اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلی که به دندانپزشکی رفت/ اولین عملیات ترمیم عاج یک فیل در جهان!



 

 

 

فیلی که به دندانپزشکی رفت

 

دندانپزشکان هندی توانستند در عملیاتی در نوع خود بی نظیر، شکاف دندان فیلی را به شیوه ای مشابه شیوه های ترمیم دندان انسانها، پر کرده و ترمیم کنند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، حیوانات گاه به مشکلاتی آزاردهنده برخورد می کنند که خود به صورت طبیعی قدرت برطرف کردن آن را نخواهند داشت جدیدترین نمونه این مشکلات، دندان دردی است که به مدت پنج سال "دِویداسان" را عذاب می داد.

 

"دِویداسان" فیلی 27 ساله است که به مدت 5 سال از شکاف بزرگی که در عاجش به وجود آمده بود عذاب می کشید تا اینکه در نهایت دندانپزشکان هندی توانستند حفره عاج وی را به طول 50 سانتیمتر و عمق 4 سانتیمتر با استفاده از صمغی خاص پر کنند.

 

برای پر کردن این حفره 47 تیوب از این صمغ مصرف شد و طی این عملیات دو و نیم ساعته، دویداسان هیچ داروی آرام بخشی دریافت نکرد. دندانپزشکی که این عملیات را به عنوان اولین عملیات ترمیم دندان فیلی در جهان انجام داده است می گوید دویداسان در حین اجرای عملیات ترمیمی با آنها بسیار همکاری کرده و پس از اتمام ترمیم بسیار خوشحال بوده است.

 فیلی که به دندانپزشکی رفت

 

این پزشک می گوید پس از اینکه دریافت می تواند به شیوه ای مشابه شیوه پر کردن دندانهای انسان، عاج این فیل را ترمیم کند، تصمیم گرفت به دویداسان کمک کند. صمغی که در این عملیات مورد استفاده قرار گرفته به گونه ای ساخته شده تا بتواند حفره را کاملا به یکدیگر چسبانده و آن را به خوبی پر کند.

 

دندانپزشک دویداسان می گوید این عملیات به معنی کلمه "پیلسان" بود زیرا برای اجرای آن به تجهیزات ویژه و تجهیزات دندانپزشکی بهبود یافته نیاز داشتیم. از دید این دندانپزشک بزرگترین تفاوتی که در ترمیم دندان دویداسان و یک انسان وجود داشت، غیر ممکن بودن استفاده از پرتو ایکس برای کنترل وضعیت دندان بوده، زیرا هیچ یک از واحدهای پرتو ایکس موجود به اندازه ای بزرگ نبوده که بتواند عاج فیل را به طور کامل پوشش دهد.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، در صورتی که این شکاف بزرگ پر نمی شد، می توانست به زودی منجر به عفونت شدید شود، پزشکان می گویند نمی توان پیش بینی کرد این ترمیم تا چه مدتی دوام خواهد داشت زیرا این اولین باری است که عاج یک فیل به شیوه ای انسانی ترمیم می شود اما می توان انتظار داشت تا چندین سال متوالی دوام داشته باشد./خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
عاج به عاج کردن فیل وکرگدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین فیل صورتی در جهان+تصاویر



در یکی از پارک‌های آفریقای جنوبی یک فیل صورتی کشف شد.

به گزارش فارس، یک زن و شوهر گردشگر هلندی در طول اقامت خود در پارک کروگر در آفریقای جنوبی یک فیل به رنگ صورتی دیدند که باعث شگفت زدگی آنها شد.

به گفته دانشمندان فیلی با رنگ صورتی بسیار نادر است و تا کنون دیده نشده است.

اخبار,اخبار گوناگون ,فیل صورتی

 

اخبار,اخبار گوناگون ,فیل صورتی

 

اخبار گوناگون - فارس