اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل مادر شوهر در دعوای عروس و خواهرش



قتل مادر شوهر در دعوای عروس و خواهرش

 درگیری دو خواهر بر سر پول آنچنان بالا گرفت که وساطت مادرشوهر یکی از آنها نه‌تنها کارساز نبود، بلکه باعث قتل او شد. پرونده این جنایت برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شده است.

به گزارش خبرنگار ما، این پرونده یک‌سال قبل به جریان افتاد. در آن زمان مردی به نام مهدی به پلیس مراجعه کرد و گفت مادرش به دست خواهرزنش کشته ‌شده ‌است. جسم بی‌جان مریم در بیمارستان بود. وقتی که پلیس برای بررسی موضوع به آنجا مراجعه کرد پرستاران گفتند این زن مسن زمانی به بیمارستان آورده‌ شد که کار از کار گذشته ‌بود و با اینکه عملیات احیا روی او انجام شد اما فایده‌ای نداشت. 

 

پلیس در ادامه به محل حادثه رفت تا آنجا را مورد بررسی قرار بدهد و طاهره، زنی که مادرشوهرش کشته ‌شده ‌بود مورد بازجویی قرار گرفت. او گفت: شوهرم با مادر و خواهرم اختلاف مالی داشت. آنها دومیلیون‌تومان از ما پول می‌خواستند و شوهرم می‌گفت این پول حق ‌آنها نیست. خواهرم در مغازه شوهرم با من درگیر شد و مادرم به کمک او آمد در این بین مادرشوهرم وارد مغازه ‌شد تا ما را از هم جدا کند. من نفهمیدم چه شد.

 

او حالش بد شد و بر زمین افتاد من اصلا ندیدم چطور اتفاق افتاد.  مهدی که شکایت اولیه را به پلیس ارایه داده ‌بود، گفت: من دیدم مادرم وارد مغازه شد تا دو خواهر را از هم جدا کند یکدفعه دیدم که مهسا خواهرزنم مادرم را هل داد و سر او به دیوار برخورد کرد و روی زمین افتاد بلافاصله مادرم را به بیمارستان بردم اما گفتند نمی‌شود کاری کرد. 

 

مهسا ادعای شوهرخواهرش را رد کرد و گفت: درگیری ما خیلی شدید نبود من و خواهرم با هم دعوا کردیم چون مهدی نمی‌خواست دومیلیون‌تومان پول ما را بدهد و بین من و خواهرم اختلاف انداخته‌ بود. درگیری من و خواهرم تمام شد. من بیرون آمدم و وسط راه دیدم مادرشوهر خواهرم قلبش گرفته و روی زمین افتاده‌ است.

 

جلو رفتم ببینم چه شد یکدفعه مهدی آمد و گفت تو مادرم را کشتی من کاری می‌کنم که پلیس دستگیرت کند اما من این کار را نکردم.  انکارها از سوی مهسا ادامه داشت تا اینکه پزشکی‌قانونی اعلام کرد مریم به دلیل برخورد سرش با جسمی سخت دچار خونریزی شدید مغزی شده و جانش را از دست داده ‌است.

 

با اعلام این گزارش ماموران پلیس مهسا را بازداشت کردند. هرچند مهسا همچنان قتل و هل‌دادن مقتول را انکار می‌کرد کیفرخواست علیه او صادر و پرونده روز گذشته برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد./شرق

 


ویدیو مرتبط :
ریشه دعوای عروس و مادر شوهر چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گذشت مادر شوهر از عروس قاتل/ قتل همسر با ضربه های چنگال



گذشت مادر شوهر از عروس قاتل/ قتل همسر با ضربه های چنگال

زن جوان که با ضربات چنگال شوهرخود را به قتل رسانده بود با رضایت بدون قید و شرط مادر شوهرش از مجازات قصاص نجات یافت.

اخبار حوادث - به گزارش خبرنگار مهر سارا متهم است 14 آبان سال 90 همسرخود به نام سعید را با ضربه های چنگال و چاقو به قتل رسانده است. متهم پس از دستگیری در بازجویی ها گفت: همسرش قصد کشتن او را داشته که مجبور شده برای دفاع از خود دست به این جنایت بزند.

در ادامه پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.در جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای عامل جنایت درخواست مجازات قانونی کرد.

سپس مادر مقتول در جایگاه حاضر شد و از خون پسرش گذشت. او به قضات گفت: با اینکه پسرم را دوست داشتم اما حاضر به قصاص عروسم نیستم دیه هم نمی خواهم و بدون قید و شرط او را می بخشم.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به سارا از او خواست به دفاع از خود بپردازد که زن جوان اظهار داشت: من و سعید چند سالی بود با هم ازدواج کرده بودیم همسرم معتاد به ماده مخدر شیشه بود و من با تلاش بسیار او را راضی به ترک کرده بودم. روز حادثه یکی از دوستانش برای سعید مواد مخدر آورده بود من هم سد راهش شدم تا بیرون نرود سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شده و مجبور شدم او را بکشم.

قضات دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش او را از جنبه عمومی جرم به 8 سال زندان محکوم کردند که قضات شعبه هفتم دیوان عالی کشور این حکم را تایید کردند./مهر