اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فشارهای افراطیون برای سانسور گزارش صد روزه رئیس جمهور



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالبسانسور گزارش صد روزه رئیس جمهور

اخبار سیاسی - فشارهای افراطیون برای سانسور گزارش صد روزه رئیس جمهور

نگرانند تصویر مجعول و بزک شده‌ای که از ۸ سال گل کاری‌های خودشان به ویژه از طریق رسانه ملی به خورد مردم دادند، مورد تشکیک قرار گرفته و روحانی با شکستن آن تصویر، عریان و صریح واقعیتهای کشور را با مردم در میان بگذارد. در این راستا طی این مدت جریان افراط از طرق مختلف به رایزنی با روحانی و نزدیکانش پرداخته و در دستور کار بوده تا در این مدت با فشارهای شدید در سطوح مختلف، او را از بیان واقعیت‌ها منصرف کنند .

افراطیون و برخی عوامل صاحب منصب در دولت قبل که همچنان در دستگاه‌های حکومتی ذی نفوذند، از مدت‌ها پیش فشارهای شدیدی بر روحانی وارد کرده‌اند تا رئیس جمهور گزارش صد روزه خود را سانسور کرده و او را از ارائه تصویر شفاف و واقعی از آنچه تحویل گرفته، باز دارند.

بنا بر این گزارش، بعد از آنکه مافیای رسانه‌ای و در راس آن، عوامل صداوسیما در شیوه‌ای غیر حرفه‌ای به «سفیدنمایی» اقدامات دولت قبل مشغول بودند، تا کنون تلاش زیادی کرده‌اند که پرده از آنچه در این سال‌ها بر کشور رفت، بالا زده نشود. از همین رو آن‌ها در یک ماه گذشته به انحاء مختلف تلاش می‌کنند روحانی را ترغیب کنند از بیان مشکلاتی که کشور به آن‌ها دچار است و میراثی که از محمود احمدی‌نژاد تحویل گرفته، منصرف کنند.

آن‌ها در خفا و آشکار می‌گویند بهتر است روحانی به جای اینکه بگوید کشور چه شرایطی دارد و چه دولتی را تحویل گرفته، برنامه‌های خود را اعلام کند و بگوید که چه کار می‌خواهد بکند و از بیان مشکلات پرهیز کند. چرا که نگرانند تصویر مجعول و بزک شده‌ای که از ۸ سال گل کاری‌های خودشان به ویژه از طریق رسانه ملی به خورد مردم دادند، مورد تشکیک قرار گرفته و روحانی با شکستن آن تصویر، عریان و صریح واقعیتهای کشور را با مردم در میان بگذارد.

در این راستا طی این مدت جریان افراط از طرق مختلف به رایزنی با روحانی و نزدیکانش پرداخته و در دستور کار بوده تا در این مدت با فشارهای شدید در سطوح مختلف، او را از بیان واقعیت‌ها منصرف کنند.

این در حالی است که تشکیلات رسانه‌ای همین جریان، هنوز چیزی از فعالیت دولت جدید نگذشته، در حال سیاه نمایی است و انتظار دارد روحانی به سفیدنمایی گذشته بپردازد.

یکی از فرار به جلوهای این جریان این بوده که به تحریف وعده روحانی پرداختند و در حالی که روحانی قبلا گفته بود پس از صد روز گزارش می‌دهد چه تحویل گرفته است، رسانه‌های این جریان مدعی شدند وی باید به گزارش عملکرد دولت جدید بپردازد، در حالی که به لطف نمایندگان تندرو، تازه حدود ده روز است که کابینه تکمیل شده و هنوز ترکیب جدید وزارتخانه‌ها شکل نگرفته است.

رییس جمهور قاعدتا می‌داند که این اولین گزارش اوست و نه آخرین گزارش و در ۴ سال آینده مشکلات زیادی پیش رو دارد. از همین رو در صورتی که تصویر روشنی از وضع کنونی به مردم ندهد، حتی در صورت پیشرفت‌های نسبی وزارتخانه‌ها، دستاوردهای مسوولان دولت برای به آرامش رساندن بخش‌های مختلف چندان دیده نخواهد شد و چه بسا انتظارات آنان محقق نشود.

البته قطعا مردم از فردی که با شعار «دولت راستگویان» روی کار آمده، انتظار ندارند وضعیت را بد‌تر از آنچه هست، گزارش دهد و البته برعکس؛ آن‌ها توقع دارند روحانی صادق و شفاف، واقعیت فضای کنونی را به مردم بگوید و تمام تلاش دولتش را برای اصلاح ناکامی‌ها به کار بندد.

از سوی دیگر با وجود چشمگیر بودن توفیق دولت روحانی در زمینه دیپلماسی، مردم به خوبی از آن مطلعند و انتظار دارند برنامه‌های دولت در بخش‌های دیگر نظیر مشکلات اقتصادی، وضعیت سیاست داخلی و مسایل فرهنگی نیز مطلع شوند، به ویژه آنکه نظرسنجی اخیر ایرنا نشان می‌دهد مردم به رغم رضایت ۸۰ درصدی از عملکرد دولت در دیپلماسی، بین ۶۰ تا ۸۰ درصد دولت را در مهار نقدینگی و حل معضل بیکاری ناموفق می‌دانند.

اخبار سیاسی - آینده،سلام نو

 


ویدیو مرتبط :
گزارش 100 روزه رئیس جمهور مرا حیرت زده کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ابطحی به گزارش صد روزه رئیس جمهور



اخبار ,اخبار سیاسی,واکنش ابطحی به گزارش صد روزه رئیس جمهور


اخبار سیاسی - /گزارش 100 روزه/
ابطحی: بسیاری از تحریم‌ها بخاطر بی‌تدبیری بود/بهانه دادن به دشمن افتخاری برای یک دولت نیست

یک عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به گزارش اخیر رئیس‌جمهور از عملکرد صد روزه دولت گفت: به نظر من گزارشی که آقای روحانی ارائه دادند یک کیفرخواست علیه هشت سال مدیریت در هم ریخته دولت گذشته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با  ایسنا ، با بیان اینکه "لازم بود این کیفرخواست بالاخره یک روز مطرح شود و نخبگان بر روی این موضوع اجماع داشتند"، افزود: این کیفرخواستی بود که مدت‌ها مطرح نشده بود و اکنون از سوی تریبون رسمی اعلام شد و من فکر می‌کنم بخش‌های مهمی از این کیفرخواست به صورت پنهان در دل دولتمردان باقی مانده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "فکر می‌کنم ارائه گزارش از عملکرد هشت سال گذشته و بیان ارثی که از دولت گذشته به دولت فعلی رسیده مناسب و ضروری بود"، تصریح کرد: با ارائه این گزارش، وضعیت موجود کشور مشخص شد و از طرف دیگر نوع تلاش‌هایی که از سوی دولت فعلی برای حل این مشکلات صورت می‌گیرد نیز مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر این تلاش‌ها پیگیر و مستمر باشد و ما در واقع دولت خیلی موفقی هم داشته باشیم، ممکن است تازه به شرایط قبل از هشت سال گذشته برگردیم.

ابطحی با بیان اینکه "لازم است مردم بدانند که دولت، کشور را در چه شرایطی تحویل گرفته است"، گفت: این امر موجب می‌شود که انتظارات و توقعات از دولت نیز در سطح معقولی قرار بگیرد و توقعات و انتظارات، با توجه به شرایط کشور باشد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین در مورد بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برخی مشکلات کشور ناشی از بی‌تدبیری‌هاست نه فشارهای خارجی و تحریم‌ها، اظهار کرد: من بی‌تدبیری‌ها و تحریم‌ها را در یک مجموعه می‌بینم، چراکه بسیاری از تحریم‌ها به خاطر برخی از بی‌تدبیری‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه "منشاء بسیاری از تحریم‌ها به خاطر نوع سخن و گفتمان بی‌دلیلی بوده که در طول هشت سال گذشته از سوی دولت قبل بیان شده است"، تاکید کرد: برانگیختن دشمن و دادن بهانه به او، موضوع افتخارآمیزی برای هیچ رئیس‌جمهور و دولتی نیست و امیدوارم که این دولت بتواند با تلاش کشور را در مسیر ثابت و استواری در راستای پیشرفت هرچه بیشتر و حل مشکلات قرار دهد.
اخبار سیاسی - ایسنا