلی لیبی همراه باشد.../خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
درگیری مخالفان قذافی و بمباران آنها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قذافی باز هم پیش بینی کرد: جنگ قریب الوقوع آمریکا، کانادا، روسیه و دانمارک



 

 

قذافی باز هم پیش بینی کرد: جنگ قریب الوقوع آمریکا، کانادا، روسیه و دانمارک

 

معمر قذافی پیش بینی کرد در آینده ای نزدیک آمریکا، کانادا، روسیه و دانمارک بر سر مالکیت قطب شمال، باهم بجنگند. به گزارش عصر ایران ، رهبر لیبی با انتشار مقاله ای در سایت اینترنتی خود نوشت: این چهار قدرت واقع در حاشیه قطب شمال وارد جنگ خواهند شد و هر یک سعی می کنند تا پیروز این جنگ باشند.

وی در این مقاله با عنوان " تعقل قبل از رسیدن به قطب شمال ... از قطب شمال دست بردارید" نوشت: قطب شمال یک مشکل جغرافیایی و نه ایدئولوژی یا سیاسی است لذا گزینه بروز جنگ شدید وجود دارد.

رهبر لیبی افزود: ایده های مطرح شده از سوی کشورها برای رویارویی در قطب شمال، بسیار نگران کننده و ترسناک اند.

قذافی در مقاله خود با اشاره به تعدادی از نشانه ها و موضع گیری های این دولت ها در رابطه با قطب شمال آنها را بسیار نگران کننده دانست و گفت: این موضع گیری ها به شدت خطرناک اند و از امکان وجود برخوردی سهمگین خبر می دهند که فاجعه ای بزرگ رقم خواهد خورد.

رهبر لیبی افزود: این چند کشور از شراکت در زمینه های اقتصادی در قطب شمال سخن به میان می آورند اما برخوردی سهمگین میان آنها بر سر قطب شمال در راه است. هم اکنون سخن از برخورد منافع اقتصادی و جغرافیایی و سیاسی کشورهای حاشیه قطب شمال وجود دارد.

پیش از این در مهر ماه، بیش از 300 نفر از مقامات و کارشناسان کشورهای روسیه،‌ کانادا،‌ نروژ، دانمارک، فنلاند، ایسلند ، سوئد و آمریکا به عنوان کشورهای ساحلی قطب شمال در اجلاس بین المللی منطقه قطب شمال آرکتیک در مسکو گرد هم آمدند تا درباره آینده و رژیم حقوقی این منطقه گفتگو کنند.

تاکنون کشورهای ساحلی قطب شمال بارها، ادعاهایی را درباره مالکیت بر بخش های از این منطقه را مطرح کرده اند.../عصر ایران