اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قائم مقام وزیر نیرو: پیشنهاد افزایش قیمت آب در 3 بخش



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پیشنهاد افزایش قیمت آب در 3 بخش/ بازگشت رفتار مصرفی مردم به قبل از هدفمندی

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه رفتار مصرفی مردم در بخش آب و برق به دلیل پایین بودن قیمت ها به روال قبل از هدفمندی بازگشته است، گفت: پیشنهادات گوناگونی را برای افزایش قیمت آب شرب، کشاورزی و صنعت ارائه کرده‌ایم.

علی ذبیحی در گفتگو با مهر در ارتباط با بازگشت رفتار مصرفی مردم در بخش آب و برق پس از یک مرحله اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و تاخیر در آغاز مرحله دوم آن، گفت: هدف در قانون این بود که قیمتهای آب و برق واقعی شود.

قائم مقام وزیر نیرو،اظهار داشت: همچنین این موضوع دنبال می شد که بتوان قیمتهای آب و برق را به سمت ارزش واقعی آن سوق داد و هرچه این کالاها بتوانند ارزش واقعی خودشان را داشته باشند، مردم در مصرف آب و برق دقت می کنند.

ذبیحی با اشاره به اینکه هرچقدر ارزش آب و برق پایین تر باشد، مردم دقت لازم را در زمان مصرف آن نخواهند داشت، تاکید کرد: اگر ماهیانه پول و برق و آب عدد و رقمی نباشد که خیلی نیاز به دقت در مصرف داشته باشد، ممکن است رفتار مصرفی مردم به وضعیت قبل از هدفمندی بازگردد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به تاکید وزیر نیرو درباره بازگشت رفتار مصرفی مردم در این دو بخش، خاطر نشان کرد: تا سال گذشته 1 لیتر بنزین می شد حدود 75 سنت و در سال جاری با افزایش قیمت دلار به حدود 25 سنت رسیده و ارزش آن افت کرده است، بنابراین کالایی که ارزش آن کاهش یابد مردم در مصرف و نگهداری از آن خیلی توجهی ندارند.

وی همچنین از تدوین سناریوهای مختلف و جداگانه ای برای اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها در بخش آب کشاورزی، صنعت و شرب خبر داد و گفت: در قالب کارگروهی در وزارت نیرو، برنامه های جداگانه ای برای افزایش قیمت آب تدوین و طراحی شده است.

قائم مقام وزیر نیرو بیان داشت: وزارتخانه پیشنهادات و طرح های خود را درباره اصلاح قیمت آب در فازدوم هدفمندی ارائه کرده است، با این حال تصمیم نهایی از طریق دولت و مجلس گرفته می شود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری قائم مقام وزیر صنعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر نیرو:افزایش قیمت آب و برق صحت ندارد



 

وزیر نیرو شایعه افزایش قبوض آب و برق را رد كرد و گفت: افزایش قبوض آب و برق صحت ندارد و محاسبات در این زمینه به روال قبل انجام می شود و ستاد هدفمندی یارانه ها نیز درباره این قبوض تصمیم جدیدی نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجید نامجو پس از جلسه امروز هیات دولت درباره ساخت نیروگاه های برق در كشور نیز گفت: ما طبق برنامه سالانه پنج هزار مگاوات برق به تولید داخلی می افزاییم و این نیروگاهها با بهره گیری از منابع بخش خصوصی و منابع بانكی ساخته می شوند و طبق برنامه پیش بینی شده، تلاش داریم در حد مصرف كشور برق تولید كنیم.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر پیك مصرف برق در كشور حدود ۲۸ هزار مگاوات است..... /  خبرگزارى ایسنا