اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فعالیت بی‌سر و صدای دانشگاه احمدی‌نژاد


«آموزشگاه شركت طلیعه كاوش» ؛این تنها تابلویی است كه بر نمای ساختمان چهار طبقه در یكی از خیابان‌های مركزی شهر به چشم می‌آید؛جایی كه ظاهرا دانشگاه ایرانیان وابسته به محمود احمدی‌نژاد قرار است نخستین قدم‌ها را از آنجا شروع كند.

روزنامه اعتماد: «آموزشگاه شركت طلیعه كاوش» ؛این تنها تابلویی است كه بر نمای ساختمان چهار طبقه در یكی از خیابان‌های مركزی شهر به چشم می‌آید؛جایی كه ظاهرا دانشگاه ایرانیان وابسته به محمود احمدی‌نژاد قرار است نخستین قدم‌ها را از آنجا شروع كند.

 از پله‌ها كه بالا بروی با یك نگاه به بردهای راهروها متوجه می‌شوی كه اینجا مركزی برای آموزش بورس و بازاریابی است. وقتی می‌گویم برای ثبت‌نام در كلاس‌های زبان آمده‌ام نگهبانی به طبقه دوم راهنمایی‌ام می‌كند و حالا در طبقه دوم چیزی حدود هفت نفر هستند كه همگی سخت مشغول پاسخگویی به تلفن‌هایشان هستند. مكالمات به همین دوره‌های بورس و سرمایه مربوط است. یكی از دختران جوان می‌گوید این شركت زیرنظر سازمان بورس فعالیت دارد. ظاهرا اصلا خبری از برگزاری دوره‌های آموزش زبان دانشگاه ایرانیان ندارند. با چند تلفن به طبقه پایین هدایت می‌شوم.

در طبقه پایین دو كلاس دیده می‌شود. همان كلاس‌هایی كه در سایت دانشگاه ایرانیان تصاویر آنها منتشر شده بود. كلاس‌های مجهز به لپ‌تاپ و گنجایش چیزی حدود 10 تا 12 نفر. در ورودی این دو كلاس با رمز مخصوص گشوده می‌شود. مردجوانی شروع به توضیح دادن می‌كند و می‌گوید كه امروز نخستین روز كاری‌شان است. هنوز از سیستم و خط تلفن و فرم هیچ خبری نیست. از روند برگزاری كلاس‌ها می‌پرسم كه مرا به مكالمه تلفنی با یكی از روسایش ارجاع می‌دهد، شاید هنوز تصور نمی‌كردند فردی برای دوره‌های آموزش زبان به دفترشان برود.

 از مرد آن طرف خط درباره مجوز برگزاری دوره‌ها می‌پرسم كه می‌گوید اگر مجوز نداشتیم فعالیت نمی‌كردیم. اطمینان می‌دهد كه مدرك‌مان به مهر «دانشگاه ایرانیان» مزین می‌شود و هیچ مشكلی نیست. درباره هزینه بالای تعیین سطح كه می‌پرسیم می‌گویند كه هم آزمون كتبی برگزار می‌شود و هم شفاهی. هزینه بالا هم به همین علت است.

 از مرد جوان حاضر در دفتر می‌پرسم: راست است كه اینجا وابسته به آقای احمدی‌نژاد است؟ می‌خندد و با صراحت می‌گوید بله. اما برخی‌ها كج‌سلیقگی می‌كنند و دوست ندارند دانشگاه آقای احمدی‌نژاد فعالیت كند. می‌پرسم خود آقای احمدی‌نژاد هم به اینجا می‌آیند؟ می‌گوید ان‌شاءالله حتما می‌آیند و تدریس هم می‌كنند. درباره مشایی می‌پرسم و حضورش در این دفتر، بازهم می‌خندد و می‌گوید ان‌شاءالله آقای مشایی هم می‌آیند و تدریس می‌كنند.

از فعالیت دانشگاه ایرانیان و زمان پذیرش دانشجو می‌پرسم، می‌گوید: بنا بود از بهمن ماه همین امسال فعالیت دانشگاه آغاز شود اما آنقدر كارشكنی كرده‌اند كه این امر میسر نشد و وادار شدیم این كار را به تاخیر بیندازیم و آغاز به كار دانشگاه را به مهر ماه سال بعد موكول كنیم اما تصمیم گرفته شد كه ابتدا مركز آموزش زبان آغاز به كار كند. درباره شیوه‌های جذب دانشجو می‌پرسم كه ظاهرا اطلاعی ندارد اما تاكید دارد كه برای همه رشته‌ها و دوره‌ها از مهرماه سال بعد دانشجو جذب می‌كنند.

دانشگاه ایرانیان نیمه دولتی است

از هزینه بالای دوره‌ها شكایت می‌كنم و می‌پرسم مگر اینجا خصوصی است؟ می‌خندد و حواله‌مان می‌كند به مقایسه این قیمت‌ها با دانشگاه تهران. می‌گویند مدرس‌هایشان این قیمت را تعیین كرده‌اند وگرنه اینجا یك دانشگاه نیمه‌دولتی است. می‌پرسم وقتی وزارت علوم می‌گوید مجوز ندارید چطور نیمه دولتی هستید؟ نداشتن مجوز را رد می‌كند و می‌گوید همه مجوز‌ها را دارند اما برخی نمی‌خواهند كه این دانشگاه سر پا شود.

 از ارتباط این دفتر با دفتر طبقات بالا و دوره‌های بازار بورس و سرمایه می‌پرسم كه می‌گوید زیاد باهم ارتباطی نداریم. توضیحات قانع‌كننده نیست اما در كسوت یك زبان‌آموز بیش از این نمی‌توان كنجكاوی كرد. به امید كلاسی كه احمدی‌نژاد استاد آن باشد بدرقه‌ام می‌كند و من از دفتر دانشگاهی كه دو كلاس دارد و سه كارمند بیرون می‌آیم.

فعالیت بی‌سر و صدای دانشگاه احمدی‌نژاد

دانشگاه احمدی‌نژاد از زمان مطرح شدن نامش تا به حال همواره حاشیه‌ساز بوده است. از برداشت 16 میلیارد تومانی از حساب نهاد ریاست‌جمهوری برای این دانشگاه گرفته تا بحث مجوز فعالیت آن حاشیه‌ساز بوده است اما احمدی‌نژاد و همراهانش توجهی به این حاشیه‌ها نداشتند و همواره تاكید می‌كردند كه دارای مجوزهای لازم هستند.

 حالا دانشگاه ایرانیان بی‌توجه به تاكیدات وزارت علوم درباره مجوز نداشتن‌شان یكی از دفاترش در یكی از خیابان‌های مركزی شهر را راه‌اندازی كرده و مشغول ثبت‌نام از زبان آموزان است تا آن‌گونه كه از گفته‌هایشان بر می‌آید از مهر ماه سال بعد نیز قدم‌های جدی برای پذیرش دانشجو را هم بردارند.

محمود احمدی‌نژاد هنوز هم مثل دوران ریاست‌جمهوری‌اش توجهی به مواردی مثل قانون و مجوز ندارد و تنها به این امید است كه بی‌سر و صدا فعالیتش را آغاز كند و به تدریج به عرصه اصلی كشور بازگردد. حالا دانشگاه ایرانیان برنامه‌های متنوعی برای فعالیتش دارد و قدم‌های ابتدایی را هم برداشته است قدم‌هایی كه مشخص نیست برخورد وزارت علوم با آنها چیست؟


ویدیو مرتبط :
دکتر احمدی نژاد درباره فعالیت های هسته ای و دولت آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیتهای فعالیت دانشگاه احمدی نژاد



ممنوعیتهای فعالیت دانشگاه احمدی نژاد

غلامعلی نادری تشریح کرد
ممنوعیتهای فعالیت دانشگاه احمدی نژاد

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، با اشاره به ممنوعیتهای دانشگاه احمدی نژاد، گفت: این دانشگاه امسال پذیرش دانشجو ندارد.

غلامعلی نادری در گفتگو با مهر، با یادآوری اینکه در برخی استثنائات، شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز موسسات غیردولتی را صادر می کند، به تشریح جزئیات اقدامات هیأت موسس دانشگاه برای دریافت مجوز قطعی از وزارت علوم پرداخت و اظهار داشت: هیأت موسس باید فرمهای الف و ب را که در این زمینه نیاز است، تکمیل و امضا کنند، سپس نماینده هیأت موسس مشخص می شود.

وی ادامه داد: پس از مصوب شدن آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزینش هیأت موسس در وزارت علوم صورت می گیرد اما به دلیل تصویب مجوز این دانشگاه در شورا، نیازی به گزینش افراد نیست.

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه هیأت موسس دانشگاه باید زمینی را به عنوان مکان آموزشی به وزارت علوم، معرفی کنند، ادامه داد: بهداشت، کیفیت، تعداد کلاسها و سایر موارد باید از سوی وزارت علوم مورد تایید قرار گیرد. در صورت تایید این موارد، در کمیته تخصصی غیردولتی غیرانتفاعی شورای گسترش آموزش عالی موضوع مطرح می شود و اگر این فضا مورد تایید قرار گرفت، مجوز قطعی صادر می شود.

نادری در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه احمدی نژاد مجوز اصولی دارد یا خیر، اضافه کرد: دانشگاه احمدی نژاد، مجوزی برای موافقت با تاسیس دانشگاه در تهران از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده و این مجوز از منظر وزارت علوم، همان مجوز اصولی به شمار می آید، از سوی دیگر این مجوز هیچ تعهدی برای دانشگاه ایجاد نمی کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه احمدی نژاد برای سال تحصیلی جدید نمی تواند دانشجویی پذیرش کند، اظهار داشت: در صورتی که این دانشگاه مجوز قطعی داشت و رشته ها در دفترچه کنکور سال 92 وارد شده بود، امکان پذیرش وجود داشت اما مهلت اعلام رشته ها به سازمان سنجش گذشته است و پذیرش به سال بعد یا در مرحله تکمیل ظرفیت موکول می شود.

این مقام مسئول وزارت علوم، اظهار داشت: بازدیدها برای تایید مکان دانشگاه و تکمیل اساسنامه در اختیار دفتر آموزشهای غیردولتی وزارت علوم و صدور مجوز قطعی هم در اختیار دفتر گسترش قرار دارد.

نادری در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه احمدی نژاد با 4 عضو هیأت موسس می تواند به فعالیت خود بپردازد یا خیر، تاکید کرد: تعداد اعضای هیأت موسس باید تکمیل شود و با 4 عضو هیأت موسس نمی تواند فعالیتی داشته باشد. از نظر قانونی اعضای هیأت موسس باید 7 تا 9 نفر باشند./مهر