اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل فریب خورده به چوبه دار نزدیك شد



 

قاتل فریب خورده به چوبه دار نزدیك شد

 

حكم قصاص مردی كه مدعی بود مقتول، او را با تأسیس فرقه ساختگی فریب داده است، در دیوان عالی كشور تأیید شد.

شامگاه ۳ مرداد ۸۷، مأموران كلانتری ۱۶۱ ابوذر از وقوع یك فقره درگیری خونین در یكی از خانه های مسكونی این منطقه باخبر شدند.

مأموران با حضور در صحنه متوجه شدند مردی ۵۰ ساله و یك مرد حدوداً ۴۲ ساله بر اثر اصابت ضربات متعدد قمه مجروح شده اند كه مرد ۵۰ ساله به قتل رسیده و فرد دیگر به بیمارستان منتقل شده است.

۲ روز بعد از قتل، متهم به قتل به نام امیر به پلیس آگاهی مراجعه كرد و مدعی شد بر اثر اختلافات مالی اقدام به این كار كرده و مقتول را كشته است.

تحقیقات نشان داد قاتل و مقتول از سالیان قبل بر سر مسائل مالی با یكدیگر درگیری داشته اند.

با اعتراف متهم، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع داده شد.

صبح روز ۳ مرداد امسال، جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد. روشن، نماینده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده مانند، شكایت اولیای دم، شكایت دوست مقتول، نظریه پزشكی قانونی، اعترافات متهم و گزارش مرجع انتظامی، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد.

در ادامه جلسه، اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و با اعلام شكایت مجدد از متهم، خواسته خود را قصاص وی عنوان كردند.

یكی از دوستان مقتول كه در محل درگیری حاضر بود و توسط متهم، به شدت مجروح شده بود، گفت: متهم از صبح روز حادثه در خانه مقتول بود و بعد از ناهار از آنجا خارج شد.

بعد ازظهر دوباره به خانه برگشت و زمانی كه مقتول وارد خانه شد بدون درنگ و با بیان اینكه به آخر خط رسیدیم، به مقتول حمله كرد. مرا هم به شدت زخمی كرد تا شاهدی برای قتل باقی نماند.

بعد از اظهارات شاكی، متهم در جایگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام قتل، ادعاهای جدیدی در رابطه با مقتول عنوان كرد كه در تمام مراحل تحقیقات و بازپرسی هیچ حرفی از آن نزده بود.

متهم درباره نحوه آشنایی با مقتول گفت: سال ۸۰، با مقتول در محل كارم آشنا شدم. او مرا به شركت در یك مراسم دعوت كرد كه او و اعضای هیئت مدیره برپا كرده بودند.

او مدعی بود به همراه ۱۲ نفر، شركتی ساختمانی را با عنوان «یاران۶۶» تأسیس كردند كه مقداری از درآمد آن را به بیماران كلیوی اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: وقتی وارد آن مجموعه شدم، متوجه شدم كه آنها فرقه ای با همان عنوان «یاران۶۶» به راه انداخته اند.

مقتول مدعی بود كه چشم بصیرت دارد و قادر به سیر و سلوك معنوی است. ۶۶، نام خدا بر اساس حروف ابجد است و اعتقاد داشتیم كه با خدا شراكت داریم.

متهم افزود: با تلقین مقتول مبنی بر اینكه مستجاب الدعوهٔ است و به اسرار غیب آشناست، همه اطرافیان در كنار مدیرعاملی شركت، او را به عنوان مراد خود پذیرفته بودند و دستورات او را بدون هیچ واكنشی اطاعت می كردیم. ما واقعا شیفته او شده بودیم.

وی با بیان اینكه سرانجام متوجه شدم كه فریب او را خوردم، گفت: برای دریافت طلب ۵۰۰ میلیون تومانی خود به خانه او رفتم كه آنجا با هم درگیر شدیم و من او را به قتل رساندم.

قاضی عزیزمحمدی بعد از اظهارات متهم، ختم جلسه را اعلام كرد و به همراه مستشاران دادگاه برای صدور حكم وارد شور شدند.

در نهایت قضات دادگاه، متهم را به خاطر قتل عمد به قصاص و به دلیل جرح عمدی دوست مقتول، به ۵ سال حبس و پرداخت دیه محكوم كردند.

پرونده برای تأید حكم به شعبه ۱۵ دیوان عالی كشور ارجاع داده شد كه قضات این شعبه بعد از بررسی پرونده، حكم دادگاه بدوی در خصوص متهم را تأیید كردند.... / گزارش : خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عروس فراری به چوبه دار نزدیك شد



 

عروس فراری به چوبه دار نزدیك شد

 

حكم قصاص زن جوانی كه شوهرش را به قتل رسانده بود، در دیوان عالی كشور، تأیید شد.روز ۲۲ فروردین سال گذشته، مأموران پلیس شهرستان ورامین، از وقوع یك فقره درگیری منجر به قتل در یكی از خیابان های اصلی این شهرستان باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند كه مرد جوانی به نام قاسم، بر اثر اصابت یك ضربه چاقو به سینه اش به قتل رسیده است و شاهدان حادثه همسر مقتول را به عنوان ضارب معرفی كردند.

تحقیقات برای شناسایی همسر مقتول به نام سحر آغاز شد ولی وی بعد از قتل متواری شد تا اینكه ۱۵ روز بعد از قتل خود را به پلیس آگاهی معرفی كرد.

بعد از اعتراف به قتل توسط متهم، قرار مجرمیت وی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده روز ۲۰ اردیبهشت امسال در شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد. ذبیح زاده، نماینده دادستان با بیان اینكه طبق مدارك موجود درپرونده مانند، شكایت اولیای دم، گزارش مرجع انتظامی، نظریه پزشكی قانونی و اعتراف متهم، بزه انتسابی به متهم محرز است، وخاستار مجازات وی شد.

در ادامه جلسه، اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و با اعلام شكایت مجدد از متهم، درخواست خود را قصاص عروسشان عنوان كردند.

بعد از اظهارات اولیای دم، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینكه اتهام قتل عمد را قبول ندارد گفت: ۳ روز قبل از قتل، من و همسرم برای مطالبه مهریه از سوی من، به شورای حل اختلاف رفته بودیم. بعد از جلسه دادگاه شوهرم به من حمله كرد و مرا كتك زد.

وی ادامه داد: به خاطر بیكاری شوهرم درخواست طلاق داده بودم و برای تشكیل پرونده نیاز به كپی شناسنامه شوهرم داشتم.

روز حادثه با او تماس گرفتم كه به من گفت به قهوه خانه بیا. به قهوه خانه رسیدم و از مردی كه مقابل در بودم خواستم شوهرم را صدا كند.

وی افزود: شوهرم مقابل در قهوه خانه آمد و به محض اینكه من را دید شروع به فحاشی كرد و با چاقویی كه همیشه همراهش بود من را تهدید كرد و ۲ سیلی به من زد.من هم چاقویی را كه همیشه با خود حمل می كردم از جیبم درآوردم و یك ضربه به سینه او زدم و فرار كردم.

سحر گفت: بعد از اینكه از قتل شوهرم باخبر شدم، به همدان گریختم اما ۱۵ روز بعد به خاطر عذاب وجدان مجبور شدم خودم را معرفی كنم.

قاضی تردست، ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص محكوم كرد.

پرونده به شعبه ۱۵ دیوان عالی كشور ارجاع داده شد كه قضات این شعبه بعد از بررسی پرونده، حكم دادگاه بدوی را تأیید كردند.... / خبرگزارى فارس