اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قالیباف: هنوز مصلی را تحویل نگرفته‌ایم


شهردار تهران درباره تعیین تکلیف مصلی تهران حضرت امام خمینی (ره) گفت: فعلا مصلی را تحویل نگرفته‌ایم و منتظر هماهنگی‌ها هستیم.

خبرگزاری ایسنا: شهردار تهران درباره تعیین تکلیف مصلی تهران حضرت امام خمینی (ره) گفت: فعلا مصلی را تحویل نگرفته‌ایم و منتظر هماهنگی‌ها هستیم.

محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ فرهنگ قرآنی، شمیم وحی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هنوز مصلی حضرت امام خمینی(ره) به شهرداری تهران واگذار نشده است، افزود: مصلی را تحویل نگرفته‌ایم و منتظر هماهنگی‌ها هستیم.

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان، ماهی که شهروندان در آن بیش از سایر ماه‌ها با قرآن انس دارند و ارتباط برقرار می‌کنند یکی از فعالیت‌های شهرداری تهران که همیشه مورد تاکید بوده است، توجه به ترویج فرهنگ قرآنی بوده است. در سال‌های گذشته اقداماتی انجام شده ولی برای تکمیل این کار نیاز برگزاری نمایشگاه قرآنی پیش از ماه مبارک رمضان تشخیص داده شد و مقدمات این کار آغاز شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه مانند نمایشگاه عطر سیب که هیئات مذهبی و حسینیه‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد، برگزار می‌شود، به طوری که در نمایشگاه عطر سیب امروز بیش از 23 هزار حسینیه و هیئت مذهبی در این بخش مورد حمایت هستند و با شهرداری تهران همکاری می‌کنند.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه کتاب نیز برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان با هدف ترویج فرهنگ کتابخانی برگزار می‌شود. در ادامه همین روند برای قبل از ماه مبارک رمضان نیز برگزاری نمایشگاه قرآنی با همکاری تشکل‌های قرآنی شناخته شده در شهر برگزار خواهد شد.

قالیباف تاکید کرد: در نخستین دوره این نمایشگاه 1430 تشکل قرآنی در شهر تهران شناسایی شدند که در نمایشگاه با شهرداری تهران همکاری خواهند داشت. قطعا این نمایشگاه در سال‌های آینده قبل از شروع ماه مبارک رمضان تشکیل خواهد شد.

وی به همکاری شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قران اشاره کرد و افزود: بی‌تردید اگر فرهنگ قرآنی در جامعه توسعه پیدا کند، می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم. این بهبود زندگی چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی تنها با ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به دستورات قرآن امکان‌پذیر می‌شود، به طوری که موضوعات محیط زیستی از جمله آلودگی هوا نیز با توجه به فرهنگ قرآنی قابل کنترل و حل و فصل خواهد بود.

شهردار تهران ادامه داد: در این نمایشگاه تسهیلاتی را فراهم کردیم که بسته به ظرفیت موسسات رقمی از 700 هزار تومان تا 5 میلیون تومان به موسسات انواع تجهیزات و امکانات در جهت حمایت داده می‌شود. در این روند تاکید ما بر اجرای جلسات قرآنی خانگی بوده است و این تسهیلات نیز براساس تاریخچه‌ای که در برگزاری جلسه قرآنی خانگی بوده است، به موسسات کمک می‌شود و امیدواریم ترویج این جلسات که با موضوعات تفسیر، حفظ و قرائت در سطح شهر برگزار می‌شود بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف درخصوص موازی‌کاری در برگزاری نمایشگاه شمیم وحی و نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز گفت: به هیچ عنوان چنین موازی‌کاری وجود ندارد و در بحث نمایشگاه شمیم وحی با آماده‌سازی و همکاری موسسات قرآنی امکاناتی را در اختیار آنها برای برگزاری کلاس‌های قرآنی قرار می‌دهیم، اما نمایشگاه بین‌المللی قرآن به عرضه محصولات قرآنی می‌پردازد، برهمین اساس موازی‌کاری در برگزاری این دو نمایشگاه وجود نخواهد داشت.

وی درباره مقابله با تبلیغات خیابانی و چسباندن انواع تراکت‌ها در درب منازل و نمای منازل گفت: در سطح محلات، محل‌هایی برای درج تبلیغات در نظر گرفته شده اما متاسفانه این موضوع توسط برخی شرکت‌ها رعایت نمی‌شود و بعضا این تبلیغات درب منازل چسبانده می‌شود که بی‌تردید یکی از بی‌نظمی‌های موجود در شهر است.

شهردار تهران درخصوص قانون مقابله با چنین بی‌نظمی‌هایی تاکید کرد: وقتی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران پیگیر این موضوع می‌شود، متاسفانه جریمه‌ها آنقدر ناچیز است که قطعا تاثیر محسوسی ندارد. در شورای اسلامی شهر تهران این موضوع درج شده و البته بخشی نیز باید در مجلس شورای اسلامی و در حوزه اصلاح قانون انجام شود.

قالیباف تاکید کرد: این موضوع یک نابسامانی است و در این حوزه برای برخورد نیز قانون کمی وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
قالیباف ولحظه تحویل سال 1392-بخش اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قالیباف: مصلی را هنوز به ما تحویل نداده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی ,شهردار تهران

شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت تونل امیرکبیر، واگذاری مصلی و... توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح خط ایستگاه متروی عبدل‌آباد و درجمع خبرنگاران در مورد ادامه ساخت خط 3 مترو که قرار است در صورت همراهی مسئولان شهر اسلامشهر به آنجا برسد، گفت: جلساتی با شهردار و اعضای شورای شهر اسلامشهر برگزار خواهیم کرد تا مترو به این شهر نیز برسد.

وی افزود: این هدیه ماه رمضان شهرداری به مردم جنوب تهران است.

شهردار تهران در مورد سرانجام واگذاری مصلی تهران نیز تصریح کرد: هنوز مصلی را به شهرداری تحویل نداده اند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این واگذاری انجام شود.

قالیباف در مورد عدم کمک دولت به شهرداری در ساخت مترو نیز گفت: براساس قانون دولت 50 درصد در ساخت مترو سهیم است و دولت می‌تواند از محل صرفه‌جویی در سوخت این رقم را تامین کند.

وی در مورد سرانجام تونل امیرکبیر و برخی اظهارات مبنی بر ناکارآمدی این تونل با بیان اینکه خبرنگاران شهری تاریخ شهر هستند، گفت: خواهش می‌کنم خبرنگاران به اسناد و مدارک مراجعه کنند و از مسئولان می‌خواهم این اسناد را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه بروید ببینید که تونل امیرکبیر درچه سالی حفاری شده است، افزود: چند سال قبل از ورود من به شهرداری گود این تونل حفاری شده بود و تاریخ آن مشخص است.

قالیباف با بیان اینکه بحث تونل امیرکبیر از چندین دوره قبل شهرداری وی اتفاق افتاده است، گفت: پس از تصدی من به عنوان شهردار، تصمیم گرفتیم که قبل از شروع پروژه جدید، پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم که تونل امیرکبیر نیز یکی از پروژه‌های نیمه کاره بود.

وی با بیان اینکه گودی حدودا 30 الی 40 متری در منطقه مرکزی شهر رها شده بود، تصریح کرد: بعد از تکمیل تونل، برای آن طرح ترافیکی انتخاب کرده و عنوان شد که اگر اجازه بدهید از این تونل به سمت بازار حرکت کنند، حجم بالایی وارد بازار خواهد شد و به خاطر آلودگی هوا اجازه این کار را ندادیم و این تونل تنها یکطرفه و برای خروج مورد استفاده قرار گرفت.

شهردار تهران افزود: تمامی حرف‌هایی که درباره امیرکبیر زده شده است، اجحاف بوده است.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا