اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل به دنبال لج‌بازی پیرزن خوشگذران



قتل به دنبال لج‌بازی پیرزن خوشگذران

ماموران پلیس آگاهی مردی که اقدام به قتل پیرزنی 81 ساله کرده بود را دستگیر کردند. ماموران کلانتری 129جامی در ساعت 20 روز 16 خرداد سال‌جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ، در جریان وقوع یک فقره مرگ مشکوک در خیابان آزادی، خیابان نوفلاح قرار گرفتند که با حضور آنان و انجام بررسی‌های اولیه در محل مشخص شد پیرزنی به هویت «مریم - ن» 81 ساله بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

با اعلام خبر قتل عمد به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی، عوامل تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی رسولی بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در ادامه با آغاز تحقیقات در خصوص نحوه کشف جسد، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که یکی از دوستان خانوادگی مقتول پس از عدم پاسخگویی پیرزن به تماس های مکرر تلفنی اعضای خانواده و بستگان، برای سرکشی به در منزل وی مراجعه و به واسطه اظهارات یکی از همسایگان مبنی بر به مشام رسیدن بوی زننده از داخل خانه پیرزن، خود را به پشت پنجره در طبقه دوم ساختمان رسانده و از پشت پنجره مشرف به کوچه با جسد پیرزن مواجه و با آتش نشانی و 110 تماس گرفته است که با حضور مأموران آتش‌نشانی و کلانتری در محل، مأموران ضمن ورود به داخل خانه و انجام بررسی‌های اولیه جسد با آثار متعدد ناشی از ضربات جسم تیز بر روی سینه و شکم پیرزن به شمار هشت ضربه روبه‌رو شدند که با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده مبنی بر وقوع جنایت موضوع به پلیس آگاهی اعلام شد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پیرزن بعد از فوت همسرش به تنهایی در این خانه زندگی می‌کرده و تنها دارای دو برادر و یک پسر است که آنان نیز درشهرستان زندگی می‌کنند و بنا بر اظهارات همسایگان ، مقتول دائما برای زیارت و یا تفریح در مسافرت بوده و آخرین بار نیز قصد داشته تا به همراه یک تور مسافرتی و برای گردش به استان‌های شمال غرب کشور مسافرت داشته باشد.

با بررسی محل سکونت مقتول، کارآگاهان مطلع شدند که هیچکدام از اسباب و وسایل گران قیمت و حتی وجوه نقد داخل منزل به سرقت نرفته و قاتل یا قاتلان بدون هرگونه اجبار و یا درگیری وارد منزل شده‌اند که با توجه به دلایل و شواهد به‌دست آمده ، کارآگاهان به تحقیق از همسایگان ، دوستان ، اطرافیان و آشنایان پیرزن پرداخته و سرانجام در تحقیقات پلیسی از این افراد فردی به هویت «هدایت - ش» 64 ساله را شناسایی کردند که بنا بر اطلاعات به‌دست آمده، آخرین بار در هنگام خروج از خانه پیرزن مشاهده شده و پس از آن نیز پیرزن پاسخگوی تماس های تلفنی اعضای خانواده اش نبوده.

با شناسایی هویت هدایت و محل سکونت وی در اسلامشهر، کارآگاهان در ساعت 9:30 روز 27 مهرماه وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که با وجود انکار اولیه و ادعای بی‌اطلاعی از مرگ پیرزن، با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده در کمتر از یک ساعت پس از دستگیری، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم در خصوص انگیزه خود به کارآگاهان گفت که در زمینه نقاشی ساختمان مشغول به کار است و از حدود سال پیش بود که به واسطه رنگ زدن منزل مقتول با وی آشنا شده و زمانیکه در منزلش مشغول کار بوده، پیرزن به او گفته که قصد فروش خانه اش را دارد و به همین علت تصمیم دارد تا پس از بازسازی و رنگ زدن ساختمان ، نسبت به فروش آن اقدام کند که وی پس از اینکه متوجه شده پیرزن تنها برای نیاز به مبلغ 25 میلیون تومان اقدام به فروش خانه کرده به وی پیشنهاد خرید نیمی از خانه را داده تا هم در زمینه خرید خانه سرمایه گذرای کرده باشد و هم پیرزن مجبور به فروش خانه‌اش نشود و پس از خرید سه دانگ از خانه قرار شده تا پس از اجاره واحد طبقه اول ، اجاره آن‌را هر ماه به صورت مساوی بین خود تقسیم کنند.

متهم در ادامه اعترافات خود به کاراگاهان گفت که پس از توافق، مبلغ 25 میلیون تومان را به پیرزن داده و قرار شده تا وی نسبت به انتقال نیمی از سند خانه به نامش اقدام کند اما هر بار و به بهانه‌های مختلف این کار به زمان دیگری می‌افتاده تا اینکه در حدود پنج سال از این موضوع گذشت و خیلی دفعات که به در منزل پیرزن مراجعه می‌کردم ، همسایگان و یا مستأجر طبقه اول عنوان می‌کردند که وی در مسافرت است و در تهران یا ایران نیست.

متهم در خصوص روز جنایت نیز به کارآگاهان گفت که در ساعت 9:30 روز نوزدهم اردیبهشت سال‌جاری به در منزل مقتول مراجعه و به داخل خانه رفته و مجددا در خصوص انتقال سه دانگ خانه با او صحبت کرده که ناگهان وی مدعی شده قصد انتقال سه دانگ خانه را ندارد و وی که از رفتار پیرزن خیلی عصبانی شده بود، چاقویی را از آشپزخانه برداشته و چندین ضربه به شکم و سینه وی زده و از صحنه متواری شده.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
لج و لج بازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل پیرزن تنها از سوی مادر و دختر شیشه ای/ تشریح جزئیات جنایت در دادگاه



قتل پیرزن تنها از سوی مادر و دختر شیشه ای/ تشریح جزئیات جنایت در دادگاه

مادر و دختر شیشه ای که با انگیزه سرقت پیرزن تنها را به قتل رسانده بودند در جلسه دادگاه به تشریح جنایت خود پرداختند.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده فاطمه 38 ساله و دخترش شادی 16 ساله متهم هستند ششم مرداد ماه سال 89 با انگیزه سرقت پیرزن تنهایی را در پاکدشت به قتل رسانده اند. با تکمیل تحقیقات درباره این پرونده صبح امروز جلسه محاکمه به ریاست قاضی همت‌یار و با حضور چهار قاضی مستشار در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی سیدرضایی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده فاطمه متهم به مباشرت در قتل گوهر و شرکت در سرقت می باشد. همچنین دختر وی به نام شادی متهم به معاونت در قتل و شرکت در سرقت است.

متهم ردیف اول این پرونده دارای سوابق متعدد کیفری می باشد که با توجه به اعترافات متهمان بازسازی صحنه قتل گزارش پزشکی قانونی و درخواست اولیای دم برای آنها تقاضای مجازات قانونی دارم.

در ادامه نوه های مقتول به عنوان اولیای دم برای قاتل مادربزرگشان تقاضای قصاص کردند.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به فاطمه از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم به قتل نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: اتهام سرقت را قبول دارم، اما اتهام قتل عمد را قبول نمی‌کنم. روز حادثه من و دخترم در حال رفتن به خانه بودیم که زن سالمندی از دخترم خواست برای بردن وسایلش به او کمک کند شادی هم وسایل پیرزن را به داخل خانه اش برد حدود 3 دقیقه مقابل در ایستادم تا او بازگشت بعد هم پیرزن با اصرار از من خواست به خانه اش بروم و بخاطر گرمای هوا آب خنک بنوشم. ابتدا قبول نکردم، اما با اصرارهای پیرزن و شادی به داخل خانه رفتم.

وی ادامه داد: در آنجا شادی نقشه قتل را مطرح کرد به همین خاطر من دهان پیرزن را گرفتم و دخترم النگوهای او را با قیچی برید موقع رفتن برای اینکه مقتول سر و صدا نکند یک روسری را در دهانش قرار داده و مقابل دهان او را بستیم. چهار روز بعد وقتی ماموران ما را دستگیر کردند تازه متوجه قتل شدم.

در ادامه شادی در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام سرقت گفت: من و مادرم هر دو به مواد مخدر اعتیاد داشتیم وقتی وارد خانه پیرزن تنها شدیم در یک لحظه به ذهنم رسید طلاهای او را سرقت کنیم تا بتوانیم با پول آن بدهی های خود را به موادفروشان پرداخت کنیم. من نقشه ای برای قتل نداشتم فقط قصدمان سرقت بود. روز حادثه بخاطر مصرف شیشه هر دو حالت عادی نداشتیم.

قاضی: چگونه شناسایی شدید؟

شادی: همسایه ها ما را در آنجا دیده بودند و با چهره نگاری و به دلیل اینکه مادرم سابقه دار بود، خیلی زود شناسایی و دستگیر شدیم.

وکیل فاطمه در دفاع از موکلش گفت: هر دو متهم زمان این جنایت بخاطر مصرف شیشه حالت عادی نداشتند از اولیای دم می خواهم که موکلم را بخاطر دختر سه ساله اش ببخشد. متهمان نیز در آخرین دفاعیات خود از اولیای دم تقاضای بخشش کردند.

بعد از آخرین دفاعیات متهمان و وکیل فاطمه قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند/مهر