اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل فراری در تهران سرقت می‌کرد



اخبار حوادث - قاتل فراری در تهران سرقت می‌کرد

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی مردی که ۱۰‌ماه قبل در جریان یک درگیری در رامسر، جوانی را با ضربه داس به قتل رسانده بود به دستگیری وی در تهران منجر شد.

این مرد بعد از فرار به تهران به عضویت باند سرقت لوازم خودرو درآمده بود.روز 4دی‌ماه سال گذشته به مأموران پلیس آگاهی رامسر خبر رسید كه در جریان یك تصادف رانندگی بین 2 خودروی پژو و پراید، طرفین تصادف با یكدیگر درگیر شده‌اند و یكی از آنها جان باخته است. اطلاعات اولیه نشان می‌داد در جریان این درگیری مرگبار یكی از سرنشینان خودروی پژو با استفاده از داس این جنایت را مرتكب شده و پس از به قتل رساندن یكی از سرنشینان خودروی پراید از آنجا گریخته است.

هرچند مأموران تلاش كردند تا ردی از قاتل فراری به‌دست بیاورند اما او گریخته بود و معلوم نبود كجا مخفی شده است. با وجود این، تحقیقات پلیس ادامه یافت تا اینكه چندی قبل كارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند كه نشان می‌داد متهم به تهران گریخته و همراه همسرش به‌طور مخفیانه زندگی می‌كند.

از طرفی اطلاعات به‌دست آمده حاكی از آن بود كه متهم در تهران به عضویت یك باند سرقت درآمده و با همدستی چند سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودروها را سرقت می‌كند. به این ترتیب پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و به دستور شهریاری، سرپرست دادسرا، افسران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری قاتل فراری به تكاپو افتادند. تجسس‌ها نشان می‌داد متهم به قتل به نام مرتضی- 29ساله- همراه همسرش به نام افسر در خانه‌ای در خیابان 17شهریور پنهان شده‌اند. این محل به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفته شد و وقتی مأموران اطمینان یافتند كه قاتل فراری در آنجا حضور دارد، ظهر روز دوشنبه در جریان عملیاتی ضربتی وارد آنجا شدند و مرتضی و همسرش را دستگیر كردند.

وقتی مرتضی به پلیس آگاهی منتقل شد در همان بازجویی‌های اولیه اتهام قتل را پذیرفت و در اعترافاتش گفت: روز حادثه همراه همسرم و زن و شوهری به نام‌های یاسر و ‌رؤیا كه همسایه‌مان بودند سوار بر خودروی پژوی آنها برای تفریح از شهر خارج شدیم. همه‌‌چیز خوب بود تا اینكه در جاده با یك دستگاه خودروی پراید كه 3سرنشین مرد داشت تصادف كردیم و با آنان درگیر شدیم اما چون راه بند آمده بود درگیری تمام شد و هر كدام به مسیرمان ادامه دادیم و درگیری به‌طور موقت پایان یافت تا اینكه در ادامه مسیر راننده همان پراید مدام جلوی خودروی ما می‌پیچید و حركات نمایشی انجام می‌داد.

او حتی راه ما را بسته بود. این در حالی بود كه‌رؤیا مدام من و یاسر را تحریك می‌كرد كه باید با آنها درگیر شوید و آنها را تنبیه كنید. او می‌گفت كه ما عرضه نداریم كه با آنها درگیر شویم و به همین دلیل این بار یاسر راه آنها را سد كرد و در ادامه دونفری پیاده و با آنها درگیر شدیم. در این بین من یك داس كشاورزی از زیر صندلی خودرو برداشتم و با آن ضربه‌ای به پهلوی راننده زدم و بعد از آن 4نفری از آنجا فرار كردیم. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال اعترافات متهم، وی و همسرش در اختیار پلیس آگاهی رامسر قرار گرفتند. 

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری قاتل فراری جنوب تهران در درگیری تن به تن با ریی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت محموله‌های جاده‌ای با سوء استفاده از غفلت رانندگان/ دزدان فراری تهران اعضای باند سرقت




 اخبار حوادث  - سرقت محموله‌های جاده‌ای با سوء استفاده از غفلت رانندگان/ دزدان فراری تهران اعضای باند سرقت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان و دبیر قرارگاه مبارزه با سرقت از انهدام ۲ باند سارقین محموله جاده‌ای در شهرستان خرم آباد خبر داد.

سرهنگ قدرت الله دالوند رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت:با توجه به اخبار و اطلاعات و پرونده‌های واصله مبنی بر وقوع سرقت‌های محموله‌ای در استان لرستان – اراک – همدان – قم و اینکه سارقین اغلب شب‌ها با استفاده از غفلت رانندگان عبوری که اکثرآ در حال استراحت در اطراف جاده بوده‌اند اقدام به سرقت از بار کامیون‌ها می‌نموده‌اند، مراتب به صورت خاص در دستور کار اداره عملیات ویژه قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ دستور قضایی و اقدامات پلیسی در ‌‌نهایت سارقین و محل سکونت آنان را شناسایی و با استفاده از نیروی کافی تعداد ۴ نفر سارق محموله جاده ای دستگیر شدند که در بازجویی‌های مقدماتی مامورین پی به وجود یک باند دیگر بردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان تصریح کرد: به دنبال اعترافات سارقین دستگیر شده مجددا تعداد ۴ نفر دیگر در قالب یک باند دستگیر و در بازرسی از منزل انان تعداد ۵۲ کارتن تنباکو میوه‌ای که در شهرستان اراک به سرقت رفته‌اند و همچنین در بازرسی از منازل آنان تعدادی اقلام از قبیل گز- کفش – کارت شارژ- نمک – زله میوه‌ای – سینگ دستشویی و....کشف گردید.

سرهنگ دالوند اظهار داشت: سارقین دستگیر شده کمتر از ۳۰ ساله و سابقه دار بودند و تاکنون به ۲۰ فقره سرقت محموله جاده‌ای اعتراف نموده‌اند که دو نفر از آنان به اتهام کیف قاپی تحت تعقیب مراجع قضایی تهران می‌باشند و همچنین از متهمین دستگیر شده تعداد سه دستگاه خودرو پژو که دارای پلاک کشویی توقیف و همچنین تعدادی پلاک جعلی نیز کشف گردید.

این مقام مسئول انتظامی هشدار داد: از رانندگان جاده‌ای تقاضا می‌شود اگر قصد توقف دارید لازم است از مکانهایی که دارای نگهبان هستند استفاده کنید و در زمان جابجایی بار در مسیر‌های طولانی سعی نمائید با رانندگان آشنا همسفر و در زمان استراحت به صورت گروهی در مکان مناسب توقف نمائید.

 

 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران