اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلی که به خرید آمده بود



درست همان موقع که عده‌ای از شهروندان هندی در شهر «شیلیگوری» مشغول خرید بودند، فیلی سرگردان در خیابان مجتمع خرید مرکزی شهر، میان موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های پارک‌شده دیده می‌شود. مردم با دیدن این فیل وحشی به ساختمان مجتمع خرید پناه می‌برند و از پنجره مغازه‌ها مسیر حرکت او را نگاه می‌کنند.

رسانه‌های محلی هندی گزارش داده‌اند که این فیل از یکی از جنگل‌های نزدیک شیلیگوری به شهر آمده است.

 

این عکس را یکی از عکاسان رویترز به نام استیرینگر که برای یک سفر کاری به شیلینگوری رفته بود به صورت ناگهانی گرفته است.

 

یکی از شهروندان با دیدن این صحنه به استیرینگر می‌گوید: «دیدن یک فیل با این عظمت در شهر از شگفتی‌های قرن 21 است.»

 

اخبار گوناگون,خبر های  گوناگون,فیل


اخبار گوناگون - وقایع


ویدیو مرتبط :
فیلی که به وسط جاده ها آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به مارك كالایی كه می‌خرید توجه كنید



 

توجه به مارک کالا

 

 

حضور كالاهایی با برندهای متفرقه كه نام آنها نزدیك به برندهای اصلی و اورجینال است نه تنها باعث سردرگمی خریداران شده است، بلكه اعتراض واردكنندگان برندهای اورجینال را نیز در پی داشته است.

 


برندهایی مانند GENEROUS، MAXOR و... از برندهای متفرقه‌ای هستند كه اكثر خریداران به دلیل نزدیكی نام آنها با برندهای اصلی اقدام به خرید می‌كنند و حتی برخی از خریداران مبتدی تا مدت‌ها متوجه نمی‌شوند، آنچه خریده‌‌اند یك نمونه كپی شده از نمونه‌های اورجینال است.

 


جالب اینجا است كه اعتراض واردكنندگان برندهای اورجینال در این زمینه به جایی نرسیده است و به همین دلیل این كالاها بدون هیچ مشكلی در بازار

 


خرید و فروش می‌شوند. فعالان بازار معتقدند گرایش خریداران به استفاده از این كالاهای ارزان قیمت باعث ورود گسترده این كالاها به بازار شده است و اگر این كالاها در بازار مشتری نداشته باشند به این گستردگی وارد بازار نمی‌شوند. در این رابطه گفت‌و‌‌گوی كوتاهی با یكی از فعالان بازار رایانه داشتیم كه می‌خوانید:

 


در مورد كالاهایی كه با برندهای نزدیك به اورجینال در بازار به فروش می‌رسند توضیح دهید.

 

 

 

این كالاها چگونه با وجود تقلبی بودن به این راحتی در بازار خرید و فروش می‌شوند؟

 


در حال حاضر با توجه به شرایط بازار مصرف‌كنندگان خواهان خرید كالاهای ارزان قیمت هستند و اكثرا با آگاهی نسبت به این موضوع كه كالایی كه می‌خرند تقلبی یا با نام شبیه به اصل است آن را خریداری می‌كنند.

 


در حال حاضر هم در بازار موس، وب‌كم، هدفون و... نمونه‌هایی كه با نام شبیه به اصل به فروش می‌رسند موجودند.

 

 


اختلاف قیمت‌ها در چه حد است؟

 


كالاهایی كه با نام شبیه به اصل به روش می‌رسند حدودا ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزن‌تر از نمونه‌ای اورجینال هستند.

 



آیا نظارتی در بازار برای جلوگیری از فروش این كالاها صورت نمی‌گیرد؟

 


در شرایط فعلی حتی برخی از عرضه‌كنندگان اورجینال هم در كنار محصولات خود نمونه‌های تقلبی را نیز به فروش می‌رسانند. علت هم روشن است. قیمت پایین این كالاهای تقلبی. با این شرایط نظارت چندانی هم بر بازار نمی‌شود، زیرا در این صورت بازار راكدتر از قبل می‌شود.