اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل سریالی ورامین امروز اعدام می‌شوند



 

 

صبح امروز ۳ تبهكار به اتهام قتل سریالی ۷ زن و آزار و اذیت ۱۲ زن و دختر در محوطه زندان خورین پای چوبه دار می‌روند.



پرونده اتهامی این سه متهم هنگامی در دستور كار ماموران پلیس آگاهی ورامین قرار گرفت كه در یكی از روزهای پاییز سال ۸۴ ماموران انتظامی ورامین از پیدا شدن جسد زن جوانی در كانال آب منطقه قیامدشت اطلاع یافتند.



چندماه پس از كشف این جسد، چند جسد دیگر از زنان و دختران نیز كه به یك شیوه به قتل رسیده بودند در كانال آب پیدا شد و فرضیه قتل‌های سریالی در این جنایت‌ها قوت گرفت و به دستور دادستان ورامین، یك تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی تحقیق در این زمینه را آغاز كردند.

 


● شكایت‌های متعدد


این گزارش حاكی است، نتایج بررسی‌ها و تحقیقات میدانی نشان می‌داد قربانیان كه تعدادشان به ۱۲ نفر رسیده بود، پس از سوار شدن به خودروی مسافربر از سوی سرنشینان خودرو، اموالشان سرقت شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و پس از قتل، اجسادشان در اطراف ورامین رها شده است.



در حالی كه تحقیقات گسترده برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان جنایت ادامه داشت، چندین زن و دختر جوان با ارائه شكایتی در دادسرای ورامین عنوان كردند، پس از سوار شدن به یك خودروی عبوری از سوی سرنشینان خودرو مورد حمله قرار گرفته و با انتقال به یك دامداری در حاشیه شهر، در این محل توسط ۴ نفر از جمله نگهبان دامداری كه یك تبعه افغان است، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.



با جمع‌بندی اطلاعات ارائه شده از سوی شاكیان و چهره‌نگاری در پلیس آگاهی، ماموران ردپای یك متهم سابقه‌دار به نام علیرضا را در این جنایت‌ها شناسایی كردند و با تحقیقات نامحسوس به این نتیجه رسیدند كه علیرضا همراه ۲ برادر خود به نام‌های امیر و حمیدرضا پس از ربودن زنان و دختران، آنها را به یك دامداری منتقل می‌كنند.



با گزارش موضوع به دادستان ورامین، قاضی پرونده دستور قضایی در این ارتباط را صادر كرد و ۴ متهم پرونده در اقدامی ضربتی دستگیر شدند.



با تحقیق از متهمان و اعتراف آنها به ربودن زنان و دختران، مشخص شد علیرضا به عنوان برادر بزرگ‌تر در این جنایت‌ها نقش اصلی را به عهده داشته است كه پس از بازسازی صحنه جنایت‌ها و مواجهه حضوری، پرونده اتهامی ۴ متهم با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد و قاضی شعبه ۷۱ دادگاه كیفری و ۴ مستشار، علیرضا متهم ردیف اول را به ۷ بار قصاص و یك بار اعدام، ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم كردند و متهم ردیف دوم (امیر) نیز به یك بار اعدام و ۲۰ سال زندان، و متهم ردیف سوم به نام دولت‌خان كه تابعیت افغانی دارد نیز به مجازات اعدام محكوم و چهارمین عضو باند نیز به زندان محكوم شد.

 


● اجرای حكم، صبح امروز


با صدور این احكام و تایید آن در دیوان عالی كشور و ارسال پرونده به شعبه اجرای احكام دادسرای جنایی تهران، روز گذشته دادیار اجرای احكام دادسرای جنایی تهران با احضار ۲ محكوم به اعدام از زندان، آخرین مراحل مربوط به اجرای حكم را بررسی كرد.



فخرالدین جعفرزاده، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی در ارتباط با اجرای حكم محكومان به «جام‌جم» گفت: با توجه به محكومیت قطعی محكومان، حكم مجازات ۳ متهم در ساعات اولیه صبح دوشنبه در محوطه زندان خورین اجرا می‌شود تا مجازات آنها درس عبرتی برای متجاوزان به حقوق مردم باشد.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اعدام قاتل سریالی زن ها در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰ بار اعدام برای قاتلان سریالی ورامین



شمارش معكوس برای مجازات مرگ ۳ متجاوز كه مرتكب ۷ فقره قتل سریالی زنان و ۱۲ فقره آزار و اذیت شیطانی در ورامین شده‌اند، در دادسرای جنایی تهران آغاز شد.



راز جنایت‌های شیطانی اعضای این باند كه متشكل از ۳ برادر و یك فرد افغانی است، هنگامی فاش شد كه پاییز سال ۸۴ ماموران انتظامی ورامین از پیدا شدن جسد زن جوانی در كانال آب در منطقه قیامدشت اطلاع یافتند. ماموران با عزیمت به محل، متوجه شدند مقتول زن جوانی به هویت اكرم است كه قربانی یك جنایت مرموز شده است.



با دستور قضایی مبنی بر انتقال جسد به پزشكی قانونی، تحقیقات ماموران پلیس آگاهی ورامین در این ارتباط آغاز شد و به فاصله چند ماه، ماموران در جریان قتل ۶ زن و دختر دیگر قرار گرفتند كه پس از سرقت زیورآلات و اموال، اجسادشان در كانال‌های آب اطراف ورامین رها شده بود.


این گزارش حاكی است، در تحقیقات اولیه مشخص شد این جنایت‌ها به صورت سریالی انجام می‌شود و فرضیه‌های پلیس نشان می‌داد قربانیان پس از سوار شدن به یك خودرو، از سوی سرنشینان آن مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیده‌اند.

 



● شكایت‌های دیگر



در حالی كه جستجوی گسترده برای دستگیری عامل یا عاملان این جنایت‌ها ادامه داشت، تعدادی زن و دختر با حضور در دادسرا با ارائه شكایتی عنوان كردند پس از سوار شدن به یك خودروی پیكان از سوی ۳ سرنشین آن مورد آزار و اذیت قرار گرفته و پس از سرقت اموالشان، در بیابان‌های اطراف رها شده‌اند.



در پی این شكایت‌ها و چهره‌نگاری از سرنشینان خودروها، ماموران ردپای ۳ برادر شرور و سابقه‌دار به نام‌های علیرضا، امیر و حمیدرضا را در قتل‌های سریالی شناسایی و با دستور دادستان ورامین و قاضی پرونده‌ها، آنها را در اقدامی ضربتی دستگیر كردند.



۳ برادر متهم در تحقیقات منكر جنایت و آزار و اذیت زنان و دختران شدند، اما در بازرسی از محل سكونت آنها مقادیری اموال قربانیان كشف و ضبط شد.

 


● اعتراف



سه متهم اعتراف كردند، چندی پیش به بهانه حمل مسافر، زنان و دخترانی را كه طلا به همراه داشتند شناسایی كرده و بعد از كشاندن آنها به یك دامداری، با همدستی سرایدار این محل كه جوانی به نام دولت خان و از تبعه افغانستان است، آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و در صورت مقاومت به قتل می‌رساندیم كه در این جنایت‌ها، علیرضا برادر بزرگ‌تر نقش اصلی را داشت.



در پی این اعترافات، سرایدار متهم نیز دستگیر شد و پرونده متهمان پس از بازسازی صحنه قتل۷ زن و دختر، با صدور كیفرخواست به شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد.



با محاكمه متهمان، مشخص شد علیرضا (سركرده باند)‌ پس از جدایی همسرش تصمیم گرفته از زنان و دختران انتقام بگیرد.

 

با دفاعیات متهمان و شكایت ۱۲ شاكی پرونده در دادگاه كیفری استان تهران، قاضی و ۴ مستشار رای قانونی خود را در این ارتباط صادر كردند و متهم ردیف اول (علیرضا)‌ به اتهام قتل ۷ زن و دختر، آدم‌ربایی، سرقت و تجاوز به عنف به ۷ بار قصاص، یك بار اعدام، ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شد.



متهم ردیف دوم (امیر) به اتهام مباشرت در آدم‌ربایی و تجاوز به عنف و سرقت به یك بار اعدام و ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شد و متهم ردیف سوم(دولت‌خان) كه از اتباع افغانستان است نیز به اعدام محكوم شد.



قضات رسیدگی‌كننده به این پرونده برای دیگر متهم پرونده (حمیدرضا) به دلیل نقشی كه در جرایم دیگر برادران خود داشت، مجازات زندان در نظر گرفته است.

 



● پرونده در دادسرای جنایی


قاضی فخرالدین جعفرزاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران روز گذشته با اشاره به پرونده اتهامی اعضای این باند گفت: پس از صدور حكم قضایی و تایید آن در دیوان عالی كشور، پرونده برای اجرا به شعبه اجرای احكام دادسرای جنایی تهران ارسال شده است و ۳ متهم پرونده علیرضا، امیر و دولت صبح چهارشنبه هفته آینده به دلیل جرایم ارتكابی، مجازات خواهند شد.