اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل سرباز جوان به خاطر ضبط صوت



قتل سرباز جوان به خاطر ضبط صوت

سربازی که به خاطر اختلاف بر سر دستگاه ضبط صوت، هم خدمتی خودش را در پادگان به قتل رسانده بود در جلسه دادگاه به تشریح ماجرا پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد متهم است 17 فروردین 86 در جریان یک درگیری با هم دوره ای خود در پادگان مرتکب قتل او شده است. او چندی قبل در شعبه 71 دادگاه  کیفری محاکمه و به اتهام قتل شبه عمد محکوم به دیه و دو سال زندان شده بود اما قضات شعبه 31 دیوان عالی کشور به حکم مجازات او نقص گرفته و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگردانده بودند.

در جلسه دادگاه که امروز به ریاست قاضی عزیز محمدی برگزار شد متهم در دفاع از خود گفت: من و سجاد - مقتول - سرباز یک پادگان بودیم، چند روز قبل از قتل او دستگاه ضبط صوت مرا گرفت و آن را خراب کرد. شب حادثه بر سر همین موضوع در آسایشگاه درگیر شدیم و با دخالت دیگر سربازها موضوع پایان یافت. یک ساعت بعد در راه پله با هم روبرو شده و دوباره درگیرشدیم که هر دو از ارتفاع حدود 4 متری به پایین پرت شدیم. من پایم شکست و سجاد به علت اصابت سرش به زمین جان سپرد. من قصد کشتن دوستم را نداشتم و این حادثه ناگهانی رخ داد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیلی مدافعش قضات دادگاه برای صدروحکم وارد شور شدند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
انسان ضبط صوت نما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل زن جوان به خاطر توهم خیانت!



قتل زن جوان به خاطر توهم خیانت

مرد جنایتکار که در اقدامی خودسرانه زن جوانی را در خواب به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردیبهشت ماه سال گذشته ماموران پلیس آگاهی شهرستان داراب در جریان قتل زن  جوانی قرار گرفتند. تیم پلیسی پس از حضور در محل دریافتند مقتول به نام نسرین نیمه های شب در حالی که خواب بوده با ضربه های کارد به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات ماموران به بازجویی از همسر مقتول پرداخته که او اظهار داشت: من دیشب سر کار بودم صبح که به خانه آمدم با جسد همسرم در حالی که با ضربه های چاقو به قتل رسیده بود روبرو شدم.

بررسی صحنه  جنایت نشان داد قاتل بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده و پس از کشتن زن  جوان بدون اینکه سرقتی انجام دهد ازآنجا متواری شده بود. این موضوع احتما ل قتل از سوی قاتلی آشنا را مطرح کرد.

با انجام تحقیقات محلی و گسترده کاراگاهان دریافتند برادر شوهر مقتول با وی اختلاف شدیدی داشته و چند بار نسرین را تهدید کرده بود. با  کشف این سرنخ مرد جوان به نام احمد دستگیر و تحت بازجویی های پلیسی قرار گرفت.

وی در ابتدا منکر هرگونه اطلاعی از ماجرا شد اما درادامه لب به اعتراف گشود و جزئیات قتل نسرین را تشریح کرد.

در ادامه پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد. در جلسه دادگاه اولیای دم برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: فکرمی کردم مقتول به برادرم خیانت می کند و این موضوع آزارم می داد برای اینکه آبروی برادرم نرود شبانه وارد خانه اش شدم و همسرش را با ضربه های کارد کشتم.

قضات دادگاه کیفری پس از بررسی اظهارات متهم وارد شور شده و احمد را به قصاص محکوم کردند.

هم اکنون پرونده با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شده است./مهر