اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فشارهای افراطیون برای عدم‌معرفی توفیقی کارساز شد/مملكتی كه مداحان برای دانشگاهیان نسخه می‌پیچند!



معرفی توفیقی برای وزارت علوم

وقتی رییس‌جمهور، تهدید مداح سیاسی‌كار را جدی گرفت
مملكتی كه مداحان برای دانشگاهیان نسخه می‌پیچند!

چند روز پیش، سعید حدادیان یكی از مداحان «سیاسی‌كار» و حامی سابق احمدی‌نژاد به رییس‌جمهور در باره معرفی دكتر توفیقی برای وزارت علوم هشدار داد و به نمایندگان مجلس نیز یك یادآوری شرعی البته به فتوای شخصی خود!! نمود دال بر اینكه اگر به توفیقی رای بدهند مثل این است كه نان را در شراب زده و خورده‌اند!!

فشارهای افراطیون برای عدم‌معرفی توفیقی کارساز شد

به گزارش بهارنیوز، این هشدارها و تهدیدهای یك مداح سیاسی‌كار در حالیست كه جامعه دانشگاهیان كشور یكصدا پشت سر دكتر توفیقی بوده و از آقای روحانی موكدا می‌خواستند ایشان را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم، به مجلس معرفی نماید.

 

جالبتر آنكه كه توفیقی اصولا نگاهی سیاسی به مدیریت دانشگاهی نداشته و طی حدود سه ماه سرپرستی‌اش در این وزارتخانه فقط دو رییس دانشگاه را تغییر داد كه بابت همین امر نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

به هرحال و در پی تهدیدات و فشارهای سنگین افراطیون مجلس، فضاسازی رسانة‌های افراطیون (فارس، تسنیم، كیهان و مهر)، مداحان!‌ و برخی ائمه جمعه تندرو، در آخرین روزهای پایانی مهلت قانونی رئیس‌جمهور برای معرفی گزینه وزیر علوم به مجلس، ایشان عملا بر نام دكتر جعفر  توفیقی، خط قرمز كشید تا عملا به جامعه این سیگنال ارسال شود كه در فضای فرهنگی-سیاسی، دانشگاهی و ... این مملكت هیچ چیز سرجایش نیست!

 

مداحان برای وزارت علوم تعیین تكلیف می‌كنند، یك امام جمعه در باره معرفی فیلم برگزیده سینمایی كشور به اسكار نسخه می‌پیچد، .... و احتمال فرداهای دیگر و با این روندی كه در حال گذر است، باید شاهد باشیم كه مربی تیم‌های ملی فوتبال و والیبال هم به تایید نهایی آقایان مداحان برسند!

در باره اقدام عجیب و تصمیم غیرمنتظرانه رییس‌جمهور در این عقب نشینی آشكار، سعدالله نصیری قیداری - معاون پارلمانی وزارت علوم که تلاشهای بسیاری برای کسب رای مثبت از توفیقی در مجلس انجام داده بود، درباره این تصمیم گیری عجیب رئیس‌جمهور به برخی موارد اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه وقتی فردی به عنوان سرپرست منصوب می‌شود حتماً به معنای معرفی وی به مجلس نیست، اظهار داشت: با این حال برداشت این بود که توفیقی به عنوان گزینه نهایی هم معرفی می‌شود و این برداشت را اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام مجید انصاری - معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری و بنده به عنوان معاون پارلمانی وزارت علوم در ذهن خود داشتیم.

نصیری قیداری با اشاره به برداشتی که اکثریت از معرفی توفیقی به مجلس داشتند، گفت: با سخت کوشیهایی که توفیقی داشت برداشت همه این بود که وی به مجلس هم معرفی می‌شود، ولی سرپرست، سرپرست است و به معنای گزینه نهایی نیست همانطور که وزارت علوم در گذشته هم چندین سرپرست داشت اما به مجلس معرفی نشدند،

 

به عنوان مثال در زمان استعفای معین، میلی منفرد به عنوان سرپرست معرفی شد اما در نهایت توفیقی بر کرسی وزارت علوم نشست.

معاون پارلمانی وزارت علوم تاکید کرد: به هر حال رئیس جمهور به این جمع بندی می‌رسد که فرد دیگری را معرفی کند و این اختیار را دارد؛ ما هم دلائل وی را برای این اقدام نمی دانیم.

 

نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که چه زمان سرپرست وزارت علوم به این نتیجه رسید که معرفی نمی شود، گفت: کسی به ما اعلام نکرده بود فرد دیگری به جای توفیقی به مجلس معرفی می‌شود ولی ما در روزهای آخر به این برداشت رسیده بودیم که احتمال اینکه توفیقی معرفی نشود وجود دارد و دیشب هم اعلام شد توفیقی گزینه نهایی نیست.

نصیری قیداری در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است سخنرانی توفیقی در خرداد 88 یکی از اصلی ترین دلائل رئیس جمهور برای عدم معرفی وی به مجلس باشد تا توفیقی هم به سرنوشتی مشابه میلی منفرد در جلسه رای گیری دچار نشود، اظهار داشت: من پاسخی برای این سوال شما ندارم،

 

این مواضع روزهای اول در مجلس بود اما مدتی بعد که توفیقی در مجلس حاضر شد و درباره سخنرانی خود روشنگری کرد و از سوابق کاری، مبارزاتی و عملکرد چهل ساله خود اعلام کرد، تعداد قابل توجهی از نمایندگان درباره سخنرانی توفیقی که پیش از سخنرانی مقام معظم رهبری بود و هنوز بحث فتنه مطرح نشده بود، قانع شدند.

وی ادامه داد: به هر حال شاید این گونه از دلائل هم تاثیر گذار بوده و ما نمی توانیم آنچه را در ذهن رئیس جمهور می‌گذرد، بخوانیم. معاون پارلمانی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان معاون پارلمانی وزارت علوم برای گزینه بعدی هم تلاش خواهد کرد که رای بیاورد، گفت: وظیفه قانونی ما این است که وقتی رئیس جمهور به یک گزینه می‌رسد،

 

آن فرد را به نمایندگان معرفی و تلاش کنیم رای بیاورد. وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان معاون پارلمانی وظیفه دارم اطلاعات دقیق مجلس و گزینه نهایی را میان خانه ملت و وزارت علوم منتقل کنم.

/منبع:بهار نیوز


ویدیو مرتبط :
تیزر معرفی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعجب نمایندگان از عدم معرفی توفیقی



عدم معرفی توفیقی به مجلس

تعجب نمایندگان از عدم معرفی توفیقی

هیچ‌کس نمی‌داند چرا توفیقی معرفی نشد/سلیقه مجلس ششم با مجلس نهم برای رأی به فرجی دانا متفاوت است

معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری با اشاره به تفاوت سلیقه نمایندگان مجلس ششم و نهم گفت: فرجی دانا تجربه زیادی در کار دارد، اما فرصت کافی برای ارائه برنامه‌های وی در مجلس نیست.

به گزارش خانه ملت، سعدالله نصیری‌قیداری توضیح داد: وقتی در مجلس ششم رضا فرجی دانا برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات وفناوری معرفی شد رأی نیاورد اما آقای توفیقی در آن زمان رأی آوردند، حال اینکه سلیقه مجلس ششم با مجلس نهم متفاوت است و این موضوع در رأی آوردن فرجی دانا بی‌تأثیر نیست.

تعجب مجلس از معرفی نشدن توفیقی
معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری تصریح کرد: عده زیادی در مجلس از معرفی نشدن توفیقی تعجب کرده و دلیل آن را جویا می‌شدند که من نیز مانند آنان متعجب بودم، اما در هر حال صلاح کشور از نظر رئیس جمهور این‌چنین ایجاب می‌کرد.

وی  با تاکید بر نگاه مثبت مجلس به فرجی دانا، افزود: البته نمایندگان با شناخت از فرجی دانا این انتخاب را درست دانسته و معتقد بودند اداره دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر کشور کمتر از اداره وزارت علوم، تحقیقات وفناوری نیست، چرا که ایشان قبلاً رئیس دانشگاه تهران بوده و در تصدی این سمت موفق عمل کردند.

لزوم همکاری مجلس برای ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم
نصیری قیداری گفت: تعداد زیادی از کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و تشکل‌های دیگر درخواست ملاقات با آقای فرجی دانا را داشتند که با توجه به محدودیت‌های زمانی به همه دعوت‌ها نخواهیم رسید بنابراین لازم است این ملاقات‌ها را اولویت بندی کنیم.

وی افزود: اولویت برنامه‌های ملاقات ما با فراکسیون رهروان ولایت، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون کشاورزی، فراکسیون‌های شمال غرب کشور و برخی مجامع استانی خواهد بود.
/خانه ملت