اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاسم خانی: اصطلاح شیک لابی را یاد گرفتم!


علی دارابی از پخش نشدن سریال «پژمان» گفت و اینکه عوامل تولید این مجموعه خودشان خواسته اند که پخش آن را به زمان دیگری موکول کنیم.

تماشا: علی دارابی در نشست خبری روز گذشته اش به طور رسمی برنامه و مجموعه هایی که برای پخش در ایام نوروز انتخاب شدند را معرفی کرد. او در میان حرف هایش از پخش نشدن سریال «پژمان» گفت و اینکه عوامل تولید این مجموعه خودشان خواسته اند که پخش آن را به زمان دیگری موکول کنیم.

 این حرف کمی عجیب به نظر می رسد چرا که از آنجایی که ما از پشت صحنه «پژمان» خبر داشتیم، گروه شبانه روزی مشغول تصویربرداری و نگارش فیلمنامه بودند که آن را به پخ شبرسانند. به همین خاطر با مهراب قاسم خانی یکی از نویسندگان این سریال تماس گرفتیم تا از او درباره کم و کیف ماجرا بپرسیم.

او که معلوم بود از اتفاق رخ داده گله مند است ابتدا گفت: «این چیزها دیگر برای ما عادی شده. از سریال «ساختمان پزشکان» این داستان ها شروع شد که تیزرش پخش شد اما بنا به دلایلی گفتند که کیفیتش پایین است و اجازه پخش ندادند و بعد از مدتی در یک زمان پرت آن را پخش کردند؛ مشابه همان اتفاقی که برای دزد و پلیس افتاد که در بدترین زمان ممکن روی آنتن رفت.» در ادامه سوال های دیگری از قاسم خانی داشته ایم که پاسخ های او را می خوانیم:

چرا این اواخر شما و پیمان قاسم خانی به هر پروژه تلویزیونی می روید دچار حاشیه می شود؟


- این سریال به سفارش خودشان در دست تولید بود و از ابتدا قرار نبود برای عید پخش شود. ما داشتیم به آرامی و با طمانینه برای ساخت پیش می رفتیم که اصرار زیادی از طرف آنها به ما شد که راضی مان کنند تا سریال را برای پخش در نوروز برسانیم. در نهایت ما با انرژی بیشتری کار را جلو بردیم و بچه ها از 5 صبح تا 2 شب کار می کردند که این اتفاق بیفتد اما حالا شنیدم خود آقای دارابی گفته اند که ما نخواستیم سریال در نوروز پخش شود.

چرا باید مدیران صدا و سیما به عنوان یک سازمان معتبر با گفتن دروغ این شکلی خودشان را زیر سوال ببرند، چون دیر یا زود این موضوع قطعا از طرف شما تکذیب می شد.

- به نظرم زدن این حرف ها که حقیقتی پشتش نیست آسان شده چون آدم ها با این کار از زیر بار مسئولیت و پاسخگویی فرار می کنند. با این حرف که ما خودمان خواستیم که این اتفاق بیفتد دیگر کسی از آنها انتظار پاسخگویی ندارد، در نتیجه صورت مسئله پاک می شود.

قصد ندارید به خاطر این ناملایمتی ها مدتی با تلویزیون قهر کنید؟

- من شخصا تلویزیون را خانه خودم می دانم و اگر در مقاطعی غر زدم به این خاطر است که خودم را صاحبخانه تصور می کنم. خیلی از همین آدم ها بعد از من به تلویزیون آمده اند بنابراین من این مجوز را دارم که حرف بزنم و گاهی اعتراض کنم. من همیشه سعی کرده ام کار سالم انجام دهم و اینکه می بینیم کار خوب ساختن راه اینقدر سختی دارد برایم دوست داشتنی نیست. برای همین احساس خستگی می کنم؛ شاید بعد از این اتفاق مدتی به خودم مرخصی بدهم و در تلویزیون کار نکنم.

مثل خیلی از طنازهای تلویزیون که اغلب به سمت شبکه نمایش خانگی رفتند.

- اوایل تصور می کردم اینکه خیلی از این دوستان که در تلویزیون نماندندو در شکبه نمایش خانگی کار می کنند هم پول بیشتری می گیرند و هم ممیزی کمتری روی کارشان است کار اشتباهی می کنند. تعصب خاصی روی تلویزیون داشتم و حتی 4-3 سال پیش که من جزو اولین نفراتی بودم که پیشنهاد کار در شبکه نمایش خانگی را داشتم نپذیرفتم و در تلویزیون ماندم. حالا دارم فکر می کنم که شاید اشتباه کردم. در جایی ماندم که قدر آدم را نمی دانند؛ این پاسخ درستی به کسی مثل من یا سروش صحت نیست که برای تلویزیون زحمت کشیدیم و با این شرایط داریم کار می کنیم و مهمتر از همه، کار سالم تحویل می دهیم.

به شما نگفتند مهمترین دلیل برای اینکه «پژمان» مناسب نوروز نیست چه بود؟

- گفتند این سریال موضع انتقادی دارد ولی واقعا اینطور نیست. من به عنوان نویسنده کار، این موضوع را رد می کنم. خود پژمان جمشیدی در سریال حضور دارد و با محوریت او داستان را پیش می بریم. نه موضع انتقادی به فوتبال داریم و نه آدم های شبیه پژمان. ما حتی یک پلان فوتبالی در کار نگذاشتیم و به هیچ جنبه انتقادی فکر نکردیم.

فکر نمی کنید کسی در سازمان، زیرآب سریال و گروه را زده؟

- این روزها من اصطلاح شیک «لابی کردن» را یاد گرفته ام و فکر می کنم واژه شیک تری هم هست. جدا از شوخی من حس زیرآب زدن نسبت به این اتفاق ندارم اما فکر می کنم که مدیران اعتماد سابق را نسبت به ما از دست داده اند و این واقعا ناراحت کننده است.


ویدیو مرتبط :
مهراب قاسم خانی: خیلی جلوی خودم را گرفتم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دورهمی زنان شکسپیر با پیمان قاسم‌خانی / وقتی بهنوش بختیاری یاد یک تئاتر می‌افتد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بهنوش بختیاری، بازیگر، عکسی یادگاری از عوامل نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» با حضور پیمان قاسم‌خانی را منتشر کرد.

بهنوش بختیاری در توضیح عکس نوشت: «رفقای من..بی تکلف و بی ریا..روزهای خوش تابستانی..تمرین نمایش دورهمی زنان شکسپیر..به کارگردانی بهاره رهنمای گل..نقش کلئوپاترا رو بازی میکردم..جای سحردولتشاهی درین عکس خالیه نقش اوفلیا رو بازی میکرد..بهترین روزای عمرم بود.»

 

نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» نگاهی آزاد به نمایشنامه «شکسپیر و زنان عاشق» نوشته چارلز جورج دارد که ترجمه آن را مریم منظمی انجام داده است و مشاور متن این نمایش پیمان قاسم خانی است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

شکسیپیر به کارگردانی بهاره رهنما با بازیگری مهناز افشار، نسیم ادبی ، سحر دولتشاهی ، بهنوش بختیاری ، کمند امیر سلیمانی و بهاره رهنما تابستان سال گذشته در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

 

اخبار فرهنگی و هنری - خبرآنلاین