اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل مادر و جنین ۸ ماهه به خاطر درگیری برای رفتن به افطاری



 

قتل مادر و جنین ۸ ماهه به خاطر درگیری برای رفتن به افطاری

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، عصر اول آبان سال ۸۴، اهالی یک مجتمع مسکونی در بخش سرآسیاب واقع در شهریار از آتش سوزی گسترده در یکی از واحدهای مجتمع باخبر شدند.

 

همسایه ها با حضور در این واحد در حال سوختن، متوجه شدند زن همسایه به شدت دچار سوختگی شده و بعد از اینکه آتش را خاموش کردند، او را به همراه شوهرش به بیمارستان منتقل شد.

زهره، به علت شدت سوختگی چند روزی را در بیمارستان بستری بود تا اینکه حدود ۱۲ روز بعد فوت کرد.

زهره قبل از مرگ به مأموران پلیس گفته بود که شوهرش بعد از درگیری در خانه، روی او بنزین ریخته و او را به آتش کشیده است.

این در حالی بود که زهره هشت ماهه باردار بود و بعد از این حادثه جنین پسر ۸ ماه او هم سقط شد.

با توجه به اظهارات شاهدان حادثه و زهره، شهرام شوهر او از سوی پلیس دستگیر شد و با وجود اینکه منکر ارتکاب قتل بود، قرار مجرمیت وی از سوی مرجع قضایی صادر شد.

جلسه محاکمه متهم در تاریخ ۱۶ آبان سال گذشته در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد و در نهایت قضات این شعبه حکم به قصاص شهرام دادند.

پرونده برای اعلام نظر، از سوی دادگاه کیفری استان تهران به دیوان عالی کشور ارسال شد تا اینکه قضات دیوان عالی کشور به دلایلی حکم را نقض کردند و قرار شد این بار قضات شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به این پرونده رسیدگی کنند.

صبح امروز جلسه محاکمه مجدد متهم در شعبه ۷۴ به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. ذبیح زاده نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد. اولیای دم نیز خواسته خود را قصاص دامادشان اعلام و تعهد کردند که تفاضل دیه را برای اجرای حکم پرداخت کنند.

مادر مقتول خطاب به قاضی گفت: بدن دخترم همیشه به خاطر کتک های شوهرش کبود بود ولی هیچ وقت علت درگیری را نمی گفت. بارها به او گفتم طلاق بگیر اما به خاطر بدنامی طلاق حاضر بود بمیرد اما از شوهرش جدا نشود.

در ادامه جلسه متهم در جایگاه قرار گرفت و برخلاف اظهارات خود در محاکمه قبلی که مدعی بود زمان حادثه در خانه نبوده گفت: من در خانه بودم ولی هیچ دخالتی در قتل نداشتم زیرا همسرم خودکشی کرد.

شهرام ادامه داد: روز حادثه به خانه آمدم ولی همسرم در خانه نبود وقتی آمد گفت خانه پدرش بوده است و سر همین موضوع باهم درگیر شدیم. او تعادل روانی نداشت و قبل از آن دوبار دست به خودکشی زده بود.

وی گفت: آن روز هم به من گفت اگر برای افطار به خانه پدرش نرویم، خودکشی خواهد کرد. من حرفش را جدی نگرفتم و به حمام رفتم اما هنوز یک دقیقه نگذشته بود که متوجه آتش گسترده در خانه شدم. به سرعت از حمام خارج شدم و با کمک همسایه ها که از موضوع باخبر شده بودند او را به بیمارستان رساندیم.

شهرام در پاسخ به سوال قاضی درباره اینکه علت آثار گسترده خون روی دیوار که در گزارش پلیس آمده است، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: درگیری ما اصلاً فیزیکی نبود.

متهم در حالی مدعی بود که همسرش با نفت و یک چراغ نفتی خودکشی کرده است که این چراغ نفتی هیچ گاه پیدا نشد و در پاسخ به سوال قاضی هم گفت: باید از خانواده همسرم سوال کنید که با چراغ نفتی چه کردند.

شهرام اظهارات برخی از شهود مبنی بر اینکه او را زمان آتش سوزی با لباس راحتی، بدنی خشک و حتی در حال سیگار کشیدن دیده اند را تکذیب کرد و گفت: این حرف ها را قبول ندارم.

متهم در پایان همچنین نظریه پزشک قانونی مبنی بر تأیید ضرب وشتم زهره و اظهارات همسرش قبل از فوت مبنی بر اینکه شهرام دوبار روی او نفت ریخته و با نفت او را به آتش کشیده را تکذیب کرد.

بعد از اظهارات متهم، قاضی محمدی کشکولی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، با اکثریت آرا متهم را به خاطر قتل همسرش به قصاص و به خاطر سقط جنین به پرداخت دیه محکوم کرد...../ فارس


ویدیو مرتبط :
دست زدن جنین در شکم مادر واکنش عجیب جنین به خواندن آهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل مادر به خاطر سوءظن



 

قتل مادر به خاطر سوءظن

 

از مدت ها قبل نسبت به مادرم مشكوك شده بودم. او رفتار مرموزی داشت و من فكر می كردم او به ما خیانت می كند و با مرد دیگری در ارتباط است. به همین دلیل در حالی كه به شدت از دست مادرم عصبانی بودم روز حادثه تصمیم گرفتم او را بكشم.

مشكوك شدن پسرجوانی به رفتار مادرش سبب شد، او دست به چاقو ببرد و جان مادر را بگیرد.

فروردین ماه امسال به ماموران آگاهی شهرستان داراب در استان فارس خبر رسید، زنی به طرز فجیعی در خانه اش كشته شده است.

زمانی كه كارآگاهان جنایی به محل حادثه رفتند با پیكر بی جان زنی حدودا ۴۵ ساله به نام عفت روبه رو شدند كه بر اثر اصابت ضربات متعدد كارد از پا در آمده بود. شواهد از آن حكایت داشت كه زمان وقوع این جنایت هیچ كس در خانه حضور نداشته و چند ساعت پس از مرگ این زن یكی از همسایه های عفت متوجه واقعه شده است. در چنین شرایطی جسد مقتول به پزشكی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت كلید خورد.

افسران آگاهی در جریان تفحص های ویژه پی بردند این جنایت توسط یكی از نزدیكان عفت رخ داده است زیرا هیچ نشانه ای مبنی بر ورود اجباری قاتل به خانه مقتول به دست نیامد. همچنین بررسی وضعیت خانوادگی این زن حاكی از آن بود مقتول پسر جوانی به نام حبیب دارد كه جوان خوش نامی نیست. از این رو نام وی به عنوان یكی از مظنونان این جنایت مطرح شد.

زمانی كه كارآگاهان قصد داشتند حبیب را به پلیس آگاهی احضار كنند معلوم شد او از چند روز قبل به طرز مشكوكی ناپدید شده است. مفقود شدن حبیب موجب شد، تكه های پازل فرضیه كارآگاهان درخصوص دست داشتن حبیب در قتل مادرش كامل شود. به همین سبب تجسس های گسترده ای برای دستگیری حبیب آغاز شد.

با گذشت چند روز از متواری شدن حبیب ماموران با ردیابی های گسترده به اطلاعاتی درباره مخفیگاه متهم به قتل دست یافتند و سرانجام وی را بازداشت كردند. حبیب در بازجویی های مقدماتی اتهام قتل مادرش را بر عهده گرفت و گفت چون به مادرش مشكوك شده بود، وی را كشت.

جوان مادركش در این باره گفت: از مدت ها قبل نسبت به مادرم مشكوك شده بودم. او رفتار مرموزی داشت و من فكر می كردم او به ما خیانت می كند و با مرد دیگری در ارتباط است. به همین دلیل در حالی كه به شدت از دست مادرم عصبانی بودم روز حادثه تصمیم گرفتم او را بكشم. آن روز منتظر شدم او به خانه برگردد. بعد از آن در یك فرصت مناسب با چاقویی بالای سرش رفتم و او را غافلگیر كردم. سپس با چاقو چندین ضربه به او زدم و جانش را گرفتم.

در پی اعترافات متهم به قتل او صحنه جنایت را بازسازی كرد و با تكمیل تحقیقات پرونده این جنایت خانوادگی با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به دادگاه كیفری استان فارس ارسال شد و قرار است حبیب به زودی در برابر اتهام قتل مادرش از خود دفاع كند.... / روزنامه شرق