اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فواید مصرف آسپرین در دهه پنجم عمر



اخبار,اخبار اجتماعی,آسپرین

طبق یافته محققان کسانی که دهه پنجم عمرشان را سپری می کنند می توانند بیشترین استفاده را از آسپرین برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ببرند.

طبق ادعای محققان مردان با سن ۴۵ تا ۷۹ و زنان با سن ۵۵ تا ۷۹ می توانند با مصرف آسپرین با دوز پایین تا حدودی مانع از بروز بیماری های قلبی در خود شوند ولی تاثیر این دارو در پیشگیری از حمله قلبی و مغزی قابل توجه نیست.

همچنین برای اولین بار محققین تایید کرده اند که آسپرین می تواند در کاهش احتمال سرطان روده بزرگ هم موثر واقع شود. توصیه به مصرف آسپرین با دوز کم فقط برای آن دسته از مردمی است که ریسک ابتلا به بیماری های قلبی در آنها بالا است.

محققان می گویند آن دسته از مردم که در دهه پنجم عمر خود هستند و احتمال بروز بیماری قلبی در ۱۰ سال آینده در آنها بیش از ۱۰ درصد است بیشترین استفاده را از مصرف روزانه ۸۱ میلیگرم آسپرین می برند. با این حال همه افراد باید قبل از شروع استفاده از آسپرین با پزشک خود در این زمینه مشورت کنند.

انجمن قلب امریکا در سال ۲۰۱۳ نوعی محاسبه گر را معرفی کردند که می تواند ریسک ابتلا به بیماری قلبی را در هر فردی تا ۱۰ سال آینده ارزیابی کند. این محاسبه گر را می توانید در صفحه با آدرس http://cvdrisk.nhlbi.nih.gov/ پیدا کنید.


اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
فواید شگفت انگیز آسپرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ۲۰ درصدی عمر افراد سرطانی با مصرف آسپرین



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, آسپرین

طبق یک پژوهش جدید، مصرف دوز پایین اسپرین احتمالا موجب افزایش مدت زنده ماندن بیمارانی که تحت درمان بیماری سرطان هستند تا ۲۰ درصد شده و همچنین مانع از پیشروی سرطان نیز می شود.

به گزارش مهر، طبق یافته محققان دانشگاه کاردیف بریتانیا، نرخ مرگ و میر و پیشرفت سرطان در بیمارانی که علاوه بر درمان سرطان خود، دوز پایین آسپرین هم مصرف می کنند به شکل قابل توجهی پایین است.

پیتر الوود، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بررسی های ما بر اساس اسناد و شواهد موجود نشان می دهد که مصرف دوز پایین آسپرین توسط بیماران مبتلا به سرطان روده، سینه یا پروستات، علاوه بر سایر درمان ها، با کاهش مرگ و میر افراد تا حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد و همچنین کاهش پیشرفت سرطان مرتبط است.»

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های موجود شامل پنج آزمایش تصادفی و ۴۲ مطالعه مشاهده ای مربوط به سرطان های روده بزرگ، سینه و پروستات را مورد بررسی قرار دادند.

الوود در این باره می گوید: «مجموعه اسناد و شواهد نشان می دهد که مصرف آسپرین دارای مزایای چشمگیری در کاهش بروز برخی سرطان هاست.»

وی در ادامه می افزاید: «با وجودیکه ما می دانیم مصرف دوز پایین آسپرین در کاهش ابتلا به سرطان نقش دارد، اما نقش آن در درمان سرطان همچنان نامشخص است.»