اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل کپنهاگ کشته شد


پلیس کپنهاگ اعلام کرد مردی که بامداد امروز (یکشنبه) با شلیک گلوله یک افسر پلیس کشته شد، مسبب دو حمله تروریستی دو روز اخیر در این شهر بوده است.

خبرگزاری ایرنا: پلیس کپنهاگ اعلام کرد مردی که بامداد امروز (یکشنبه) با شلیک گلوله یک افسر پلیس کشته شد، مسبب دو حمله تروریستی دو روز اخیر در این شهر بوده است.

پلیس این شهر اعلام کرده است که تصاویر ویدئویی دوربین های مخفی نشان می دهد این مرد که به سوی نیروهای پلیس در منطقه 'نوربرو' تیراندازی کرده و به دلیل تیراندازی متقابل نیروهای پلیس کشته شد، عامل هر دو حمله تروریستی بوده است و هنوز از هویت این فرد اطلاعی در دست نیست.

نوربرو منطقه ای مهاجرنشین در کپنهاگ است که حدود 5 کیلومتر با کنیسه اصلی این شهر و محل تیراندازی دوم فاصله دارد.

اولین حمله در نشستی درباره آزادی بیان در کپنهاگ روی داد که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه پلیس منجر شد. قربانی این حمله یک مرد 40 ساله بود.

'فرانسوا زیمره' سفیر فرانسه در دانمارک که در این نشست حضور داشت، گفت: آنها از بیرون ما را به گلوله بستند، انگیزه شان مثل حمله به نشریه 'شارلی ابدو' بود با این تفاوت که نتوانستند وارد شوند.

حمله دوم بامداد یکشنبه مقابله کنیسه اصلی کپنهاگ روی داد که در این حمله نیز یک نفر کشته شد.

'توربن موئلگارد جنسن' بازپرس ارشد پلیس کپنهاگ در نشست خبری گفت: باور داریم یک نفر عامل هر دو حمله تروریستی بوده است. فردی که توسط نیروهای پلیس مقر 'نوربرو' کشته شد، همان فردی است که دو حمله تروریستی را انجام داده است.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: توهین به پیامبر اسلام این بار در دانمارک حادثه ساز شد. پلیس دانمارک هدف حمله شنبه به یک مرکز تحقیقاتی را حمله به سخنران اصلی نشست 'لارس ویلکس' کاریکاتوریست سوئدی دانست که کاریکارتورهای توهین آمیز وی در یک نشریه دانمارکی علیه مقدسات اسلام در سال 2007 به اعتراضات سراسری در جهان اسلام منجر شد.

بنابر این گزارش، حمله روز شنبه در پایتخت دانمارک این کشور را به حالت آماده باش کامل درآورده است. دانمارک 10 سال پیش به سبب انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام در یکی از نشریات آن کشور مورد غضب مسلمانان قرار گرفت و مسلمانان در تظاهرات خودجوش علیه کفرگویی غربی ها در کشورهای مختلف دست به تظاهرات زدند. در این تظاهرات که چندماهی ادامه داشت نزدیک به 30 نفر جان باختند.

برخی از منتقدان مسلمان و جامعه غربی بیان آمیخته به توهین و هتک حرمت افراد و مقدسات را در جوامع غربی افسارگسیخته توصیف کرده و اعلام می کنند که این موضوع راه را برای کسانی که باورهای مذهبی را به سخره می گیرند برای اهانت به رهبران ادیان مختلف باز می گذارد.


ویدیو مرتبط :
کشته شدن انسان توسط کوسه قاتل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل فراری کشته شد



اخبار ,اخبار حوادث ,قاتل فراری

 

اخبار حوادث - قاتل فراری کشته شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان، از هلاکت فرد مسلحی که به اتهام قتل و سرقت مسلحانه مورد تعقیب بود، در یک درگیری پنج ساعته با ماموران پلیس کاشان خبر داد.

سردارعبدالرضا آقاخانی افزود: ماموران فرماندهی انتظامی کاشان در یک عملیات پلیسی مخفیگاه این شرور مسلح را در یکی از شهرک های اقماری این شهرستان ردیابی کردند و صبح امروز با هماهنگی مقام قضایی به منظور دستگیری وی وارد عمل شدند.

وی گفت: با توجه به تسلیم نشدن متهم، مقاومت در برابر ماموران و تیراندازی مداوم او از داخل منزل، تیمی ویژه از یگان های تخصصی پلیس استان به محل اعزام شدند و در نهایت در درگیری پنج ساعته، متهم به هلاکت رسید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو قبضه سلاح کلاشینکف به همراه 235 عدد فشنگ جنگی کشف شد.

وی گفت: متهم جوانی 25 ساله بود که در 12 تیر سال 90 در یک درگیری خانوادگی جوان 24 ساله ای را در شهر اهواز با سلاح کلاشینکف به قتل رسانده و سابقه چند فقره سرقت مسلحانه در اهواز نیز در پرونده اش ثبت شده است.
اخبار حوادث - ایرنا