اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قائم مقام وزیر کار: مسئولان دولتی در بیکاری فارغ‌التحصیلان مقصرند



بیکاری فارغ‌التحصیلان ,آخرین اخبار سیاسی

قائم مقام وزیر کار: مسئولان دولتی در بیکاری فارغ‌التحصیلان مقصرند

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مسئولان دولتی در وضعیتی که در حال حاضر فارغ‌التحصیلان به لحاظ اشتغال دارند، مقصر هستند.

محمد سنجری امشب در همایش توانمند‌سازی دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اشتغال دانش‌آموختگان که در واقع سرمایه‌های انسانی مملکت هستند باید با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود.

وی با اظهار ناراحتی از اینکه نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان حدود 20 درصد است، تصریح کرد: آسیب‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که در این زمینه وجود دارد، نبود تناسب بین بازار کار با رشته‌های دانشگاهی است.

سنجری با بیان اینکه یکی از آسیب‌های دیگر در این زمینه فقدان مهارت فارغ‌التحصیلان است، تأکید کرد: در حالی که مهارت نیاز اصلی بازار کار امروز است، 39 درصد از فارغ‌التحصیلان در کشور فاقد مهارت‌های لازم هستند.

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد:‌ باید در کنار آموزش‌های تئوری از امکانات فنی‌وحرفه‌ای استفاده کرد و همزمان مهارت‌آموزی را نیز در دستور کار دانشگاه‌ها قرار داد.

سنجری با اشاره به دیگر آسیب‌ها در زمینه بیکاری فارغ‌التحصیلان خاطرنشان کرد: فرهنگ اشتباه کار یکی از چالش‌های اصلی امروز در بالا رفتن نرخ بیکاری است. مردم باید متوجه باشند که دولت دیگر در زمینه ایجاد اشتغال اقدامی انجام نمی‌دهد، لذا باید فرهنگی که به دنبال کار اداری است را کنار بگذارند زیرا این روند امروز در ایران منسوخ است.

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تنها راه نجات از این وضعیت اقتصادی را رشد بهره‌وری کارآفرینی دانست و ادامه داد: اگر فارغ‌التحصیلان در صنعت و تولید شروع به کار کنند بهره‌وری بالا رفته و یکی از چالش‌های اساسی در صنعت حل می‌شود.

سنجری با بیان اینکه بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد باید در کنار بخش خصوصی حضور داشته باشد، تأکید کرد: اولویت در تعاونی‌ها نیز باید برای تعاونی‌های دانش‌بنیان باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی حدود یک میلیون نفر دانش‌آموخته وجود دارد، اذعان کرد: این میزان دانش‌آموخته بهترین سرمایه‌ای است که در اختیار استان قرار دارد و باید با توانمندسازی آنها از این ظرفیت عظیم استفاده کرد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
آموزش حسابداری - علت بیکاری فارغ التحصیلان حسابداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاکید دوباره قائم مقام وزیر کار بر قطع یارانه 6 میلیون نفر



اخبار,اخباراقتصادی,هدفمندی یارانه ها

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که در سال جاری یارانه 6 میلیون نفر از کسانی که نیاز مالی نداشته اند را شناسایی و قطع خواهیم کرد تا این پول را در خدمت تولید و ایجاد اشتغال کشور قرار دهیم.

به گزارش  ایسنا در منطقه کویر، سیدابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: در سال گذشته یارانه مستضعفین را مورد توجه قرار دادیم بطوریکه در 4 نوبت سبد کالا به آنها اختصاص داده ایم و در سال 1394 نیز این کار ادامه خواهد داشت.

فیروزآبادی با اشاره به برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سه رکن اساسی در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که در حوزه رفاه اجتماعی، مجموعه را وزارتخانه عدالت اجتماعی نامگذاری کنیم و درستی این شعار ودرستی این روش در توسعه اثبات شده است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تلاش کرده ایم که عدالت را در جامعه توسعه دهیم تا بتوانیم با همدلی و همزبانی، اقتصاد مقاومتی را در جای جای کشور محقق کنیم.

وی اذعان کرد: از روز اول به دنبال ایجاد عدالت بیشتر حرکت کرده ایم، بطوریکه در سال گذشته اجرای طرح سلامت ملی را داشتیم ضمن آنکه طرح ملی کردن بیمه درمان را تا حدودی اجرا کرده ایم و تا کنون 8 میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

فیروزآبادی تصریح کرد: در سال گذشته با تزریق چند هزار میلیارد تومان به بیمه ها توانستیم دغدغه مالی کسانی که تحت فشار بیماریهای صعب العلاج بوده اند را کم کنیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: بیمه اجتماعی را برای تمام آهاد ملت ایران محقق خواهیم کرد و بهدبال آن هستیم که دیگر شهروندی نباشد که بیمه نباشد و آینده اش تضمین نشده باشد بطوریکه با ایجاد یک بیمه پایه، همه شهروندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. همچنین در حوزه بنگاه‌های اقتصادی که وابسته به این وزارت خانه در آنها سیاستهای عدالت محورانه را پیاده سازی کرده ایم.

او که در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، سخن میگفت اظهار کرد: از «حسن رحمانی» تشکر می کنیم و در مدت 21 ماهی که در خدمت ایشان بوده ایم جزو خیر و برکت چیز دیگری ندیده ایم.

وی ادامه داد: «رضا اسماعیل پور» نیز از خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در روزی که ما وارد این وزارتخانه شدیم حدود 18 نفر از مدیران ما از دیگر سازمانها بوده اند که امروز همه مدیران از خانواده بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی کشور، حدود 70 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی توسعه ای را در مجموعه بنگاه های زیر نظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشارکت داده ایم و در حال انجام آنها هستیم که ازجمله این پروژه‌ها می توان به افتتاح پالایشگاه خلیج فارس، سنگ گل گهر سیرجان و ... اشاره کرد.

 

 اخبار  اقتصادی  -  ایسنا