اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فعال شدن انتخاب رشته مجازی از فردا/ امکان مشاهده 300 کدرشته انتخابی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فعال شدن انتخاب رشته مجازی از فردا/ امکان مشاهده 300 کدرشته انتخابی

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان فعال شدن انتخاب رشته مجازی برای داوطلبان کنکور سراسری 91 گفت: نرم افزار انتخاب رشته مجازی از فردا شب 13 مردادماه جاری فعال می شود و داوطلبان با اطلاعات کارنامه ای خود می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان پس از فعال شدن نرم افزار انتخاب رشته و خریداری آن از طریق سایت سازمان سنجش با مبلغ 10 هزار تومان می توانند با همان اطلاعات کارنامه ای خود وارد نرم افزار شده و از امکانات آن استفاده کنند. 

وی افزود: فرد می تواند پس از دسترسی به نرم افزار، نمرات خود را اعلام کند و پس از آن مشاهده کند که در گروه آزمایشی، سهمیه، جنسیت و سایر شرایط مشابه در چه کد رشته هایی امکان قبولی دارد.

توکلی خاطرنشان کرد: نرم افزار می تواند تا 300 کد رشته را به فرد معرفی کند و به ترتیب کد رشته هایی با شانس قبولی بیشتر اعلام می شوند.

وی تاکید کرد: طرز استفاده از این نرم افزار در سایت سازمان سنجش، ویژه نامه انتخاب رشته سنجش و اطلاعیه مربوط به نرم افزار به طور کامل تشریح شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: با توجه به حذف و یا اضافه شدن برخی کد رشته ها در این دوره داوطلب باید به این نکته در انتخاب رشته مجازی توجه کند.

وی اضافه کرد: انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور سراسری سال 91 از 17 تا 23 مرداد انجام می گیرد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور - سامانه مجازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سامانه مجازی "انتخاب رشته كنكور" مجدد فعال شد



سامانه مجازی "انتخاب رشته كنكور" مجدد فعال شد

سرپرست سازمان سنجش: رشته‌های دارای شانس قبولی‌بالا به كنكور‌ی‌ها پیشنهاد می‌شود

سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور از طراحی سامانه مجازی انتخاب رشته در كنكور 91 خبر داد و گفت: این سامانه با هدف كمك به انتخاب رشته مجازین كنكور همزمان با اعلام نتایج اولیه كنكور در نیمه مرداد ماه فعال خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سامانه انتخاب رشته كنكور - دكتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا، با بیان اینكه نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی كنكور برای انتخاب رشته آزمون سراسری 91 همزمان با اعلام نتایج اولیه كنكور و مهلت انتخاب رشته مجازین كنكور از طریق سایت سازمان سنجش فعال می‌شود، گفت: این نرم‌افزار با هدف تسهیل انتخاب رشته، حداكثر بین 250 تا 300 كدرشته با شانس قبولی بالا را به مجازین پیشنهاد می‌كند.

رییس سازمان سنجش با اشاره به نحوه ورود به سایت سازمان سنجش برای استفاده از این نرم افزار، اظهاركرد: داوطلبان برای ورود به این سامانه به اطلاعات كارنامه، اطلاعات محرمانه كارت اعتباری، مشخصات داوطلبی و یا پرونده و كد رهگیری احتیاج دارند و زمانی كه داوطلب برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته به سایت مراجعه كند، حدود 250 تا 300 كد رشته به صورت پیشنهادی دریافت می‌كند.

وی با بیان اینكه كلیه مجازین كنكور با پرداخت هزینه‌ای می‌توانند از تسهیلات فراهم شده برای انتخاب رشته آگاهانه استفاده كنند، افزود: در واقع می‌توان این ادعا را كرد كه این سیستم كه در جهت راهنمای انتخاب رشته راه‌اندازی شده، دقیق‌ترین راهنما در كشور است، چرا كه با استفاده از همه اطلاعات موجود و مرتبط با داوطلب و آشنایی با ضوابط كامل راهنمایی می‌كند.

سرپرست سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینكه داوطلبان باید براساس علاقه، رغبت، هوش و استعداد، ‌اهداف و انگیزه خود برای آینده، ‌توانایی و مهارتها و ویژگی‌های شخصیتی خود اقدام به انتخاب رشته آگاهانه كنند، خطاب به كنكوریها توصیه می‌كند كه انتخاب رشته مجازی می‌تواند در انتخاب رشته صحیح كمك مناسبی برای داوطلبین باشد./ایسنا