اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل با انگیزه ناموسی!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قتل با انگیزه ناموسی

جام جم آنلاین: دو مرد و یك زن كه با همدستی یكدیگر راننده‌ای را در مشهد كشته بودند، پس از دستگیری و چند روز سكوت سرانجام اعتراف كردند كه به انگیزه ناموسی مرتكب جنایت شده‌اند.

عاملان جنایت، جسد مرد راننده را درون یك چاه در اطراف شهر انداخته بودند كه با حضور كار آگاهان جنایی و آتش‌نشان‌ها در این محل، جسد كشف شد و به پزشكی قانونی انتقال یافت.

رسیدگی به این پرونده پانزدهم مرداد امسال در پی شكایت خانواده‌ای مبنی بر گم شدن پسرشان كه راننده تاكسی بود، در دستور كار كارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

در تحقیق از این خانواده معلوم شد، مرد گمشده به قصد كار از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته است و جستجوی آنها برای یافتن وی بی‌نتیجه مانده و تلفن همراهش نیز خاموش است.

كشف خودروی مرد گمشده در خیابان

در حالی كه كارآگاهان جستجوی گسترده خود را برای یافتن مرد گمشده آغاز كرده بودند، چند روز بعد ماموران انتظامی هنگام گشتزنی متوجه یك خودروی سواری شدند كه در آن باز و بدون سرنشین كنار خیابان رها شده بود.

ماموران با بررسی خودرو متوجه لكه‌های خون روی صندلی‌ها شدند.

بنابراین با استعلام از اداره پلیس راهنمایی و رانندگی معلوم شد خودرو متعلق به مردی است كه چندروز پیش خانواده‌اش گم شدن او را به پلیس خبر داده‌‌اند. با انتقال خودرو به پاركینگ پلیس و شروع تحقیقات، معلوم شد فرد گمشده با یك زن تماس تلفنی داشته است.

ردپای یك زن در پرونده

با مشخص شدن هویت این زن، او به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و با شناسایی خانه‌اش در یكی از محله‌های شهر، ماموران او را همراه مردی كه می‌گفت شوهرش است، دستگیر كردند.

با انتقال این زن و شوهر به پلیس آگاهی مشهد، آنها در بازجویی مقدماتی عنوان كردند با راننده گمشده آشنایی ندارند و از سرنوشت او بی‌خبر هستند.

در پی اظهارات متناقض متهمان، تحقیق در این باره ادامه پیدا كرد تا این‌ كه كارشناسان بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی اطلاعاتی را در اختیار كارآگاهان جنایی قرار دادند كه نشان می‌داد لكه‌های خون به دست آمده در خودرو با گروه خونی مرد گمشده مطابقت دارد.

با به دست آمدن این اطلاعات، فرضیه كارآگاهان جنایی مبنی بر این كه مرد راننده به قتل رسیده است، قوت گرفت.

بنابراین زوج متهم بار دیگر بازجویی شدند و این بار اعتراف كردند مرد راننده را كشته و جسدش را درون چاهی در منطقه گلمكان در حوالی شهر انداختند. اما آنها درباره انگیزه خود از جنایت سكوت كردند.

در پی اعتراف متهمان، كارآگاهان جنایی به محل رها كردن جسد عزیمت كردند، اما به دلیل عمیق بودن چاه از سازمان آتش‌نشانی كمك خواستند، و سرانجام ماموران آتش‌نشانی جسد ملحفه پیچ شده مرد راننده را خارج كردند كه با هماهنگی قضایی به پزشكی قانونی انتقال یافت.

زن و شوهری كه عاملان جنایت بودند دوباره بازجویی شدند تا این كه دو روز پیش اعتراف كردند به انگیزه مسائل ناموسی راننده را كشته‌اند.

پایان ارتباط سیاه

زن متهم با اشاره به نحوه جنایت گفت: مدتی پیش به عنوان مسافر سوار خودروی مقتول شدم. به طور اتفاقی چند بار دیگر او را دیدم و اختلاف با شوهرم باعث شد ارتباطی بین ما شكل گیرد. پس از آن هرازگاهی همدیگر را ملاقات می‌كردیم و ارتباط پنهانی داشتیم.

وی اضافه كرد: وقتی شوهرم پی به این رابطه برد، بشدت كتكم زد و خواست هر طور شده با مرد غریبه قرار ملاقات بگذارم تا او را تنبیه كند. متهم افزود: روز حادثه هنگام ملاقات با مرد راننده، شوهرم همراه مردی كه آشنایمان بود به محل قرار آمد. آنها با او درگیر شدند و وی را با چاقو كشتند.

متهم یادآور شد: با اطمینان از مرگ مرد راننده، جسد او را درون ملحفه قرار داده و به چاه انداختیم. قرار شد راز جنایت میان ما سه نفر پنهان بماند تا پس از مدتی خانه‌مان را تغییر بدهیم و به مكان دیگری برویم؛ اما پلیس دستگیرمان كرد.

در پی اعتراف متهم، شوهرش نیز اعتراف كرد راننده را به انگیزه ناموسی كشته است.

در این مرحله مردی كه با آنها در ارتكاب جنایت، انتقال جسد و انداختن آن به درون چاه همكاری داشت، تحت تعقیب قرار گرفت. در ادامه جستجو، سومین متهم پرونده نیز روز گذشته دستگیر شد و با انتقال این متهم به پلیس آگاهی او در بازجویی به همدستی در جنایت با دو متهم بازداشت شده اعتراف كرد.

بنا بر این گزارش، هر سه متهم از سوی قاضی شاكر روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از متهمان ادامه دارد تا بزودی آنها با انتقال به محل جنایت صحنه حادثه را بازسازی كنند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
قتل ناموسی(بخش1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل فجیع نوزاد دو روزه به خاطر انگیزه ناموسی


9 ماه منتظر ماندم تا بچه به دنیا بیاید. روز دوم تولد نوزاد بود كه آن را برداشتم و در یك چاه انداختم و رویش سنگ ریختم تا مطمئن شوم مرده است.

شرق: مردی كه نوزاد دو روزه‌ای را به قصد انتقام‌گیری به قتل رسانده بود در دادگاه كیفری استان فارس محاكمه می‌شود.

این جنایت دو سال قبل در شهرستان لار استان فارس رخ داد و ماموران وقتی تجسس در این خصوص را در دستور كارشان قرار دادند كه باخبر شدند جنازه پسری تازه متولدشده از اعماق یك چاه بیرون كشیده شده است.

 آنان بعد از رویت جسد كه هنوز بندناف آن بریده نشده بود دریافتند این نوزاد قربانی یك قتل شده است، زیرا جمجمه او متلاشی شده بود و شواهد نشان می‌داد جسمی سخت به سر وی اصابت كرده است.

كارآگاهان بعد از چند روز تحقیقات محلی پدر این نوزاد را شناسایی كردند. او كه ابتدا قصد نداشت حرفی درباره فرزندش بزند و حتی در تلاش بود تا ادعا كند مقتول، پسر او نیست بعد از اینكه دچار عذاب وجدان شد برادرهمسرش را به عنوان قاتل معرفی كرد.


اظهارات این مرد سبب شد متهم كه محمود نام دارد بازداشت شود. او در بازجویی‌ها به ارتكاب قتل اعتراف و انگیزه خود را مسایل ناموسی و انتقام‌جویی عنوان كرد.

 پسر 18 ساله ماجرا را برای كارآگاهان این‌طور شرح داد: «دو سال قبل مردی به اسم ناصر به خواستگاری خواهر بزرگم آمد و خانواده من هم با این ازدواج مخالفتی نكردند. ناصر و خواهرم بدون هیچ مشكلی با هم زندگی می‌كردند تا اینكه كم‌كم به رفتارهای ناصر مشكوك شدیم و فهمیدیم او با خواهر كوچكم به نام منیژه كه مجرد است، رابطه دارد.

 در این‌باره از منیژه پرسیدیم اما او انكار كرد تا اینكه بالاخره شواهد و مدارك بیشتری به دست آمد و ناصر و منیژه مجبور شدند به داشتن رابطه اعتراف كنند و ما متوجه شدیم ناصر، خواهرم را با حرف‌هایش اغفال كرده و فریب داده است.»


متهم به قتل ادامه داد: «آبروی خانوادگی ما در خطر بود و كاری هم از دست‌مان برنمی‌آمد اما اوضاع وقتی وخیم‌تر شد كه فهمیدیم منیژه باردار شده است.

زندگی‌مان در حال نابود شدن بود و راه چاره‌ای هم به فكرمان نمی‌رسید تا اینكه ناصر برای حل كردن مشكل پیشنهادی داد و همه به ناچار قبول كردیم و قرار شد برادر او خواهرم را عقد كند.

 مراسم عقد و عروسی خیلی ساده و صوری برگزار شد اما من هنوز نمی‌توانستم ناصر را ببخشم و دنبال فرصتی بودم تا از او انتقام بگیرم.»


محمود در ادامه اعترافاتش گفت: «9 ماه منتظر ماندم تا بچه به دنیا بیاید. روز دوم تولد نوزاد بود كه آن را برداشتم و در یك چاه انداختم و رویش سنگ ریختم تا مطمئن شوم مرده است. قرار بود در این‌باره هیچ‌كس حرفی نزند و موضوع را با كسی در میان نگذاریم تا آبروریزی راه نیفتد اما جسد پیدا و همه چیز فاش شد.»

متهم به قتل در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه قتل پرداخت و سپس اولیای‌دم مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام كردند شكایتی از محمود ندارند و بدون هیچ قید و شرطی رضایت می‌دهند.

 به این ترتیب قرار مجرمیت و كیفرخواست علیه این مرد صادر شد و او به‌زودی به دلیل جنبه عمومی جرم در دادگاه كیفری استان فارس پای میز محاكمه می‌رود.