اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل مردی که با زن و نامزد دو مرد دیگر رابطه داشت



 

 

دو مرد که به طور اتفاقی برای کشتن یک نفر با هم همدست شده بودند، در جلسه محاکمه اتهامات‌شان را قبول کردند.

این پرونده از آذر سال 85 با کشف جنازه مردی جوان در اطراف شهرستان لار استان فارس به جریان افتاد. کارآگاهان وقتی از وجود این جنازه مطلع شدند به محل جرم رفتند و به بررسی شواهد و سرنخ‌ها پرداختند. با توجه به جراحت‌هایی که روی سر مقتول وجود داشت، مشخص شد این مرد به نام یحیی بر اثر اصابت ضربات جسمی سخت به سرش جان باخته است. از سویی رد یک موتوسیکلت نیز در صحنه جرم وجود داشت. کارآگاهان با توجه به آثار و علایم موجود به این نتیجه رسیدند که یحیی توسط فرد یا افرادی آشنا با اختیار خودش به آنجا کشیده شده و سپس قاتل یا قاتلان در یک لحظه وی را غافلگیر کرده و بدون اینکه به او فرصت دفاع بدهند، این جوان را از پا درآورده‌اند.

افسران جنایی که پی برده بودند این جنایت نه با انگیزه سرقت، بلکه به دلایل شخصی و خصومت به وقوع پیوسته است به تحقیق درباره زندگی خصوصی این مرد پرداختند و با به دست آوردن سرنخ‌هایی به مردی به نام جواد مظنون شدند و او را بازداشت کردند.

جواد که در ابتدا ادعای بی‌گناهی می‌کرد،وقتی تحت بازجویی‌های فنی- پلیسی قرار گرفت به قتل اقرار و همدستش را به نام ناصر معرفی کرد. او درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: «چندی قبل یکی از دوستانم به من گفت فهمیده یحیی با زنش رابطه دارد و به همین دلیل می‌خواهد از این مرد انتقام بگیرد. او از من خواست کمکش کنم و گفت اگر حاضر شوم یحیی را بکشم، پول خوبی خواهد داد. من که به شدت مشکل مالی داشتم و از طرفی می‌دانستم یحیی کاری غیراخلاقی انجام داده است، قبول کردم به دوستم کمک کنم.»

متهم در ادامه گفت: «من در فکر این بودم نقشه‌ای برای قتل بکشم که باخبر شدم مرد دیگری به اسم ناصر هم می‌خواهد همان کاری را انجام بدهد که در تدارکش بودم. من از قبل ناصر را می‌شناختم و وقتی از نیت او باخبر شدم با هم صحبت کردیم تا به صورت مشترک این کار را انجام بدهیم. بعد از طراحی یک نقشه من به بهانه تفریح و گشت و‌گذار سراغ یحیی رفتم و او را سوار موتورم کردم و به منطقه‌ای بردم که از قبل تعیین کرده بودیم. ناصر هم خودش را به آنجا رساند و بعد در یک فرصت مناسب به او حمله کرد و وی را به قتل رساند و سپس فرار کردیم.»

ماموران بعد از شنیدن این اعترافات ناصر را هم بازداشت کردند. این مرد وقتی فهمید همدستش حقیقت را بیان کرده است، چاره‌ای جز اعتراف پیدا نکرد، وی گفت: «من فهمیده بودم یحیی با نامزدم رابطه دارد به همین دلیل تصمیم گرفتم او را بکشم و در حین برنامه‌ریزی برای قتل فهمیدم جواد هم همین نقشه را دارد برای همین با هم همکاری کردیم.»

دو متهم به قتل در ادامه به بازسازی صحنه جرم پرداختند و پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست آنها به دادگاه کیفری استان فارس معرفی شدند. این دو چند روز قبل در شعبه 5 دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شدند. در جلسه دادگاه نماینده دادستان برای متهمان به خاطر معاونت و مباشرت در قتل درخواست مجازات کرد و اولیای دم مقتول نیز خواستار صدور حکم قصاص شدند. پس از آن دو متهم در جایگاه قرار گرفتند و همان مطالبی را که در بازجویی‌ها گفته بودند، تکرار کردند. بنا بر این گزارش در حال حاضر هیات قضات برای صدور رای این پرونده وارد شور شده‌اند.... / روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
سخنرانی در مورد رابطه زن با مرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای قتل مردی که با دو زن رابطه داشت



اخبار,اخبار حوادث

 

 

در ابتدای جلسه محاکمه که در شعبه 71 دادگاه کیفری‌استان تهران برگزار شد، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و گفت: 12 اردیبهشت سال‌جاری ماموران پلیس رباط‌کریم جسد مرد جوانی را پیدا کردند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌ بود. بررسی صحنه جرم نشان داد، مقتول به دست یک نفر کشته نشده و با چندین نفر درگیر شده بود چراکه لکه‌های خون نشان می‌داد قاتلان مقتول را تا صد متر روی زمین کشیده‌اند. همچنین با توجه به اینکه ضربات متعدد چاقو بر بدن مرد جوان وارد شده‌ بود، پلیس فرضیه قتل ناموسی را مطرح کرد.

جنازه به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات پلیس آغاز شد. آنها متوجه شدند مقتول «مهران» نام ‌دارد و خانواده‌اش گزارش مفقود شدن او را قبلا به پلیس داده‌ بودند. با توجه به مشخص شدن هویت مقتول، تحقیقات در مورد زندگی شخصی او در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان متوجه شدند، مهران رابطه‌ای خاص و پنهانی با دو زن داشت که یکی از آنها در اسلامشهر و دیگری در رباط‌کریم سکونت دارند.

وقتی پلیس توانست محل زندگی نسترن- یکی از این زنان- را پیدا کند، او را بازداشت کرد. زن جوان در بازجویی‌ها اعتراف کرد، می‌داند مهران چطور کشته شده است. او گفت: مدتی بود که با مهران رابطه پنهانی داشتم. شب حادثه او به خانه من آمد و بعد از چند ساعت رفت. حدود ساعت 11 شب بود که متوجه شدم، او را سرکوچه با چاقو زده‌اند، البته مهران به من گفته بود که مدتی است دو مرد با او تماس می‌گیرند و وی را تهدید می‌کنند و اگر ارتباطش را با من قطع نکند او را می‌کشند. ماموران با توجه به این گفته‌ها بررسی‌های خود را ادامه دادند و موفق شدند از گوشی تلفن همراه مهران صدای ضبط شده دو مرد را به دست آورند که در حال تهدید کردن مقتول بودند. از سوی دیگر ماموران متوجه شدند، وقتی مقتول روز حادثه از خانه نسترن خارج شد یک دستگاه پژو 206 او را تعقیب کرد.

نماینده دادستان ادامه داد: تیم جنایی در ادامه بررسی‌ها خانه زن دوم به نام نسرین را که مهران با او هم رابطه داشت، پیدا کردند و او را هم مورد بازجویی قرار دادند. نسرین گفت: من در جریان قتل مهران نیستم و اصلا او را ندیدم. وقتی پلیس این ادعا را بررسی کرد، متوجه شد این زن همه واقعیت را نگفته است. ماموران همچنین پی بردند، برادر نسرین یک پژو 206 دارد بنابراین او را بازداشت کردند.

این مرد به نام «حسین» در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: مهران پسرخاله اوست و یک انتقام‌جویی ناموسی او را وادار به قتل کرد. این مرد در قسمتی از بازجویی‌هایش گفت: وقتی فهمیدم مهران به زور وارد خانه خواهرم شده و او را مورد آزار قرار داده است، تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم و برای این کار از «پویا» یکی از اقوامم که رابطه دوستانه‌ای هم با او داشتم، کمک گرفتم.

او ادامه داد: مهران را تعقیب کردیم و متوجه شدیم او در خانه زنی به نام نسترن است و به آنجا هم رفت‌وآمد دارد. وقتی او از آن خانه خارج شد، تصمیم گرفتیم بکشیمش. مهران را سوار ماشین کردیم و در بیابان با ضربات متعدد چاقو به قتل رساندیم.

در ادامه جلسه دادگاه اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای متهمان اصلی درخواست صدور حکم قصاص کردند. سپس متهمان به دفاع از خود پرداختند. آنها که به دست داشتن در قتل مهران اعتراف کرده بودند اقرارهای خود را پس گرفتند و مدعی شدند که هر آنچه گفته‌اند دروغ است.

متهم ردیف اول به ماموران گفت: من نقشی در قتل نداشتم و برای اینکه تحت فشار بودم، اعتراف کردم. من اصلا در جریان روابط مقتول با خواهرم و زن دیگری قرار نداشتم. سپس متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او هم اتهامش را رد کرد و گفت: آنچه ما در دادسرا گفتیم شاید منطبق با واقعیت باشد اما آموخته‌هایمان از اداره آگاهی است. او گفت: من اصلا نمی‌دانستم چه کسی کشته شده و چرا به قتل رسیده ‌است، البته نسرین و برادرش با مقتول رابطه فامیلی داشتند اما این موضوع ربطی به من نداشت. در پایان دو زن در جایگاه حاضر شدند، آنها که متهم به داشتن رابطه نامشروع بودند داشتن رابطه را انکار کردند و گفتند هیچ رابطه‌ای بین آنها و مقتول نبود. با پایان یافتن جلسه محاکمه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.... /   روزنامه شرق