اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فعاليت مديريت بحران براي سبك‌سازي جمعيت



 

 

 

تذكر كوثري درباره تعطيلات هفته دوم سال

وزير كشور خبر داد:

فعاليت مديريت بحران براي سبك‌سازي جمعيت شهر تهران

براي سنجش آمادگي دستگاه ها و نيروهاي عملياتي در مواقع حوادث طبيعي، 8 گروه بازرسي، بر فعاليت ها نظارت مي کنند/از شهروندان مي خواهيم،اگر امکان دارد به شهرستانها مهاجرت کنند تا در آينده، تهران جمعيت کمتري داشته باشد.

وزير کشور گفت: آمادگي مديريت بحران، در مقايسه با گذشته، بسيار بالاتر است، البته هنوز با شرايط مطلوب و ايده‌آل فاصله زيادي داريم.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، مصطفي محمدنجاروزير کشور در حاشيه جلسه شوراي‌عالي مديريت بحران در وزارت کشور افزود: براي سنجش آمادگي دستگاه ها و نيروهاي عملياتي در مواقع حوادث طبيعي، 8 گروه بازرسي، بر فعاليت ها نظارت مي کنند.
وي گفت: خوشبختانه در سالي که همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاري شده است و با توجه به شرايط تعطيلات نوروزي، مانور اسکان اضطراري و آمادگي در برابر حوادث طبيعي، در 12 فروردين برگزار شد.
وزير کشور گفت: آمادگي مديريت بحران در شرايط تعطيلي، آشنايي مردم با زندگي در اردوگاه ها و اسکان اضطراري و چگونگي امداد و نجات و درمان اوليه، از اهداف اين مانور بود.
محمدنجار گفت: در مناطق در نظر گرفته شده براي اسکان اضطراري، تجهيزات آواربرداري و خدمات عمومي از جمله برق ، آب و گاز در نظر گرفته شده است.
وي افزود: در اين مانور، 21 وزارتخانه و 10 دستگاه و سازمان از جمله آب، برق، گاز، نفت، اورژانس، شهرداري تهران، جمعيت هلال احمر و استانداري و بقيه نهادهاي ديگر فعاليت داشتند.
وزير کشور با بيان اين که در اين مانور، دستگاه ها از امکانات موجود به خوبي استفاده کردند، افزود: 1050 نقطه در تهران با مساحت هاي مختلف از جمله ورزشگاه ها، پادگان ها و اماکن شناسايي شده که کمترين مساحت آنها 2 هزار متر مربع است.
محمدنجار با بيان اين که در اين مانور 126 نقطه را به اقلام موردنياز در حوادث تجهيز کرديم، گفت: در 22 نقطه نيز اسکان اضطراري به صورت آزمايشي اجرا شد و اگر لازم باشد امکانات براي يک ميليون نفر زود برپا خواهد شد.
وزير کشور با اشاره به اين که يکي از اهداف مديريت بحران نيز سبک سازي جمعيت شهر تهران است، افزود: از شهروندان مي خواهيم در ايام نوروز که به تعطيلات نوروزي رفتند و از نزديک با شرايط استانها آشنا شدند اگر امکان دارد به شهرستانها مهاجرت کنند تا در آينده، تهران جمعيت کمتري داشته باشد.
وي گفت: تهران يک کلانشهر ويژه با جمعيت بالا است که بايد شرايط را آماده کنيم که اگر مشکلي خداي ناکرده پيش بيايد همه دستگاه ها آماده باشند.
وزير کشور افزود: يکي از اهداف برگزاري اين مانورها، ارتقاي مهارت هاي نيروها، آشنايي با آموزش هاي جديد و آگاهي به مردم و استفاده از مشارکت آنان است.
محمدنجار درباره سفرهاي نوروزي و تمهيدات انجام شده گفت: تاکنون 113 ميليون سفر با آرامش کامل در سراسر کشور انجام شده است. خوشبختانه ميزان تلفات و تصادفات جاده اي نيز کاهش يافته است.
وزير کشور گفت: گزارش هاي ارسالي از سراسر کشور حاکي از آن است که تأمين امنيت در کشور بسيار عالي و شور و نشاطي خاصي ميان مردم برپا بوده و از نظر تأمين آذوقه نيز هيچ مشکلي وجود نداشته است.


ویدیو مرتبط :
دیوارچینی با بلوك سبك چسبی نیوبلوك،اسان،ارزان،سبك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رييس سازمان مديريت بحران گفت



رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: عدم تناسب مراکز مديريت بحران و امکانات امداد و نجات با گستردگي تلفات وصدمات پيش بيني شده در مخاطرات طبيعي، نيازمند برقراري توازن ميان امکانات ولجستيک هستيم. "مازيار حسيني" روز يکشنبه در سمينار يکروزه مديريت بحران و جايگاه آن در بخش توزيع برق در جمع مديران توزيع برق کشوري، افزود: ايران در رديف 10 کشور اول حادثه خيز جهان قرار دارد و در آسيا بعد از هند، بنگلادش و چين رتبه چهارم را دارد.


وي ادامه داد: سالانه چندين زلزله مخرب و يا سيلاب هاي ويرانگر و ساير سوانح طبيعي در ايران رخ مي دهد.

 

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در خصوص چالش هاي اين موضوع، گفت: متاسفانه با اين حال که مي دانيم در کشور زلزله خيز قرار داريم براي مقابله با آن خود را آماده نکرده ايم.

 

حسيني اظهار داشت: 40 نوع مخاطرات طبيعي در جهان شناسايي شده است که 31 نوع آن در ايران وجود دارد.

 

وي با اشاره به تحقيقي که دانشگاه شريف از سال 1970 تا 2003 در زمينه مخاطرات طبيعي انجام داده است، گفت: زلزله از نظر حجم کشته ها مقام اول بلاياي طبيعي را دارد و خشکسالي از جهت جمعيت تحت تاثير و از نظر حجم خسارات مالي زلزله، خشکسالي و سيل رتبه اول را دارند.

 

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تاکيد کرد: با توجه به تجربه چنين حوادثي نيازمند طراحي، برنامه ريزي، تامين امکانات و تامين اعتبار براي آمادگي در زمان برخورد با اين موارد هستيم.