اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قانون حذف كنكوردرسالهای 92 تا 93



 

 

 

قانون حذف كنكوردرسالهای 92 تا 93

 

قانون حذف كنكور در سالهای 92 تا 93 اجرا مي‌شود


آنچه از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد جابجایی مراکز پیش‌دانشگاهی مستقل در دبیرستانها است، كه البته مجلس هنوز با اين طرح مخالفت است/هیچ تغییری در این مورد در سالهای 89 و 90 اتفاق نمی‌افتد.

ایلنا: عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در حالي خبر از حذف كنكور در سالهای 92 تا 93 را داد، تا فصل جديدي از ابهامات در اجراي قانون حذف كنكور شروع شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سعدالله نصيري عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد؛ با توجه به تأخیری که در اجرای قانون حذف کنکور اتفاق افتاد اعضای کمیته ماده 4 قانون حذف کنکور تصمیم گرفتند کنکور با 2 تا 3 سال تأخیر حذف شود.
وي افزود: اعضای کمیته ماده 4 کنکور باید جمع‌بندی نهایی جلسه شب گذشته را در مورد حذف کنکور در سال 92 یا 93 به کمیسیون آموزش ارائه کنند تا کمیسیون در صورت لزوم نسبت به اصلاح قانون حذف کنکور اقدام کند و یا اینکه زمان حذف کنکور را در یکی از بندهای برنامه پنجم توسعه ذکر کند.
وي در رابطه با حذف مقط پيش دانشگاهي گفت: پیش‌دانشگاهی حذف نمي‌شود، مسئولین آموزش و پرورش نیز در جلسه‌ای در کمیسیون آموزش عنوان کردند که هیچ تغییری در این مورد در سالهای 89 و 90 اتفاق نمی‌افتد، آنچه از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد جابجایی مراکز پیش‌دانشگاهی مستقل در دبیرستانها است، كه البته مجلس هنوز با اين طرح مخالفت است.

تزريق ابهامات تازه در اجراي قانون حذف كنكور
به گزارش خبرنگار ايلنا، از سال 85 که قانون نحوه ساماندهی پذیرش دانشجو در دانشگاهها تحت عنوان قانون حذف کنکور در مجلس تصویب شد تاکنون اقدام جدی برای اجرای آن صورت نگرفته است از این رو مسئولان دولت و مجلس در سال گذشته تصمیم به تأخیر در اجرای قانون حذف کنکور گرفتند.
براين اساس علیرغم تصویب قانون حذف کنکور سراسری در مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش تا سال گذشته موفق به ایجاد هماهنگی در این راستا و اجرای مقدمات برای حذف کنکور نشدند و وزیر علوم در آبان ماه 88 پیشنهاد به تعویق افتادن سه ساله اجرای قانون حذف کنکور را ارائه داد و همچنین پیشنهاد داد کنکورهای فصلی در هر سال تا زمان اجرای کامل قانون انجام گیرد.
در ادامه و با روی کار آمدن وزیر جدید آموزش و پرورش، همچنین پیشنهادات مطرح شده درباره به تعویق افتادن حذف کنکور، مشکلات و مسائلی که حذف کنکور با آن درگیر بود با حضور نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و مسئولان وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش طی جلسه‌ای بررسی شد.
در این جلسه پیشنهاد وزیر علوم مبنی بر به تأخیر افتادن اجرای قانون حذف کنکور به مدت 3 سال رد شد و کمیسیون آموزش نیز اعلام کرد قانون حذف کنکور تنها با یک سال تأخیر در سال 91 اجرایی می‌شود.
با اين حال رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اواسط سال گذشته زمان حذف کنکور را بین سال‌های 91 تا 93 عنوان کرد.
اظهارات عباسپور در حالي بود كه امروز سعدالله نصيري در گفت‌و‌گو با ايلنا اعلام كرد: قرار بود کنکور ا در تابستان 91 حذف شود اما تصمیم گرفته شد اجرای این قانون به سالهای 92 تا 93 منتقل شود.
پاس‌كاري‌هاي دولت و مجلس و همچنين عدم اعلام زمان قطعي حذف كنكور سال‌هاست كه هزاران نفر از دانش‌آموزان ‌را در دوراهي حذف و يا عدم حذف كنكور سرگردان كرده‌اند و همچنان سرمايه‌هاي كشور در حساس‌ترين سن زندگي خود در تب كنكور مي‌سوزند و مسئولين نيز همچنان در حال تعيين كردن زمان حذف كنكور هستند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعیین تکلیف حذف کنکور 93 تا پیش از برگزاری کنکور 92



تعیین تکلیف حذف کنکور 93 تا پیش از برگزاری کنکور 92

به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نظام سنجش و پذیرش دانشجو هم اکنون در بخش اجرایی کشور در حال بررسی است و تکلیف حذف کنکور در سال 93تا پیش از برگزاری کنکور 92 معلوم می شود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: نظام سنجش و پذیرش دانشجو برای تمام مقاطع تحصیلی هم اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

وی گفت: قانون حذف کنکور در سال 93 هم یکی از مباحثی است که در این نظام مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه خبر خوشی می توان به کنکوریهایی داد که تا دو سال آینده باید خود را برای شرکت در آزمون سراسری آماده کنند، اظهار داشت: فعلاً هیچ خبر خوشی نمی توان داد و باید صبر کرد تا زمانی که این بررسیها به جمع بندی برسد.

زاهدی تاکید کرد: یقیناً تکلیف حذف کنکور سال 93 را تا پیش از برگزاری کنکور 92 مشخص می کنیم تا داوطلبان تکلیفشان برای نحوه پذیرش در دانشگاهها مشخص شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف ماهیت کنکور، اظهار داشت: بحث حذف کنکور نیست و بخشهای رقابتی کنکور به ویژه برای رشته ها و صندلیهای پرمتقاضی حذف نمی شود./مهر